Maart 2023

[quote quote=10566840]TanTan proficiat! mijn dochter is van september 2019. Ben ook erg benieuwd hoe ze gaat reageren. We zeggen nog maar niks voordat ze het eruit gaat flappen haha. Hoe voelen jullie je? hier wat opgeblazen en wat moe.[/quote]
@Blauwebess
Hier ook erg moe en droom heel veel 's nachts. Heb nog steeds (nu kleine week) van die kleine steekjes onderin m'n buik. Ga straks de VLK bellen. Spannend! 

Kunnen jullie mij alvast vertellen hoe zo'n eerste controle er ongeveer uit ziet? ☺️

Gefeliciteerd allemaal! Ik ben uitgerekend op 4/5 maart, 1e kindje dus alles is nieuw! Eerste echo is 21 juli. 
Hier relatief weinig klachten, gevoelige borsten en af en toe een krampje.. Ben benieuwd wanneer dat nog komt als je sommige anderen hoort. 
Hebben jullie het al mensen verteld? Ik merk dat ik het aan de ene kant het liefst over de daken wil schreeuwen maar ik ben toch ook wel heel bang dat het nog fout gaat.. vooral met zo weinig klachten. Dan duurt 21 juli nog heel lang.... 

[quote quote=10566912]Gefeliciteerd allemaal! Ik ben uitgerekend op 4/5 maart, 1e kindje dus alles is nieuw! Eerste echo is 21 juli. Hier relatief weinig klachten, gevoelige borsten en af en toe een krampje.. Ben benieuwd wanneer dat nog komt als je sommige anderen hoort. Hebben jullie het al mensen verteld? Ik merk dat ik het aan de ene kant het liefst over de daken wil schreeuwen maar ik ben toch ook wel heel bang dat het nog fout gaat.. vooral met zo weinig klachten. Dan duurt 21 juli nog heel lang….[/quote]

@Banalana
Ook jouw eerste dus? Hoe oud ben je? 
Ik ga het dit weekend mijn beste vriendinnetje vertellen, zij wist ook al dat we ermee bezig waren. Mijn vriend heeft het zijn beste vriend al verteld. 
Ik herken wat je zegt. Moeilijk hè?

Ik heb 27-07 mijn eerste echo. Spannend! Daarna op vakantie dus fijn om te weten of het er goed uit ziet. 

@Danielleeee
Ik ben bijna 35! Dus niet zo jong meer, semi- bewuste keuze omdat we wat ouder bij elkaar kwamen en ook nog samen leuke dingen wilden doen. Jij?
Verloskundigen inmiddels al gesproken dus? Bij mij is de eerste echo wel maar 15 minuten, intake gesprek is dan pas 2 weken later dus best gek dat het zo lang duurt voordat je iemand uitgebreid spreekt. Gelukkig kan ik het tegen die tijd (na eerste echo) ook gewoon met vriendinnen bespreken, en ga het er 2 ook al eerder vertellen. 
We zitten nog aan het begin van de maand maart.. dus het zal nog wel een stuk drukker worden op dit topic ;-)

[quote quote=10567011]@Danielleeee Ik ben bijna 35! Dus niet zo jong meer, semi- bewuste keuze omdat we wat ouder bij elkaar kwamen en ook nog samen leuke dingen wilden doen. Jij? Verloskundigen inmiddels al gesproken dus? Bij mij is de eerste echo wel maar 15 minuten, intake gesprek is dan pas 2 weken later dus best gek dat het zo lang duurt voordat je iemand uitgebreid spreekt. Gelukkig kan ik het tegen die tijd (na eerste echo) ook gewoon met vriendinnen bespreken, en ga het er 2 ook al eerder vertellen. We zitten nog aan het begin van de maand maart.. dus het zal nog wel een stuk drukker worden op dit topic ?[/quote]
@bananala
Ik ben 29! Ik heb de 18e aug termijn echo en intake dit komt omdat we na de eerste echo 3 weken op vakantie gaan. 
Idd wel gek ja.. ik krijg dus m'n eerste echo met ongeveer 8 weken. En jij? 

Leuk! Weet je al hoe je het gaat vertellen? 
Ik ga mijn test inpakken en die aan mijn vriendin geven haha. 

Ik heb ook nog niet zo heel veel klachten, maar kan me van de eerste keer nog herinneren dat dit toen ook pas rond 6 weken begon. Dus niks om je zorgen over te maken als je nog niet veel klachten hebt nu :) Ik heb alleen flink gevoelige borsten en wat last van mijn darmen.

Blijft spannend die periode naar de eerste echo toe. Gelukkig hoef ik nog maar 1 weekje te werken en gaan we daarna op vakantie, dus dan gaat de tijd lekker snel.

Wij hebben het afgelopen weekend mijn schoonouders en zusjes vertelt en komende vrijdag gaan we uit eten met mijn ouders en broer en gaan we het hen ook vertellen. En ik heb het mijn beste vriendin vertelt.
In februari is het bij mij mis gegaan met 5 weken en toen hadden we het ook net onze gezinnen vertelt en ondanks dat het moeilijk is om dat dan te moeten vertellen vond ik het wel heel fijn dat ik hierover kon praten.

En daarbij vind ik het ook gewoon veel te moeilijk om het voor me te houden haha.

Wij hebben het ook al een aantal mensen verteld, fijn om erover te kunnen praten! Vind het sowieso moeilijk om voor me te houden. 
Klinkt gek, maar het voelt voor mij wel iets "minder spannend" dan bij de eerste zwangerschap, toen was alles nieuw... is dit herkenbaar?

Allemaal gefeliciteerd!! Ik weet sinds 28/6 dat ik terug zwanger ben, uitgerekend voor 7 Maart. Vorige maand bij 1ste zwangerschap miskraam gehad aan 8 weken. Nu volop aan het hopen op een mooie zwangerschap van onze rainbow baby!?
Wij mogen door eerder miskraam langsgaan bij gynaecoloog aan 6 weken, afspraak is op 14 Juli. Momenteel enkel vermoeidheid en elke ochtend hoofdpijn, anders geen klachten.?

Terug
Bovenaan