Lopen Jullie Kleintjes Al????

Hoi,

Als ik dit zo lees dan denk ik wel eens zou Maaike nooit gaan lopen. Ze gaat nog niet eens zelf staan. Als we haar neer zetten blijft ze wel even staan maar ook niet lang. Ze kruipt ook pas vanaf haar eerste verjaardag echt. Daarvoor alleen maar tijgeren. Ze is wel heel snel met kruipen.

Gisteren heb ik geprobeerd wat ze doet als je haar goed vast houd en dan maakt ze wel loopbewegingen.

Ik hoop dat ze snel gaat lopen want ze wordt zo langzamerhand erg zwaar om steeds te tillen.

Dan maar even een vraag. Hebben jullie iets gedaan om te stimuleren dat jullie kleintjes gaan staan of lopen of hadden ze het ineens door.

Groetjes
Inge

Daantje maakt nog niet veel aanstalten om los te gaan lopen. Langs tafel aflopen gaat allemaal prima, maar los ho,maar! Nu was ik zelf een hele late loper: ik liep pas toen ik ruim anderhalf was, dus we wachten het maar gewoon rustig af! Eén voordeel is wel dat we nog niet achter haar aan hoeven te rennen !

Maak je niet te druk: ieder kind heeft zijn eigen ritme en er is er nog nooit eentje blijven zitten! Uiteindelijk maakt ieder kind zijn/haar eerste pasjes en dan gaat het ineens wel heel snel!

Groetjes, Linda

@ Inge: wij hadden Tara niet gestimuleerd, het ging opeens vanzelf, haha. Net zoals met het klakken van haar tong of zelf de borstel naar haar haren brengen, dat ging ook vanzelf. En idd, er is volgens mij nog nooit een kindje blijven zitten, ieder kind heeft een eigen tempo, bij de 1 gaat het gewoon veel sneller dan bij de ander. Maar een beetje stimulatie kan volgens mij geen kwaad, als het maar geen pushen wordt, dan kan je kind misschien juist het tegenovergestelde doen, hihi.

Groetjes,
Shivana

Birgit hebben we ook niet gestimuleerd, alles ging vanzelf. Ik heb altijd al de indruk gehad dat ze zelf alles zo snel mogelijk wou doen. Ik heb ook gezegd in het zieken huis (ze was nog geen 3 maanden) dat ik de indruk had dat ze het liefst op een fiets   wilde gaan zitten om lekker buiten te fietsen. (ze huilde veel doordat ze alles wat ze deed niet kon verwerken..nieuwetijdskindje..)
Maargoed ieder kind zijn eigen tempo.. mijn vriend liep met 9 maanden en ik lag met mijn 18 maanden nog lekker in de box te spelen :) dat is ook goed gekomen hoor!

Evelien

Feline is nu 16,5 maand en zet af en toe 2 stapjes sinds deze week. En overstappen van bank naar tafel.
Dus Maaike is niet sloom hoor Inge!!

groetjes Maris

@inge mv maaike;hey inge,maaike is echt niet sloom hoor..ik had een tijdje terug ook zoiets van ;je leest van allerlei vooruitgang hier en de mijne ging daar niet bepaald in mee..nou en zie nu binnen een korte tijd een hele spurt ineens..
mn neefje die 5dgn scheelt met ons meiske verschilde ook weer veel met mekaar en hij maakt ook ineens een spurt..

ieder kindje doet alles op zn eigen tempo en zn eigen manier,en t komt echt heus!
geniet nog ff vd rust want als ze emaal t lopen ontdekt hebben wordt het vangen geblazen..groetjes (trouwens we zijn bijna plaatsgenootjes he'',je woont toch in a''doorn?)

Terug
Bovenaan