Lotgenoten die moeten wachten met kinderwens?

Niet door medische zaken, maar door de woningnood en onze huidige woning is echt te klein voor een extra mensje.

Door meerdere factoren ben ik dit jaar ook overspannen geweest en in augustus ben ik gediagnosticeerd met een trage schildklier, wat een zwangerschap dus ook moeilijker kan maken. Ondanks alles start ik in december wel met ontpillen, zodat mijn lijf alvast klaar is voor als we dan eindelijk een grotere woning hebben gevonden. Tevens ben ik ook erg onzeker over mijn vruchtbaarheid en menstruatie. Ik ben al meer als 10 jaar aan de pil en ik ben zelf een ivfje omdat mijn ouders moeite hadden om zwanger te geraken, kans voor een broertje of zusje mocht niet baten. Want mijn moeder kreeg zoveel problemen met de baarmoeder dat deze eruit moest. Ik wordt maandag 27 dus de leeftijds klok van verminderde vruchtbaarheid komt ook dichterbij.

 
27 is echt jong hé. Ik geloof dat die verminderde vruchtbaarheid pas vana 35-40 ofzo opspeelt? En ik weet niet of het erfelijk is van je moeder, zo niet, dan heb jij net zoveel kans om zwanger te worden als ieder ander.
En ik had 15 jaar de pil geslikt, vaak zelfs zonder stopweek. En 2 maanden nadat ik met de pil was gestopt was ik zwanger. Dus pilgebruik heeft echt geen invloed op het zwanger worden. Ja, het kan dat je cyclus nog niet regelmatig is in het begin. Ik ben meteen ovulatietesten gaan gebruiken dus dan maakt het niet uit dat ze niet regelmatig zijn.
Maar is je woning écht te klein? Of kan het wel voorlopig en dat jullie uiteindelijk een ander huis krijgen? Een baby heeft echt niet veel nodig. 2 slaapkamers zou ik wel willen hebben (al hoeft dat niet eens) maar verder heb je echt niks extra's nodig voor een baby.
 
@lindamam

Helaas is de woning echt te klein. We wonen nu in een klein appartement met 1 slaapkamer mini badkamer en inimini washok, samen met onze 2 honden en 2 cavia's. Huisdieren wegdoen is geen optie. Zij zijn mijn kindjes op poten. Geen plek voor box, commode en bedje, alles staat veelste vol mede ook door gebrek van een zolder of grotere schuur/berging.
 
@ TzozaR; ja dan begrijp ik dat het te klein is. Wat jammer en onzeker in deze huizenmarkt.
Zeker omdat je niet weet hoelang het gaat duren. Maar je bent echt nog heel jong dus komt allemaal goed.
 
Het gaat best goed eigenlijk, lief dat je het vraagt. Ik zit alleen ontzettend in spanning of mijn hcg wel zakt. Ik weet ook niet of je moet gaan bloeden na zo'n mtx injectie, want ik heb totaal geen bloedverlies.

Geestelijk gaat het wel, we hebben nog een aantal leuke dingen op de planning staan de komende maanden, dus die 3 maanden komen wel goed.
 
Hoe gaat het nu met jullie?

Mijn hcg is eindelijk 0. ?
Nu wachten tot mijn cyclus weer op gang komt. Voor degene die ooit mtx hebben gehad, duurde dit bij jullie lang?
1 februari hebben we een gesprek met de gynaecoloog hoe nu verder.
 
Terug
Bovenaan