Ik wil toch nog even reageren, want voel me een beetje aangesproken. Alsof ik adviseer iets te gaan doen wat heel schadelijk zou zijn.
Dat te hard geluid schadelijk zou zijn, geloof ik onmiddelijk en is ook een logisch verhaal. Daarmee wordt, volgens mij, bedoelt dat je niet moet blijven werken in een lawaaierige fabrieksloods of andere werkplek waar de hele dag veel lawaai is en in zo'n situatie recht hebt op vervangend werk in een rustigere omgeving. De schadelijkheid van hard geluid is volgens mij vele malen groter als je er veel en langdurig aan bloot staat, terwijl een concert maar kort duurt. Ze staat daar echt niet weken lang achterelkaar vooraan bij de zwaarste bassen..
Lowlands is een popfestival op open terrein en het lijkt mij dat geluid in de open lucht ook nog 'verwaaid' in de wind en niet vergeleken kan worden met de geluidssterkte in een dichte concerthal.
We kunnen ons toch moeilijk negen maanden opsluiten in huis, omdat alles schadelijk zou zijn? Wat denk je dan van uitlaatgassen en toevoegingen aan voedingsmiddelen? En stralingen in een stad?
Als ze zich goed voelt en er zin in heeft, gewoon lekker gaan en er van genieten!! En voel je je daar niet prettig of valt het toch tegen, luister dan gewoon naar je lijf en zoek wat extra de rust op. Ik weet zeker dat je lichaam heel duidelijk aangeeft of het teveel is of niet.