M'n wereldje ingestort...Slechte uitslag nekplooimeting...

hey meis

ik had al een heel verhaal geschreven vandaag
maar wilde toch even reageren

klinkt heel raar
maar doe wat JULLIE hart JULLIE zegt!!!!
je kunt wel gaan luisteren ieder ander
maar die maken het niet mee
die hebben makkelijk praten
ik weet zeker
Zat IK in JOU situatie had ik het ook gedaan
ik zie hoe me nicht is
ze is 21 maar ze kan helemaal niets!!
ik vindt dit zooooo sneu
die meid staat in feite in der bloei van der leven
maar ze kan er niets mee

Meis als je voor jullie de juiste beslissing neemt
dan moet iedereen zich erbij neer leggen
doe ze dit niet maar worden ze woest ect,...
dan weet je ook dat het niet je echte vrienden zijn op wie je kunt bouwen!!!

liefs mij
dikke voor jou!

Hoi lieve   mama's!!!
Dank weer voor jullie reacties!!!Word ik weer helemaal vrolijk en positief van!!!!

Vanmorgen weer bij verloskundige geweest, hartje gehoord, klonk weer zoooo mooi, zelfs bij kindje 4 lig ik weer te genieten van dat mooie geluid!

@Mama Manu, ben het zo met je eens!
En wat betreft reacties om me heen...niemand hier weet nog dat ik zwanger ben, ook al ben ik nu bijna 15 weken.(Hoi blubberbuik!)Vind ik eigenlijk wel prima.Anders moet ik telekns alles weer vertellen, want als mensen horen dat ik zwanger ben, is hun reactie vast 'en hoe gaat 't?'..En dan vind ik het zo moeilijk te zeggen 'o, prima.'Enfin, begin me wel steeds meer te ergeren aan de dingen die opeens veel minder belangrijk lijken.
Stoor me opeens enorm aan moeders op het schoolplein die alleen maar over de merkkleertjes van hun kinderen kunnen praten, raar he, anders boeit me dat echt niet...

Enfin, Roos blijft positief...als die tijd nu maar eens snel voorbij gaat....

Dank he, lieve mama's!!!!!!
Groet Roos.

Hoi Roos,
Ik ben niet een heel regelmatige schrijver hier op het forum, maar ik wil tóch even reageren op je verhaal.
Ik kan me er namelijk zo ontzettend in vinden, hoe je tegen deze situatie aankijkt. Ook ik zou het niet aankunnen om een kindje met Down symdroom te verzorgen, de rest van mijn leven. Ergens voel ik me daar zwak door. Waarom kan ik dit niet??

Neemt niet weg dat het verschrikkelijk is om een kindje van 20 weken geboren te laten worden. Lijkt me zó ontzettend pijnlijk... Daar bedoel ik mee te zeggen dat ik enorme bewondering voor je heb, dat je dit kunt. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en for what it's worth, ik heb het idee dat je kindje gewoon gezond is en lekker verder mag groeien in je buik!

Hoi Suus,
Dank voor je reactie!
Ik was vanmorgen weer bij de verloskundige, en heb begrepen dat mocht de uitslag echt Down zijn, hoor je dat binnen 24 uur al!
Het vruchtwater wat tijdens de punctie op kweek moet staan duurt anders een week of 2, eer je de brief met de goede uitslag ontvangen hebt is het 3 weken na de punctie.Maar mocht het dus helemaal foute boel zijn schijnt de uitslag er met 1 dag te zijn, en word je gebeld.Moet je de dag erna komen voor een gesprek, samen met een maatschappelijk werker(-ster).Dus het rampscenario zou dan zijn dat we met 16,5 week de bevalling moeten opwekken, is  nog steeds heftig  natuurlijk, maar dus niet met 20 weken.

Maar mijn gevoel zegt nu dat het ook goed zit met dit kindje, zou het we een rotstreek vinden, dus dat hoort hij of zij dan ook vast wel op z'n 18...nee hoor, ik denk dat het allemaal goed gaat komen...
wel een raar idee..straks is alles goed, en als ik dan terug kijk op die vrijdag, dat ik het slechte nieuws hoorde....blijkt dat dan voor niets te zijn geweest...al die tranen voor niets....enfin...we gaan ervoor!!!

Nu kids van school halen, volgens mij willen ze eieren schilderen, dus effe gezellig aan de klus met de meisjes vanmiddag!
Groetjes Roos.

Hey Roos,

Ik heb al je verhalen gelezen, maar kon nog niet echt reageren, wat staat jou wereld op z'n kop! Ik wil niet mijn mening geven, ik wil je alleen heel veel sterkte wensen de komende tijd en ik hoop dat alle tranen en zorgen voor niets zijn geweest en dat je over een paar maanden een gezond kindje in je armen houdt!

Ik werk zelf in een woonvoorziening en ik wil mezelf geen schouderklopje geven maar alle ouders die er voor gaan, want heavy is het en dat onderschatten een heleboel mensen.

Het is de maatschappij van tegenwoordig dat iedereen maar zijn of haar mening geeft, ik heb het zelf ervaren met mijn zoontje die een helmpje droeg iedereen roept of zegt maar wat. De keuzes die je maakt in je leven doe je niet voor niks!

Nogmaals sterkte en ik hoop op positieve berichten!!!

Liefs Lientje

Hoi Roos,

Wat een nare situatie voor jullie, zeker dat onzekere ook. Ik vind zelf altijd dat wij zo op elkaar lijken. Dat blijkt elke keer weer uit wat je dan schrijft. Jij 3 dochters,  ik 3 dochters. Jij 4e kindje, ik (wij) willen ook wel een 4e. Jij thuisblijfmoeder (zoals ze dat zo mooi noemen), ik thuisblijfmoeder. Ik herken zoveel van wat je schrijft. Ik ben alleen iets ouder dan jij.
Maar goed, er is dus een hele felle discussie over het feit dat jij een kindje met Down zou laten weghalen. Ik begrijp je wel. Het is niet niks om al 3 kinderen te hebben en dan een 4e te krijgen die dan ook nog het syndroom van Down heeft. Dat hakt echt in op het hele gezin. En inderdaad je bent dan (volgens mij) alleen nog maar met de 4e bezig terwijl er nog 3 zijn die daar niet de dupe van moeten worden. Je leven wordt dan wel heel anders. Ik bedoel het ook niet heel erg cru, maar ik begrijp je erg goed. Je moet ook je eigen gevoel volgen, want als je achter je besluit staat kan je er ook mee leven.
Nou, in ieder geval een lekker lang weekend. Dan gaat de tijd ook weer wat sneller. Geniet in ieder geval van je zwangerschap, dat is toch heel mooi.
Sterkte ermee en ik lees weer mee.

Groetjes
Margot

Terug
Bovenaan