Leuke korte, stoere (Hollandse?) jongensnaam gezocht!

Lastig he die jongensnamen, ik heb zelf ook nog niet echt een bevredigend iets gevonden, terwijl de meisjesnaam al heel lang vast ligt...

een vriendin van mij heeft een zoontje die Matt heet, ook stoer en internationaal. Robin vind ik zelf ook heel mooi, maar is óók een meisjesnaam, dus dat zou in sommige landen verwarring kunnen geven.

iets zoals chris, christia(a)n, zou ook nog kunnen.
succes er mee en goed iedee om het hier te vragen zeg, ik heb zelf ook een paar specifieke eisen dus wie weet plaats ik ook nog wel een oproep.
 
Hoi Jette,

Bedankt voor de tip over Duitse namensites! Dat ga ik meteen even uitzoeken :)

We zijn er nog steeds niet uit - Nik was onze nr. 1, maar dat schijnt als Nick gespeld ook al ik de NL top 20 te staan...

Misschien moet ik niet origineel willen zijn?

Oh ja, het zoontje van een goede vriendin van mij heet Peer - dat vind ik dus echt een geweldige ouderwetse naam! En Teun, ook leuk. Maar ja, die zijn in onze directe omgeving al in gebruik.. Maar misschien zijn er anderen die het leuk vinden?

Ga deze week nog wel even in de bieb naar z'n namenboek speuren - hoe dikker, hoe beter! Misschien dat we daar een briljante ingeving in vinden.

Ik vind Douwe ook erg leuk trouwens! Maar dat moet nog even overlegd worden hier :-D Bedankt voor alle tips!! Meer tips zijn altijd welkom (ook leuk voor anderen die nog op zoek zijn...)

~Hilde
 
Hoi Hilde,
Onze favoriet jongensnaam is Spijk. Zo heet het zoontje van kennissen van ons, dus daarom gaan wij die naam (helaas) niet gebruiken. We vinden het een superstoere, hollandse naam. In het Engels zou het ws. Spike worden, prima uit te spreken en ook een bekende naam in het engels. In het Duits moet dit ook prima uit te spreken zijn.
Veel succes met jullie zoektocht naar een prachtige naam voor jullie kindje. Ik ben zelf 16 weken morgen en zit ook nog midden in de zoektocht naar een naam, dus het is idd wel handig om zo even mee te genieten van jouw topic.
groetjes Marieke
 
Hoi,
Ik kwam laatst een Skip tegen met een broertje Storm. Wel lekker stoer. Volgens mij beide goed uit te spreken, alleen Skip wordt in het scandinavisch Sjip. Maar ja, wat heb je met Scandinavië te maken?
Groetjes,
Patriesja
 
En wat dachten jullie van Art?
Dit wordt waarschijnlijk de naam van ons kindje,dus ben heel benieuwd wat jullie er van vinden...en misschien een leuk idee voor een andere aanstande mama!
 
Als wij een jongetje krijgen noemen wij hem Yoran. Deze naam heb ik al jaren in mijn hoofd. Mijn vriend heet Irwan dus past leuk bij zijn naam. Ook komt hij uit Singapore en wilden we een naam die enigszins 'buitenlands' klinkt, maar wat in het Nederlands ook leuk klinkt. Nu alleen nog een meisjesnaam!  Het is  ons tot dusver nog niet gelukt om een leuke naam te vinden. Iemand een idee??

Veel succes met kiezen!

liefs Tina
 
Terug
Bovenaan