Lijstje van septembermama's

vandaag voor t eerst bij de VK geweest. Erg leuk. Ik krigj 26 januatri de eerste echo, wel spannend nog 4 weken wachten. Ik ben dan 9 weken.
Wanneer krijgen jullie de eerste echo?

Allereerst wil ik jullie allemaal een héél goed 2010 wensen met veel geluk, liefde en gezondheid en natuurlijk een voorspoedige zwangerschap!

Naam- Leeftijd- Kindje- Uitgerekende- Eerste echo:

Minke- 27 jaar- 1e kindje- 1 sept.
Elin83- 26 jaar- 1e kindje (na mk)- 2 sept.- 19 jan.
Marjolein- 28 jaar- 1e kindje- 2 sept.
Marian- 31 jaar- 3e kindje- 3 sept.

Welkom Marian, gefeliciteerd met je zwangerschap!
Hoe gaat het met jullie? Hier is gisteren voor het eerst de misselijkheid toegeslagen... Voelde me beroerd en werd van bijna alle eten misselijk, maar was stiekem ook een klein beetje trots op mijn misselijkheid: mijn lichaam is aan het werk!

Ik mag 19 januari voor het eerst naar de vk voor een echo. Ik ben dan 7wk, 5dg zwanger. De intake zal ongeveer twee weken later zijn (en dan krijg ik nog een echo, echt fijn).
Wanneer krijgen jullie de eerste echo?

Liefs Elin

Hallo,
Daar was ik weer. Een heel goed 2010 voor iedereen! Een mooi begin is al het halve werk! Haha.
Elin, wij gaan wel heel gelijk op, ook ik ga de 19e voor de eerste keer naar de dokter. Weet eigenlijk niet of hij ook gelijk al een echo maakt.
Bij ons in het dorp is geen vk praktijk, vandaar dat bij ons de huisarts het zelf doet.
Wij hebben gisteren aan onze schoonouders vertelt dat ze opa en oma worden. Ik ben zo ziek in de ochtend (ook wel met vlagen over de hele dag) dat ik bijna niet kan eten. En aangezien we al een paar keer bij ze zijn blijven slapen met kerst en oud en nieuw, begon het wel erg op te vallen.
We hadden een hobbelschaapje gekocht (mijn schoonvader houdt schapen) en die hadden we stiekem in de hal gezet. Mijn schoonmoeder was al aan het huilen van blijdschap toen ze het schaapje zag, ze wist het direct! Erg leuk! De rest kunnen we nog wel even voorliegen, hihi. Die zien we niet zo vaak.
Ik heb wel wat last in mijn onderbuik steeds. Maak me soms wat zorgen. Komt vast omdat het de eerste keer zwanger zijn is. Je wilt zo graag dat alles goed gaat.
Dinsdag komt er iemand van moeders voor moeders op visite. Zij komt vertellen hoe het precies gaat als ik daar aan mee doe. Leuk,leuk,leuk!

Groetjes Marjolein

Wij vertellen het als de termijnecho er goed uit ziet. Heb er nu al zin in om het te vertellen. Al zal het bij mijn ouders wel dubbel zijn (mijn moeder is ongeneselijk ziek).
Ik heb gister een goed gesprek gehad met mn vriend. Ik ben er veel meer mee bezig dan hij, maar voor hem is het allemaal nog zo ver weg. Ik begrijp hem nu wel gelukkig, ik voelde me er eerst wat onzeker over.
Ik ben steeds zo moe, hebben jullie dat ook? En volgens mij groeien mijn borsten nu al....
Leuk van dat schaapje marjo!

Hallo dames,

Gefeliciteerd allemaal, mag ik me ook aansluiten? Ik ben Petra, 34 jaar. Zwanger van de tweede en op 3 september uitgerekend. Ik moet de 28e voor het eerst naar de verloskundige en krijg dan ook een echo. Vind het toch weer spannend, ook al is het de tweede keer. Tot nu toe nog weinig klachten. Vind het dus ook raar te bedenken dat ik echt zwanger ben. Maar ja, twee positieve testen dus het is echt zo.

Hallo dames,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik kom me ook aansluiten. Ik ben zwanger van de 3e. Het is niet makkelijk gegaan. Ik kreeg 2 jaar geleden een miskraam en door de daaropvolgende curettage liep ik het asherman syndroom op (verklevingen in de baarmoeder). Na heel wat operaties en hormoonkuurtjes kon ik het weer proberen.
Ik ben dus nog heel voorzichtig blij. Maar ohhhh wat ben ik blij!!!! Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen! Ik weet pas 3 dagen dat ik zwanger, ik heb nog geen kwaaltjes.

Minke- 27 jaar- 1e kindje- 1 sept.
Elin83- 26 jaar- 1e kindje (na mk)- 2 sept.- 19 jan.
Marjolein- 28 jaar- 1e kindje- 2 sept.
Marian- 31 jaar- 3e kindje- 3 sept.
Petra-34 jaar - 2e kindje - 3 sept.
Luus - 31 jaar - 3e kindje - 12 sept.

Petra en Luus: van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en welkom bij de club!

@Marjolein: Spannend hè, zo'n eerste controle... Ik hoop voor je dat de huisarts ook echo's doet, zou leuk zijn toch? Mijn ouders en schoonouders zijn ook al op de hoogte van mijn zwangerschap, ben sinds donderdag ook met vlagen enorm misselijk. Vooral 's ochtends, moet echt de tijd nemen om even rustig een beetje te eten. Verder de hele dag een beetje misselijk. Ook ik heb last van een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Maar dat hoort er wel bij gelukkig. Deze week groeit het kleintje van 5mm naar 1 cm, dat is twee keer zo groot! Geen wonder dat je daar last van kunt hebben. Ik doe niet mee aan Moeder voor moeders, zou bij ons in de straat heel erg opvallen helaas.

@Minkemuurtje: Moeilijk voor je zeg, dat je moeder ongeneeslijk ziek is. Dat valt niet mee... Het is zo dubbel: eigenlijk ben je heel blij met je zwangerschap maar tegelijkertijd heb je ook veel verdriet. Sterkte!
Ik ben ook extreem moe de laatste dagen. Heb ook zeer gevoelige borsten en die lijken inderdaad ook al wat groter (vind ik niet erg, heb van mezelf een bescheiden B-cupje, haha). Het hoort er allemaal bij en het geeft een fijn gevoel dat alles bezig is.

Liefs Elin

Terug
Bovenaan