Maar laten huilen.....

goed geschreven Jesse'smam!!1 Niet zozeer dat ik het overal mee eens ben hoor, met wat je schrijft, maar ik vind het wel goed van je, dat je schrijft wat je mening is!! En zeker je eigen hart volgen en laat het cb maar kletsen. Ik ben er inmiddels wel achter dat het cb er alleen is voor kinderen die het volgens het boekje doen. Maar als het even iets anders gaat weten zij het ook niet meer.....grrr!!! Mijn kind heeft ook altijd veel gehuild, maar ik pakte hem altijd meteen en dat doe ik nog!! Ik krijg het niet over mijn hart om hem te laten liggen. Er is een groot verschil tussen huilen en jengelen. En een draagdoek... ik heb een buikdrager, is ideaal!! Ons ventje slaapt er ook heerlijk in en ik vind het lekker knus!

Hoi, ik breek even in...lees hier af en toe sinds we onze tweede zoon hebben gekregen, Coen. Met onze eerste droegen we hem veel in een draagdoek. Nu wij maken dankbaar gebruik van de methode Regelmaat en Rus van Ria Blom. We bakeren Coen in met een Pacco inbakerdoek en gebruiken de regelmaat van wakker= voeden, spelen op de arm, even alleen in de box en bij eerste tekenen van slaap inbakeren en in zijn bedje. Als hij jengelt laten we hem liggen. Gaat hij keihard brullen dan halen we hem er na een kwartier even uit om te kalmeren en leggen hem dan inmiddellijk weer terug. Het werkt geweldig. Hij huilt amper meer, slaapt wel drie uur aan een stuk, drinkt beter en de "darmkrampjes"   waren meteen over. En het belangrijkste, de rust in ons gezin is hersteld want met meerdere kinderen kun je eenvoudig niet de hele dag met een draagzak lopen.

Ik kan me heel goed voorstellen hoe onzeker je je voelt als je kleintje huilt, onze dochter heeft de eerste 2 maanden heel veel gehuild en wilde absoluut niet alleen gelaten worden. Overdag wilde ze alleen in mijn bed of op mijn arm. Maar ik ben het HELEMAAL eens met Jesse's mama dat het nergens op slaat om een kindje te laten huilen. een baby huilt nooit zonder reden en als die reden is dat je kleintje jouw veiligheid zoekt, vind ik dat je dat als moeder ook moet bieden. Als je baby zo ver is dat hij huilt omdat hij of zij oververmoeid is en niet meer in slaap valt door teveel prikkels, dan ben je als moeder al te ver gegaan en had je er voor moeten zorgen dat de dag van je kleintje niet zo vreselijk druk was en had je er ook voor moeten zorgen dat de kleine bij de eerste vermoeidheidsverschijnselen in zijn of haar eigen bedje lag. Natuurlijk kun je dat niet altijd voorkomen, maar zo zou het wel 99% van de tijd moeten zijn. Ik heb heel wat uurtjes gewiegd en op de arm gezten met ons meisje. Maar het beste advies dat ik destijds kreeg was dat ik met haar stroom mee moest gaan, dat ik het belangrijkste voor haar was op deze wereld en er gewoon moest zijn en dat alle energie die ik er toen instopte, zich terug zou betalen. Na 2 maanden kregen we er een geweldige vrolijke baby voor terug die zich heel veilig voelt en prima in haar eigen bed slaapt.

En jtzwanger: helemmal eens met je cb mening! Ons adviseerde ze ook inbakeren, zonder naar ons kindje te kijken en erbij na te denken dat ze vroeg geboren was, dat ik lang geperst had, de voeding niet lekker liep, misschien een sprongetje maakte of wat dan ook. Blij dat ik dat niet gedaan heb! Geloof zeker  wel in rust en regelmaat maar Ria Blom's regeltjes over kinderen laten huilen vind ik ronduit belachelijk.

Hoi,

Ik laat Tijn ook eigenlijk niet echt huilen. Ik probeer wel altijd eerst even of hij misschien gewoon zijn speentje wil, pak hem dus niet meteen  uit bed.   Ik heb gemerkt dat het bij tijn gewoon echt niet werkt hoor laten huilen; hij raakt dan juist alleen maar van streek, en valt dan dus echt niet in slaap.
Dus, ik ga hier niet met de kookwekker aan de gang zoals Ria Blom het zo mooi zegt. Denk wel inderdaad dat het per kindje erg verschilt; de 1 heeft het nodig om in slaap te vallen, de ander raakt juist gefrustreerd. Ook kan ik het me voorstellen dat als je kindje veel huilt, je er niet elke keer naartoe rent. Tijn huilt gewoon vrij weinig.........
Natuurlijk moet hij wel eens op 'zijn beurt 'wachten, hij heeft een zus van 3 die ook aandacht vraagt, haha.
Groetjes, eline

Lieve meiden,

Kijk elk kindje is weer anders. En we proberen hier allemaal het beste voor ons kindje te doen toch? Er is hier geen enkele moeder die zijn  kindje aan zijn of haar lot zou overlaten. Of je nu wel of niet vind dat je je kindje moet kunnen  laten huilen, we zitten hier toch niet om elkaar te beschuldigen van slecht moederschap?  Ik vind het  niet fijn als er dan  gezegd wordt,  dat het nergens op slaat om je kindje te huilen en dat je als moeder een fout hebt gemaakt, omdat je kindje huilt van vermoeidheid. Dat  vind ik  een wel erg makkelijke conclusie. Begrijp me niet verkeerd, iedereen moet hier zijn of haar mening kunnen geven. Geen enkel probleem, maar het zou wel fijn zijn als dat met respect voor andermans mening gepaard gaat.

Verder vind ik jullie best lief hoor  

goed gezegd j_u_f

Mijn Celeste van 10 weken heeft veeeel last van krampjes maar het wordt nu wel minder. Het is goed om te troosten als ze huilen en dat doe ik ook vaak maar het kan niet altijd meteen als ik naar het toilet moet of ik de voordeur open moet maken voor mijn man (zit op slot vanwegen  de hond). Daar ga ik mij echt niet druk over maken en ik zie vaak dat zij vanzelf stopt met huilen na een aantaal minuten.  Ik wil ook niet  dat zij straks denkt dat zij  altijd aandacht krijg door te huilen. Die voorbeelden zijn wij, denk ik, allemaal tegen gekomen in de supermarkt (vaak naast de snoepgoed). Dan liever volop aandacht geven als zij lacht    

Maar elk kind/moeder is gelukkig anders!

mor 74

Hallo mama's,
Misschien dat mijn stukje een beetje verkeerd overkwam. Ik heb me gewoon erg gestoord aan alle opmerkingen van anderen (niet jullie) over dat ik haar maar moest laten huilen en dat ik haar aan het verwennen was als ik steeds naar haar toe ging of haar in ons bed liet slapen. Bedoelde niet dat ik het belachelijk vond als je je baby eens laat huilen, alleen dat ik die regeltjes van Ria Blom van 3 kwartier laten huilen nergens op vind slaan.

Terug
Bovenaan