Maart 2009

Heyhey!

Wat een berichten al. Het wordt tijd voor een echte maart 09 afdeling!
Heb nog geen verloskundige gebeld. Als ik zie hoe snel jullie je afspraak hebben  moet ik dat misschien toch doen. Zal wel fijn zijn om een termijnecho te krijgen aangezien ik eigenlijk niet weet hoe lang ik zwanger ben. Ik denk 5,5 maand, maar zou best kunnen dat ik al een maand verder ben, of juist minder ver.
Denk dat ik morgen maar even bel.

Ik vertel het nog aan niemand (jaa mn man die weet het natuurlijk) Verder is toch iedereen met vakantie dus heb het er niet zo moeilijk mee...alhoewel...zaterdag komt een vriendin weer thuis, ben benieuwd of ik mn mond kan houden.
Ik vind het erg leuk om zo'n "geheim' te hebben. Vorige keer tot een week of 11 volgehouden.
Maar als je het graag wilt vertellen doe je het toch gewoon! Voor een eventuele miskraam hoef je je in ieder geval niet te schamen ofzo...eigenlijk best raar dat iedereen daar zo geheimzinnig over doet. Ik heb in oktober 2 jr geleden een miskraam gehad en dit toen ook aan niemand verteld. Toen ik eenmaal zwanger was van Joris heb ik wel verteld dat ik eerder een miskraam heb gehad. Waarom zou je er zo geheimzinnig over doen!!!

Verder nog steeds heeeeel moe, kan de hele dag wel slapen, maar das wat lastig met een baby van bijna 9 maanden! Wel vroeg op bed hoor!

Groetjes

hoi hoi,

mijn vriend en ik hebben het de dag van het testen ook al aan beide ouders verteld.
en aan mijn beste vriendinnen, ook met de insteek dat deze het ook zouden mogen weten als het niet goed gaat.....
ik denk dat het heel persoonlijk is , maar wij wilden het allebei graag zo doen....

verder ben ik me vandaag rot geschrokken.... ik voel me prima.. heb heerlijk met de honden gewandeld en ga bij thuiskomst plassen............
allemaal bruine afscheiding.............hellup

ik de gynaecoloog gebeld en deze zegt dat ik me niet ongerust hoef te maken , zeker niet als het bruin is (oud bloed)   en dat het hoogstwaarschijnlijk om het verder innestelen van de vrucht gaat. Ik moet pas bellen als het helderrood en explosief veel vloeiing is en dit in combinatie met buikkramp.
Nou is dit allemaal gelukkig niet het geval, en het is de rest van de dag heel rustig....(leeg inlegkruisje, maar na het plassen met afvegen wel lichtbruinig van kleur......

ik voelde me helemaal super, lichamelijk wel wat moe maar dat is dan ook alles.... nu ben ik helemaal onzeker geworden...... is er iemand anders die hier misschien (evt een vorige zwangerschap) bekend mee is??

Hey,

even reageren op die afscheiding.
Heb ik 3 keer gehad..bruine afscheiding.
1ste keer zette het na een dag zoals jij beschrijft door en had ik wat meer bloedverlies..dit was een miskraam.
2de keer ook zoals jij beschrijft alleen daarna over..in oktober bevallen van Joris
en nu had ik het gisteren weer, een heel klein beetje afscheiding, was eigenlijk meteen weer weg. Maak me er ook geen zorgen over!

Kan dus alle kanten nog op! Hoop dat het voor jou goed blijft gaan!

Groetjes

Hoi Esther,

Ik zou gewoon naar je gynocoloog luisteren en je er niet te druk om maken. Stress is ook niet goed. Er zijn verhalen die je zullen vertellen dat het allemaal niet zo erg is en er zijn verhalen dat het wel erg is.

Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap dat ik ontzettend van streek raakte van al die verhalen. Probeer positief en sterk te zijn

Heel veel sterkte Renee

Hoi Allemaal,

Vandaag hebben we een echo gehad (6+1)en we hebben het hartje zien kloppen!!!! Wat een heerlijk gevoel was dat, ik was zo bang dat er iets niet goed was.... Over 2 weken moetenwe weer, dus ik hoop dat alles zo goed blijft gaan!

Wat vervlend zeg, die bruine afscheiding.. nog meer onzekerheid.... Maar je schijnt idd heel snel een bloedinkje te kunnen krijgen tijdens het innestelen!

Ben benieuwd wanneer het maart 2009 forum start....

liefs Mickey

Martine~ Gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan!

Esther~ Ik kan me voorstellen dat je echt geschrokken bent, goed dat je meteen de verloskundige hebt gebeld. Ik hoop dat je door haar geruststellende woorden een beetje tot rust bent gekomen en duim voor je dat alles goed gaat!

Ik heb vandaag de huisarts gebeld en heb uiteindelijk andere medicijnen voorgeschreven gekregen (voor degenen die het kennen, ik heb nu pulmicort & sabutamol gekregen en tavegil), hoop dat het goed werkt.

Sporten jullie nog? Ik ben net weer wezen sporten (zit op sportclubje waar we conditietraining doen, aerobics en spieroefeningen). Het was heerlijk maar ik maak me nu een beetje zorgen of het wel verstandig is dat ik buikspieroefeningen heb gedaan. Heb het op een wat lager pitje gedaan, maar toch. Hoe doen jullie dat?

Vandaag ben ik week 6 in gegaan. Spannend en fijn!

Hallo!

En hoe is het nu met   je ester? Ik zou inderdaaad gewoon naar je gyn luisteren. Die heeft er verstand van.

ik ben net ook weer naar arts geweest. Alles was goed. het vruchtje is 4 x zo groot als vorige week. Ikzelf ben wel 100 gram aangekomen, hahaha!
Moet in augustus weer heen. Duurt alleen nog zo lang!! Gaan bij jullie de dagen ook zo langzaam??

Liefs,

Oooh dames,

ik moet wil toch even kwijt dat ik enorm veel bang heb.
Ik durf amper te ademen, bang dat het mis zal gaan.
Maar ik weet eigelijk helemaal niet hoever ik al ben. Dokter heeft bloed getrokken om zeker te zijn dat ik zwanger ben, maar hierin kon hij niet zien hoever. Nu hij zei dat het nog pril is, maar mijn buik is echt wel op korte tijd enorm dik geworden.
Ik krijg mijn broeken amper dicht, dus ik vermoed dat ik al verder ben.

13 augustus heb ik mijn eerste afspraak bij mijn gyn normaal controle  na mijn eerste zwangerschap (dochtertje is 6,5 maand). Nu dus voor een zwangerschap, hihi... geweldig!! Maar ik ben echt benieuwd hoever ik precies ben. Ik vermoed dat ik al verder ben. Maar als ik het  mijn ouders en schoonouders zou vertellen, weet ik zelfs niet hoever ik ben.  Uiteindelijk  geen ramp, maar toch... pfffff ik  heb het moeilijk !!  

Liefs,  
van ons        

Terug
Bovenaan