lowlands

hoi iedereen,

ik zit met een probleempje. dit weekend gaan we naar lowlands. Toen we boekten wist ik nog niet dat ik zwanger was.
Nu 10 weken zwanger. Is het   wel verstandig om dan naar zo'n festival te gaan ?
Met dit weer in een tent ? kan dit geen kwaad ?

groet P

Hoi,hoi,

Ik wou dat ik met je mee kon!! hihiihi, geen geld dit keer! Je kan rustig naar Lowlands hoor als je je verder gewoon aan de standaard "regeltjes" houdt: niet, drinken en roken e.d. dan kan het echt geeen kwaad. Ik heb met 20 weken nog rustig op de camping gelegen!!

Groetjes, Jonna

Hoi P
Ik had ook kaartjes gekocht voor n feestje maar toen ik erachter kwam dat ik zwanger ben heb ik de kaartjes doorverkocht want zoals je op internet kunt vinden, wordt het echt afgeraden om plekken op te zoeken waar teveel lawaai/muziek is dit omdat het zware stress voor de baby veroorzaakt!
Groetjes L81 (28 wkn)

nou volgens mij is het echt geen probleem, pas als je verder bent in de zwangerschap dan kan je kind dit voelen/waarnemen. Als het nog zo klein is, wordt het nog erg beschermd door jouw lichaam.
Als je verder bent in de zwangerschap is het wat anders en zou ik ook niet meer gaan

veel plezier

Hoi P,

Leuk joh lowlands. Ik zou dit jaar naar rock werchter gaan maar dat ging niet door vanwege de zwangerschap. Dat kwam omdat ik in het begin heel misselijk en moe was  maar als jij je goed voelt  moet je  gewoon lekker gaan. Tip: neem een emmer mee voor in de tent,  zodat je snachts niet elk half uur naar de wc hoeft.

Pas als je 20 weken bent kan de baby geluid horen dus dat kan geen probleem zijn.

Veel plezier

juffie

Het gaat niet alleen om gehoor...! Muziek geeft ook trillingen van de bass bijvoorbeeld en dit geeft stress aan de baby! Ik verzin dit niet zelf, dit is echt bewezen en je kunt het ook op internet terugvinden door bij google te zoeken naar bijvoorbeeld " zwanger en geluid" Hier een artikel:

Hard geluid kan schadelijk zijn voor het kind in je buik. Zorg daarom dat je niet wordt blootgesteld aan geluid dat harder is dan 80 dB (A). Om te weten of geluid te hard is, kun je de volgende regel hanteren: als je je stem moet verheffen tegen iemand die tegenover je staat omdat er omgevingsgeluid is, dan betekent dat dat de grens is overschreden. Een popconcert of disco levert dus ook teveel lawaai op.

Oei, dat wist ik niet.
Dan is het misschien slim om even met je verloskundige te praten. Ik trouwens ook. Zou volgende week naar Pearl Jam gaan maar begrijp dat dit dus niet verstandig is.

groetjes juffie

Terug
Bovenaan