Lotgenoten PCOS

Hallo allemaal.

Na lang wikken en wegen toch maar besloten mij te registeren op dit forum.
Ik ben heel erg op zoek naar een plek om mijn verhaal kwijt te kunnen en lotgenoten om hierover te praten, mensen die wél begrijpen hoe ik mij voel. Dit omdat het mij allemaal vrij zwaar valt, zwaarder dan ik gedacht had (en laat merken).

Ik ben 26 jaar en sinds augustus 2016 gestopt met de pil. Daarna werd ik niet normaal ongesteld en tot aan februari heb ik dit laten doormodderen omdat ik dacht dat het aan het 'ontpillen' lag. In februari ben ik toch maar naar de HA geweest om dit te laten controleren, zij heeft mij uiteindelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog.
Hier is gebleken dat ik PCOS heb. Ik heb geen zichtbare symptomen van PCOS (beharing, acné of overgewicht) maar heb eigenlijk mijn hele leven nooit een normale ongesteldheid gehad (alleen tijdens gebruik van de pil valt dit niet op).
Nu ben ik inmiddels al weer een paar maanden verder en zit ik nu in de 2e ronde van Clomid (100 mg). De eerste ronde (50 mg) mocht helaas niet baten en nu is er weer niks te zien. Ik zit inmiddels op cyclus dag 16 dus verwacht het ook niet meer.
De gynaecoloog heeft al met mij besproken dat ik vrijdag weer een echo krijg en als er dan niks te zien is gaan we weer door naar de volgende medicatie. Hierin mag ik kiezen voor Clomid 150 mg of Letrozole. Dit laatste schijnt dezelfde werking te hebben als Clomid, maar dan met minder bijwerkingen.
Is er hier iemand die hier ervaring mee heeft?

Ik lees ook graag ervaringen van anderen met PCOS die in de MMM zitten/zaten!

Wat vervelend dat je niet echt een plekje hebt om je hart te luchten!
Ik heb afgelopen februari ook te horen gekregen dat ik pcos heb, na een jaar te hebben geprobeerd om zwanger te worden. Ik werd pas ongesteld toen ik 15 was en vrij snel daarna aan de pil gegaan. Ik heb dus nooit echt iets gemerkt van een lange onregelmatige cyclus. Wel veel jeugdpuistjes gehad. Verder heb ik ook geen symptomen zoals overgewicht of beharing.
Een echo wees uit dat ik vochtblaasjes heb op Mn eierstokken. Niet dramatisch veel, dus een milde vorm van pcos.
Vrij snel kon ik met clomid beginnen en toen was het in 1 keer raak! 
Ik hoop voor je dat het bij jou ook snel mag aanslaan! Zien ze wel
of je een eisprong hebt gehad of kan je zelf iets zien aan temperatuur?

Hoi Majuca, 
wat vervelend voor je, zelf heb ik ook PCOS gehad 2 jaar geleden ik had helaas wel alle symptomen overbeharing acne en gewichts toenamen
ik had alles geprobeerd ziekenhuis bezoeken diëten noem het maar op.
gek genoeg kon geen arts mij helpen 
zelf kon ik niet accepteren dat dit blijvend was en ik dit maar moest accepteren, als ik ooit aan kinderen wilde beginnen moest ik maar aan de bel trekken?! 
Ik ben zelf opzoek gegaan en verschillende diëtisten geprobeerd zelfs dat hielp niet. Ik voelde me echt te neer geslagen. Totdat ik bij myriam koning terecht kwam. Zij was echt mijn laatste hoop!
half jaar later had ik weer een regelmatige menstruatie en nu mama van een prachtig jochie van 3 maanden 
malle symptomen verdwenen voor de zon! 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. 
Groetjes Melissa 

@1eMama Bedankt voor je reactie! Wat fijn dat het bij jou zo snel raak was! Ik ben inderdaad ook vrij snel aan de anticonceptie gegaan, maar ook daarvoor heb ik nooit een echte cyclus gehad. Als ik alles terugkijk ben ik misschien 2/3 x écht ongesteld geweest in mijn leven. Doordat er niks groeit heb ik helaas ook geen eisprong en moet ik telkens weer aan de primolut om een bloeding op te wekken. Ik hoop dat er volgende maand eindelijk een follikel gaat groeien! Is jouw kindje inmiddels al geboren of zit je nog vol in de zwangerschap?

