Lopen jullie kleintjes al?

A

Anoniem

Guest
HiHi
Gewoon benieuwd naar wat alle voorjaarsbaby's al kunnen. Mijn zoontje is nu bijna 11 maanden, maar houd zich alleen nog maar vast aan de tafel en loopt erom heen maar nog niet los.
ge

hoi!
Onze zoon (tje laat ik er af nu hij alweer 1jaar is, hahaha) gaat overal waar hij zich denkt te kunnen vasthouden staan. En rond de tafel en langs de spijlen van de box, zet hij pasjes. Begin van lopen. Maar t zal nog wel ff duren voor hij echt loopt, denk ik. Hij staat wel met 1 hand los, maar heeft nog geen evenwicht om los te kunnen staan.
Vind t niet erg als het nog even duurt: het gaat al hard genoeg al die ontwikkelingen!!
Groetjes mira

Ons ventje, ook al bijna 1, is druk aan het oefenen. Hij loopt rondjes rond de tafel, langs de bak en langs de stoelen. Los staan probeert hij soms wel, maar valt dan meestal keihard op zijn gat. Wel probeert hij stukjes te lopen door zich bijvoorbeeld vast te houden aan een doos en dan duwend door de kamer te gaan lopen. Dit vindt hij leuk totdat hij ergens tegenaan loopt en niet meer verder kan.

Mijn zoontje is nu 1 jaar. Hij loopt al een hele tijd langs de tafel, langs de muur. Hij trekt zich overal aan op. Hij loopt ook als hij aan de handjes wordt vastgehouden. Hij staat ook goed aan de tafel, leunt alleen maar met zijn buik lichtjes tegen de tafel aan. Maar hij loopt niet los.

Maar kruipt razendsnel de kamer door......

xx Nicole

Mijn dochter is 10 maanden oud, op weg naar de 11e maand en houd zich ook alleen nog maar vast aan de tafel, bank of de hand. Verder wil het nog niet, maar ik denk dat je gewoon geduld moet hebben. Mijn eerste dochter zette haar eerste stapjes alleen toen ze 14-15 maanden oud was.

Groetjes Elle

Demi is nu 9 maanden , loopt nog niet, kruipt nog niet en maakt nog helemaal geen aanstalten om zichzelf op te trekken.
Teigeren vind   ze des te leuker.

Mijn dochtertje Maud is ruim 10 maanden en trekt zich overal aan op en loopt er omheen. Zit nog wel wat te worstelen als ze haar beentjes moet verplaatsen maar loopt wel al heel de box rond. Ook als ik haar handjes vastheb (loop dan achter haar) en ik zeg; stap, stap, stap, dan verzet ze elke keer een voetje maar het gaat nog erg voorzichtig en wankel maar ja...ze is ook nog hardstikke klein en ze ontwikkelt zich als een razende vind ik.

Zo zie je maar dat het grote verschillen zijn bij die kleintjes. Onze Cas (9 mnd) loopt nog niet, maar dat had ik ook niet verwacht. Hij wil wel, hij moppert de hele dag. Maar hij kan het gewoon nog niet.

Wel tijgert hij er lustig op los en is het moeilijk hem soms bij te houden. Als ik zijn handjes vast pak, trekt hij zich wel op, maar meer nog niet.

Gr. Tamara
mama van Cas
(16-04-07)

Terug
Bovenaan