M'n wereldje ingestort...Slechte uitslag nekplooimeting...

Hoi Hannah,
Leuk dat je het nog weet, dat het maandag is, de punctie.
De weken vliegen voorbij, eerst lijken de eerste 12 weken niet voorbij te gaan maar voordat ik het weet is het bijna zover, de punctie...
Ben er gerust op, heb vertrouwen in mijn kindje.Volgens mij zit het goed, en is dit kindje gezond.Het voelt heel goed.In het begin was het echt zo moeilijk te aanvaarden.Hoe groot de kans ook zou zijn dat het kindje gezond zou kunnen zijn, in het begin zie je dat niet echt, nu ben ik positief, geniet van mij buik die gezellig doorgroeit.Merk wel dat ik nog een beetje afstand houd, maar da's meer uit zelfbescherming.Heb nog niks gekocht voor de baby, de kindjes weten het nog niet etc.(Dank daarvoor meiden...die buik valt blijkbaar dus niet meer op!)
't Is alleen die onzekerheid, die krijg  ik niet uit m'n hoofd, hoeveel positieve reacties je ook krijgt.Nog effies spannend hier dus...
Eigenlijk 3 weken wachten op de uitslag, maar ik heb begrepen van m'n verloskundige dat als je na 1 week nog niets heb gehoord dat  het waarschijnlijk geen Down is, dat krijg je binnen 2  dagen te horen, zodat een evt. beslissing daarna snel kan worden gemaakt.
Dus we gaan ervoor...maandagochtend 09:45 uur.En daarna 2 dagen plat...lekker met laptop, boeken en afstandsbediening op de bank...Tja, moet maar van een nood een deugd maken toch?!Hou je op de hoogte!
Groetjes Roos.

Ook ik ben jullie niet vergeten hoor!! Fijn dat je er vertrouwen hebt. En de kans dat alles in  orde is, is natuurlijk heel groot!
Had je bij je vorige zwangerschappen ook een combinatietest laten doen?  

Thanks voor jullie reacties!

@Reisa, ik had bij ons 3e kindje, Lenthe dik een jaar terug ook een combinatietest gedaan, daar wij ons standpunt weten wat dit betreft.
Toen was de score echt perfect:1 op 5000...
En nu dus 1 op 200, een flink verschil dus...

Bij de eerste 2 zwangerschappen nooit aan gedacht, was 22 en dacht er gewoonweg niet aan.Werd toen (8 jaar geleden inmiddels) ook niet over gesproken, ook door mijn leeftijd.
En moet ook zeggen dat het pas sinds kort, dus sinds mijn vorige zwangerschap werd voorgelegd aan moeders onder de 36 jaar.
Moeders die 36 of ouder zijn krijgen een combinatietest vergoed.
Maar zag toevallig gisteren dat mijn zorgverzekeraar (Menzis) het bedrag (137 euro) heeft gestort naar mij, oftewel ik heb hem ook vergoed gekregen...

Enfin, zodra ik de fut heb meld ik me weer na de punctie.
Fijn weekend alemaal!
Groetjes Roos.

Hallo Roos

Ik wil jouw en ook je man, heel veel sterkte wensen voor morgen..
Ook ik denk aan jullie..  De aankomende dagen zullen echt spannend zijn..

Veel sterkte,

Terug
Bovenaan