quote: Talke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('03-08-2006 22:14:55&apos

);
Hoi Miep en Zuus,
Ik had aan de assistente gevraagd wat ik kon verwachten van een trip naar de huisarts. Afgezien indedaad van het feit dat je huisarts het weet, zal ik wel wat boekjes en zo meekrijgen.
De ass. had het verder over formulieren voor bloed te prikken. Dit is voor het bepalen van de bloedgroep de resusfactor en na te kijken of je bv rode hond hebt gehad en om uit te sluiten dat je hepatitus hebt soa''s of drager bent van HIV. (leuk allemaal he)
volgens mij bepalen ze ook hoe hoog je zink gehalte is, wordt de bloeddrukgemeten en en natuurlijk adressen van vk-praktijken. Daar krijg je dan een echo enz enz. al de echo voor week 10 plaatsvindt krijg je een inwendige en na week 10 een uitwendige.
verder moet ik voor week 12 kraamzorg aanvragen
ik dacht gelezen te hebben dat ik moest rekenen de hele week van de eerste dag van de laatste menstruatie maar mijn zus gaf aan dat je vanaf die dag moet rekenen
dus ik ben vandaag pecies 4 weken zwanger. god dat duurt lang voor dat er verdere aktie wordt ondernomen, maar dat geeft mij ook de gelegenheid om aan het idee te wennen.
knuffels talke
Talke,
bij ons worden die onderzoeken geregeld door de verloskundige of gynaecoloog. De huisarts doet eigenlijk niets. En bepaalde onderzoeken hoef ik ook niet meer. (Hahaha mijn bloedgroep zal wel niet veranderd zijn sinds de laatste zwangerschap)
Je moet inderdaad rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, maar heb je een afwijkende cyclus, veel langer of juist korter, en je weet je eisprong,dan kan je zelf een correctie uitvoeren. Dat heb ik altijd wel gedaan (heb een korte cyclus en dus al vroeg een eisprong). Bij mij klopte het dan altijd met de echo. Maar goed dan moet je dus wel weten wanneer je eisprong was. Afgelopen cyclus was ghet bij mij een rommeltje (tja ben dan ook nog maar 4 maanden geleden bevallen), nu kan ik er dus eigenlijk helemaal niets van zeggen hoe lang ik zwnager ben. Ach daar hebben we straks een echo voor.
Miep