Maar laten huilen.....

Hallo,

Onze kleine is van 17-08, en huilt eigenlijk al de hele week, voornamelijk overdag.
Als je er dan naar toe gaat en hem oppakt, is het  7 van de 10 keer goed en stopt hij met huilen. Vanochtend naar de osteopaat geweest, en hij bleek kerngezond te zijn, en heeft dus ook niets opgelopen van de snelle bevalling.
En nu dus de taak om hem maar te laten liggen en te laten huilen, waarschijnlijk huilt hij gewoon om opgepakt te worden.
Ik vind het een enorm moeilijke taak hoor, het liefst ga ik er meteen naar toe om hem te troosten......
Vandaag en morgen gewoon eens proberen of hij dan uiteindelijk ook vanzelf stopt met huilen en dat het ook "aandacht zoeken" was/ is.
groetjes Jacky

Hoi Jacky,

Moeilijk is dat hè! Ons zoontje Stef (29-7-08) heeft het blijkbaar nodig om zichzelf in slaap te huilen. Sinds we dat doorhebben is het huilen zo over en gaat hij lekker slapen. Daarvoor gingen we er toch te snel en te vaak naar toe waardoor hij dan weer te wakker bleef.

Wat helpt om te wachten is om voor jezelf te bepalen hoe lang je je kindje wilt laten huilen. Zet vervolgens het kookwekkertje en ga b.v. zitten lezen of iets anders doen wat je bezig houdt. Als het kookwekkertje afloopt en je zoontje is niet stil, ga er dan even heen. Als alles goed is ga je weer en zet je het kookwekkertje opnieuw. Is je zoontje stil, prima dan en lekker laten liggen.

Succes meid, en bedenk dat het allemaal steeds beter zal gaan en ook dit een fase is.

Groetjes,
Susan

hoi
mijn mening en mischien van meerderen is juist je kindje te troosten als huilt.
tot de eerste 6 maanden heeft je kind geen besef van dingen die er gebeuren, daarom kun je je kindje ook niet te verwennen en is het alleen maar goed om je kindje op dat moment dat het huilt te troosten door het te knuffelen en-of vasthouden. je kindje weet nog niks en wil alleen maar veiligheid en geborgenheid op het moment dat het huilt.
 weet niet of het bij allee kindjes ook echt help maar mijn zoontje van 17/07 huilt bijna nooit en doet hij het wel dan merk ik dat hij het zeer prettig vind om vastgehouden te worden door iemand die hij kent en vertrouwd.
hoop dat je hier iets mee kunt.
groetjes sandra mama v leroy 10 wkn

Tuurlijk moet je je kindje troosten als dat nodig is. Maar sommige kindjes huilen gewoon omdat ze moe zijn en als je ze dan blijft prikkelen door ze iedere keer op te pakken krijgen ze te weinig slaap. Hierdoor krijg je weer een oververmoeid kindje en beland je in een negatieve spiraal.

Stef huilt nu slechts een paar minuten en valt dan lekker in slaap. Ik heb hem ook wel eens in slaap gewiegd, maar als ik hem dan weer in zijn bedje legde werd hij weer wakker en begon weer te huilen. Op een gegeven moment heb ik hem dus gewoon even laten huilen en toen viel hij gewoon in slaap, net zo snel als wanneer ik hem in mijn armen wiegde. Dus dat maakte geen verschil. Wat wel verschil maakt is dat hij lekker doorslaapt als hij gewoon in zijn bedje ligt. Conclusie: hij heeft het gewoon nodig om even te huilen.

Ik hoor ook aan zijn huiltje wat er aan de hand is, dus of hij honger heeft, moe is, last van krampjes heeft enz. enz.

Groetjes,
Susan

ik deel dezelfde mening als susan, als een kindje moe is vind ie het helemaal niet fijn om overprikkeld te worden.
Mijn dochtertje moet ook even huilen als je haar overdag in bed legt...dan huilt ze als ik wegloop. binnen een paar minuten is ze stil...als ik met haar blijf leuren en zeulen word ze alleen maar jengeliger.
dus niet oppakken is mijn mening...
maar mijn dochter is deze week ook erg jengelig....zij is van 10-07 dus miss dat ze een sprongetje in der ontwikkeling maakt...en jou zoontje ook..
Als ze overdag zo huilt troost ik haar wel...maar zon dag als vandaag moet dat ook wel...want zodra ik haar neer legde was het letterlijk krijsen... maar goed moet dat af en toe wel ff.
Hou het er maar op dat het een periode is, en dat het weer over gaat (dat hoop ik wel) en nu kunnen we niet anders als troosten....en miss kan je wel proberen om te laten huilen, maar bij mijn dochter werkte het vandaag niet en normaal wel hahah

