Lopen jullie kleintjes al?

tim is nu een jaar en hij loopt al van af 10.5 maanden hij is er wel snel mee haha

gr stephanie

dochter van 10 maanden. Loopt langs de tafel en een enkel pasje los naar mama toe. Ze is erg bang dat ze valt. Zo gelachen toen ze voor het eerst los ging staan. Ze keek me aan van "mama goed opletten hoor, want ik ga los staan en jij moet me helpen als ik mijn evenwicht verlies". Ik dacht dat ik mijn dit verbeelde, maar ze liet toen echt haar handjes los en stond daar helemaal op haar eigen beentjes. Mama trots en haar dochter de hemel in prijzen. Het is nu wel zo als ze los gaat staan en ik kijk niet nou dan komt er toch een kommentaar!

Fleur is nu 12,5 maand, tijgert vanaf 6 maanden en kruipt op haar knietjes sinds 2 weken. Ze is erg klein en kon nooit bij de tafel, trok zich wel op aan de bank of iets anders. Ze is nu iets gegroeid (66 cm), en kan net bij de tafel hangen, maar dan moet ze haar schouders optrekken. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat ze loopt. Maar dat vindt ik niet erg. haar broer liep erg snel en daar liepen we de hele dag achteraan en wilde toen ook niet meer in de wagen. En zeg nou zelf, geen gezicht toch als een 66cm poppetje zou lopen! Lopen kunnen ze (hopelijk) nog de rest van hun leven

Naomy is 9/5 maand loopt om tafel heen   staat los zet pasjes los van de eene kant naar anderen kant van box hahaha en klimpt overal op pfff hahaha liefs carola

Ik zou willen dat hij zelf liep...
Op het moment wil hij niks anders dan de hele dag lopen maar hij kan het nog niet zelf alleen aan de handen, dus je hebt wel een idee wat ik de hele dag doe.. haha.
Hij kan wel zelf aan de tafel staan maar nog niet zichzelf optrekken.
Alles op zijn tijd.

Groetjes Nancy

Nee hoor, ze maakt zelfs nog geen aanstalten.......
Maar dit had ik ook nog niet verwacht, Tijmen was bijna 2 (nouja, RUIM anderhalf) toen hij zijn eerste stapjes zette. Geen hele snelle jelles hier, haha!
Ik vind het stiekem nog wel makkelijk zo, hoef ik ook nog niet de hele dag te 'vangen'.

hoi allemaal,

ik wil me zelf even voorstellen want ik ben nieuw op deze site, en wil graag wat meer in contact komen met andere jonge moeders. ik heb een dochtertje die vorig jaar   februari is geboren. dus is nu ook bijna 1, al is ze toen wel 7 weken te vroeg geboren, maar dat gaat nu allemaal goed. alleen kan ze nu nog niet zelfstandig zitten en kruipt ze nog niet echt, alleen tijgeren. hebben jullie nog suggesties of tips om mijn dochterje te leren kruipen en zitten?

groetjes eveline

Christian (bijna 11.5 maand) tijgert. Sinds 3 weken. Meer niet. We doen het hier heel rustig aan. Zitten gaat wel goed en de laatste tijd wiebelt hij steeds vaker op handjes en knietjes, als voorbereiding op kruipen. Maar staan, optrekken of lopen, daar denken we nog niet eens aan. Zal nog wel maanden duren denk ik... We hopen dat hij wellicht nog net voor zijn verjaardag gaat kruipen. Maar zo niet, ach ja, hij komt er wel op zijn eigen tempo...

@ Eveline: volgens mij kun je niet echt iets doen om te stimuleren, hoor. Ze gaan het pas doen als ze zelf willen en kunnen. Mijn feb-kindje (die trouwens vet overtijd was...) doet het ook allemaal nog niet, is helemaal niet vreemd. CB heeft er ook geen opmerkingen over. Lekker genieten, lekker samen spelen, zou ik zeggen en wie weet verrast je kindje je plots!
(enne... 7% van de kinderen kruipen, tijgeren of billenschuiven nooit, maar gaan opeens optrekken en lopen...)

Terug
Bovenaan