@MelissaXavi Wat vervelend dat niemand je wilde helpen! Dan voel je je denk ik best wel machteloos. Wel heel fijn dat je uiteindelijk iemand hebt gevonden die wel kon helpen. Ik heb haar even snel gegoogled. Heb jij haar stappenplan gevolgd? En ben je daardoor compleet van je PCOS af? Dat is wel heel erg fijn zeg. Ik weet wel dat voeding en beweging en bijvoorbeeld yoga invloed (kan) hebben op de hormonen en dit vind ik ook erg interessant om mee bezig te zijn. Ik ben overal toe bereid om te proberen voor een kans om zwanger te raken! :)

Hi majuca,
ik heb idd haar stappenplan gevolgd, even pittig vooral om precies te weten wat je wel en niet mag eten. Maar echt al mijn klachten verdwenen, ik ben haar echt eeuwig dankbaar.
niet alleen een prachtig mannetje gekregen 
maar al mijn symptomen zijn ook verdwenen 
vooral acne waar ik echt zware medicatie voor kreeg
ik ben 11 kilo intotaal afgevallen terwijl ik met niets kon afvallen. 
Ik zit na 3 maanden bevallen zelf weer op oude gewicht alle andere klachten als sneeuw voor de zon verdwenen ?
Ik heb zelfs weer een menstruatie gehad na mijn zwangerschap. Ik weet zeker dat ze jou ook kan helpen met jou wens! 
Heel veel succes!! Xx

Hallo, ik heb ook in hetzelfde traject gezeten maar bij mij heeft clomid heeft bij mij niet geholpen. Een jaar later ben ik mij gaan orienteren op natuurlijke basis en kwam uit op teunisbloemolie. Deze heb ik gehaald bij de tuinen. 2x daags 2 week lang een tablet ingenomen waarbij ik al 2 keer zwanger van ben geworden. Het is op natuurlijke basis dus kan geen kwaad. Een tip misschien door de mensen die ook radeloos zijn door de pcos. 

Beste allemaal,

ook ik heb te horen gekregen dat ik PCOS heb. 
bij de laatste afspraak die ik 2 weken terug had werd mij gezegd dat ik goed met mijn partner moest bespreken hoe en wat. 
Mij heb een hele grote kinderwens, hij ook maar liever nog niet nu. (Zijn 1,5 jaar samen dus ik snap hem wel) hij wil graag eerst alle randvoorwaarde zo goed mogelijk op orde hebben. (Eigen huis ipv de huurwoning waar we nu zitten etc.) nou ja lang verhaal kort;
de gynaecoloog zei dat als hij nog niet wil ik weer aan de pil moet om de menstruatie op te wekken. 
Ik ben heel bewust gestopt met pil omdat ik de ene na de andere doorbroekbloeding en vele migraine aanvallen kreeg.  Ik wil dan ook echt niet meer beginnen met de pil. Sinds ik gestopt ben met de pil -4 juli 2017- geen menstruatie meer gehad   

Heeft iemand hier ervaring mee? Dat de gynaecoloog de pil weer wil terug brengen? Zijn er andere opties waar jullie ervaring mee hebben? 

Hoi meiden, 
Hier nog iemand met PCOS! Ik weet dit sinds begin dit jaar en toen meteen aan de Clomid gegaan. Dit gaf niet helemaal het gewenste resultaat. Ik kreeg er wel een eisprong van maar als nog een hele lange cyclus. En ik had heel veel last van stemmingswisselingen dus voor mij was dit geen succes.
Vorige maand heb ik een leo operatie ondergaan. Dit betekent dat ze een aantal blaasjes wegbranden in je eierstokken waardoor er hopelijk weer een normale eisprong komt. Binnen 6 weken na de operatie moest ik ongesteld worden maar deze kwam al na 2 weken. Nooit gedacht dat je zo blij kan zijn met een menstruatie!
Vorige week ben ik voor een echo geweest en toen zat er een follikel van 16 mm, volgende dag weer geweest toen was deze gegroeid naar 20 mm. Ziet er dus voorlopig goed uit. Morgen moet ik bloedprikken om te kijken of het eitje ook echt is gesprongen. Ik hoop het zo erg. 
En dan afwachten op een menstruatie, of niet natuurlijk maar ik zou al heel blij zijn met een normale cyclus. 
Liefs

Terug
Bovenaan