lieve vriendinnen! vandaag positief getest!

Nee nog geen afspraak voor de echo

Ik heb vandaag wel met de HA gemaild.
De assistente gaf aan dat de HA met vakantie was en die is volgende week terug.
Dan krijg ik formulieren in te vullen voor het bloed prikken.

Ook wordt dan diverse vk praktijken doorgenomen waar kan ik heen enz. dan moet ik daar contact opnemen en waarschijnlijk dan een echo. Ik weet het niet, wacht het maar even af. Volgende week donderdag heb ik de afspaak bij de HA

Groetjes talke

Heej! Weet eigenlijk niet of ik je al gefeliciteerd had, maar anders bij deze nogmaals!!Super!!
Waarom bloedprikken bij huisarts?Om te kijken hoe ver je bent en moet je altijd huisarts inlichten als je positief test??
Geniet ervan!!
Gaan jullie iedereen nu al inlichten of nog even wachten??
xx Zuus

Zuus,

nee hoor je hoeft niet naar de huisarts, je kan ook gewoon een verloskundigepraktijk bellen. ik moet wel langs de huisarts, omdat ik een doorverwijzing voor de gynaecoloog nodig heb.

Natuurlijk is het wel handig om altijd je huisarts even in te lichten. Stel dat je een keer een kuurtje nodig hebt en je vergeet om dan te melden dat je zwanger bent, dan kan het zijn dat je verkeerde antibiotica krijgt. En dat wil je natuurlijk niet.

Miep

Thnx Miepke!!

Dat klopt inderdaad wel ja!Maar wat schreef jij over bloed prikken Talke?!
greetz zuus

Hoi Miep en Zuus,

Ik had aan de assistente gevraagd wat ik kon verwachten van een trip naar de huisarts. Afgezien indedaad van het feit dat je huisarts het weet, zal ik wel wat boekjes en zo meekrijgen.

De ass. had het verder over formulieren voor bloed te prikken. Dit is voor het bepalen van de bloedgroep de resusfactor en na te kijken of je bv rode hond hebt gehad en om uit te sluiten dat je hepatitus hebt soa''s of drager bent van HIV. (leuk allemaal he)

volgens mij bepalen ze ook hoe hoog je zink gehalte is, wordt de bloeddrukgemeten en en natuurlijk adressen van vk-praktijken. Daar krijg je dan een echo enz enz. al de echo voor week 10 plaatsvindt krijg je een inwendige en na week 10 een uitwendige.

verder moet ik voor week 12 kraamzorg aanvragen

ik dacht gelezen te hebben dat ik moest rekenen de hele week van de eerste dag van de laatste menstruatie maar mijn zus gaf aan dat je vanaf die dag moet rekenen

dus ik ben vandaag pecies 4 weken zwanger. god dat duurt lang voor dat er verdere aktie wordt ondernomen, maar dat geeft mij ook de gelegenheid om aan het idee te wennen.

knuffels talke

Hi Talke,

Super leuk je verhalen, hoop dat we ook op dit forum van je blijven horen hahaha...
maar volgens mij lezen we ook (bijna) alle maal stiekem mee op het zwanger forum.

Leuk dat je ouders zo meeleven.

Mijn moeder heeft net zo'n moederinstinct ald de jouwe (denk ik als ik het zo lees)
ze wist eerder dat ik verliefd was op mijn   man dan ik zelf hahaha.... maar of ze dit ook al door heeft, vast wel!

Ook super leuke namen.....beetje inspiratie kan geen kwaad!

Geniet ervan !

Liefs Annemiek

Hoi Anniemiek,

Zeker blijf ik hier meepraten. De reacties zijn echt overweldiged, temeer natuurlijk dat om ons heen het nog best stil is. Ik heb me vandaag voorgesteld op het zwanger zijn forum, het is zo onwerkelijk allemaal. En als ik me bedenk hoe vroeg het allemaal nog is.

Ik heb het idee dat ik maandag in een achtbaan ben gestapt en die is nog niet tot stilstand gekomen!

Ik heb zoals gezegd wat boekjes ontvangen over zwangerschap, ik ga daar mijn neus eens insteken.

Tot snel
groetjes talke

Terug
Bovenaan