lowlands

hallo allemaal,

ik zat het te lezen en wist neit dat het slecht was ben met mijn eerste zwangerschap ook naar een concert geweest met 32 weken maar ze hebben er niks aan overgehouden.
dus denk dat je   je eiegen er niet zo heel druk om moet maken en er nog lekker van moet genieten als je zelf denkt dat het gaat. veel plezier!!

Als je er zin in hebt en je verder goed fit voelt zie ik geen enkele reden waarom je niet zou gaan! Het is bovendien lekker buiten (toch?) en volgens mij gaat veel geluid 'verloren' in de lucht. Een nichtje van mij is met ruim 30 weken nog naar een popconcert geweest wat haar zoon toch echt stukken minder vond.. hij ging zo hard tekeer met schoppen en bewegen dat ze weg is gegaan en toen werd hij weer rustig. Dan is het kindje zo groot dat hij heel goed aan kan geven wat wel of niet prettig is.

En die ene keer wat harder geluid is echt niet zo'n probleem hoor! Als je nu elke dag in zo'n herrie staat wordt het een ander verhaal.
Je kunt toch moeilijk de rest van je zwangerschap opgesloten in huis zitten, omdat er zoveel 'gevaar' en stress buiten dreigt.. dan kun je straks helemaal niets meer!

Gewoon lekker gaan en genieten!! En gewoon op de signalen van je lijf letten.

Veel plezier!!
Groetjes, Harma 39w5d

Hallo allemaal,

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap rond de 20 weken naar U2
geweest en mijn zoontje vond dit niet leuk! Het was ook nog heel erg
warm waardoor ik bijna flauw viel toen ze nog maar net bezig waren.
Tijdens het concert heeft hij de hele tijd liggen stampen in mijn buik.
Was niet echt prettig kan ik je vertellen.

Een paar weken geleden (16 weken zwanger) ben ik naar Billy Joel
geweest en heb ik nergens last van gehad. De kleine kan inderdaad nu
nog niet horen (vanaf 18 weken meen ik). Hoewel het natuurlijk minder
heftig is dan Low Lands zou ik me daar met 10 weken nog niet zo druk om
maken, als je jezelf goed voelt.

Wel goed voor jezelf zorgen, veel drinken, misschien een stoeltje mee.

Veel plezier

Judith

Toch vreemd dat de vrouwen die zelf ervaren hebben dat hun kind niet blij was met de herrie op n concert jou gewoon aanraden om te gaan en gewoon voor je eigen plezier te kiezen! Eventuele consequenties merk je pas veel later. Voor mij is elk risico er 1 teveel, hoe klein dan ook! Je wilt toch het beste voor je kind en jij kan echt wel zonder dat ene feestje!

Hé P_R
Ik ben 33 weken zwanger en werk in een café, ik heb er nog nooit last van gehad dat de kleine dan veel gaat schoppen ofzo. Mijn baas heeft ook twee kinderen gekregen en die heb ik er nog nooit over gehoord, er zijn ook collega's van mij die gewoon hebben kunnen werken, toen ze zwanger waren. Ik kom ook genoeg mensen tegen die gewoon nog op stap gaan hoor, natuurlijk niet drinkend, maar ze zijn er wel.
Ik denk persoonlijk ook niet dat het kwaad kan, zolang jij je op je gemak voelt, voelt die kleine dat ook. X

Werk je in een cafe? Dus jij staat de hele avond in de rook??? Wordt steeds gekker... Als je buurvrouw met 2 kids in de vangrail rijdt en het allen overleefd dan ga jij het toch ook niet nadoen om te kijken of het bij jou ook goed gaat!!!

Ik wil toch nog even reageren, want voel me een beetje aangesproken. Alsof ik adviseer iets te gaan doen wat heel schadelijk zou zijn.

Dat te hard geluid schadelijk zou zijn, geloof ik onmiddelijk en is ook een logisch verhaal. Daarmee wordt, volgens mij, bedoelt dat je niet moet blijven werken in een lawaaierige fabrieksloods of andere werkplek waar de hele dag veel lawaai is en in zo'n situatie recht hebt op vervangend werk in een rustigere omgeving. De schadelijkheid van hard geluid is volgens mij vele malen groter als je er veel en langdurig aan bloot staat, terwijl een concert maar kort duurt. Ze staat daar echt niet weken lang achterelkaar vooraan bij de zwaarste bassen..

Lowlands is een popfestival op open terrein en het lijkt mij dat geluid in de open lucht ook nog 'verwaaid' in de wind en niet vergeleken kan worden met de geluidssterkte in een  dichte concerthal.

We kunnen ons toch moeilijk negen maanden opsluiten in huis, omdat alles schadelijk zou zijn? Wat denk je dan van uitlaatgassen en toevoegingen aan voedingsmiddelen? En stralingen in een stad?

Als ze zich goed voelt en er zin in heeft, gewoon lekker gaan en er van genieten!! En voel je je daar niet prettig of valt het toch tegen, luister dan gewoon naar je lijf en zoek wat extra de rust op. Ik weet zeker dat je lichaam heel duidelijk aangeeft of het teveel is of niet.

Ja en Tanya uit BigBrother dacht dat haar lichaam een filter had voor alle sigaretten die ze maar gewoon rookte.......!
Snap niet waar de behoefte vandaan komt om dingen te doen waarvan duidelijk aangetoont wordt dat ze schadelijk zijn! Of je het nu 1x of 10x doet, schadelijk = schadelijk!

Terug
Bovenaan