succes.
gr. bambi

Hoihoi,

Wij laten Evy meestal ook even huilen. Ze heeft het vaak echt nodig om in slaap te komen. Vooral overdag, als ze veel indrukken heeft opgedaan.
Ik laat haar niet langer dan 10min. huilen.
Je leert naar verloop van tijd de huiltjes wel kennen.
Evy heeft bij het slapen echt z'n jengel huiltje; zo van: Ik ben moe en moet eigenlijk slapen, maar wil helemaal niet. Ligt in haar bedje met haar oogjes dicht en duimpje in de mond, maar toch nog mopperen. Meestal valt ze binnen die 10min. dan lekker in slaap.
Af en toe begint ze meteen te krijsen en dan hoor ik dat hooguit 5min. aan en dan ga ik wel naar boven om te troosten. Ik haal haar dan wel uit bed, want ze is dan echt overstuur. Reden meestal een windje of een boertje wat in de weg zit.
Maar goed, ik ga dan meestal even lekker met haar zitten in de schommelstoel of loop een rondje over de bovenverdieping.
Dan weer terug in bed, slaapritueel weer herhalen (liedje zingen, kusjes en dan muziekje aan) en lekker slapen.
Gewoon je gevoel volgen en je leert de huiltjes echt kennen en dan weet je zelf wel wat je moet doen.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

hoi jacky
je bent niet de enige hoor,
dit is altijd weer een moeilijk onderwerp.
ik ben 1 aug bevallen van een zoontje en heb al een dochtertje van bijna 6 jaar.
mijn dochtertje huilde heeeel veel, wij werden er helemaal gek van, en nee laten huilen hielp niet. achteraf had ik gewoon niet genoeg bv.
mijn zoontje huilt veel minder, mijn man kan er niet tegen als de kinderen huilen dus hij pakte ons zoontje er telkens uit.
ik ga altijd eerst een paar dingen na:
*vieze luier?
*boertje?
*krampjes?
*honger?
heeft hij geen van deze dan laat ik hem even 10 min huilen (niet langer)
is hij dan niet stil ga ik nog een keer hetzelfde rijtje langs en weer 10min.
is hij dan nog niet stil dan haal ik hem eruit.
Je moet ook niet vergeten dat hij 9 maanden lang die geborgenheid heeft gevoeld in jou buik, troosten is ook goed hoor ze zijn nog maar zo klein van veilige buik naar zo'n groot bed.
gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt,
groetjes

ow!! Ik vind dat zelf zo moeilijk he, om je baby te laten huilen!! Ons ventje KON hartverscheurend huilen! Hij gilde dat zo hard en was echt overstuur. Nu heeft hij het altijd nodig gehad om zich in slaap te huilen, dit duurde meestal ongeveer 10 a 15 minuten. Maar dan ging het huilen gepaard met momenten van rust er tussen. Maar we hebben ook een periode gehad dat hij alleen maar kon gillen. Ik wist me geen raad. Had hij pijn... nee, want zodra hij bij mij was, was hij stil... er zat hem niks dwars. Wel maaide hij vreselijk met zijn armpjes. Volgens het cb kon hij toen zijn rust niet vinden om te gaan slapen.... oververmoeid en zo. Inbakeren heeft ons goed geholpen. (inmiddels is hij er weer uit, joepie!)
In ieder geval zou ik je mannetje nooit overstuur laten worden. Dat verschil hoor je denk ik wel. Als hij huilt en tussendoor even stil is (een halve minuut ofzo) dan kun je hem gerust wat langer laten liggen, tot ongeveer 30 minuten... maar zodra hij zo hartverscheurend huilt, zou ik hem gewoon pakken. Ik heb zelfs gelezen dat je een kind 30 minuten mag laten huilen, maar niet overstuur mag laten worden. Is je kind een minuut stil, dan beginnen de 30 minuten weer opnieuw... tot uiterlijk 45 minuten. Wij hebben dit 2 dagen aangehouden en dat hielp goed.
Sterkte ermee!

Terug
Bovenaan