Maat 50 echt nodig?

Zoals een aantal dames al noemen kun je natuurlijk ook maat 56 aan doen ook als dat wat te groot is. Zelf vond ik het leuker als de eerste kleertjes echt goed pasten. Ook omdat je zoveel foto's maakt in het begin. Dan blijf je in het fotoalbum toch altijd die te grote kleertjes zien ;) Maar uiteindelijk gaat het om wat je zelf het best vindt denk ik. Want je kindje heeft er geen last van als zijn pakje iets te groot is.

Ik had van beide 3 setjes gekocht en heb gewoon aan de eerste kraamvisite extra kleertjes gevraagd. Mensen willen dat echt met plezier halen. 
Zelfs onze flinke knul (53 cm, 4125 gram) kon maat 50 de eerste 2-3 weken best aan. Maat 56 tot ongeveer 8-10 weken gedragen en met 5 mnd zijn we over gegaan naar maat 68. Ik merk overigens steeds dat we met de shirtjes/truitjes steeds 2 weken eerder een grotere maat pakten dan de broeken. Alsof eerst z'n romp groeit en daarna z'n benen...

Je kan het ook altijd nog kopen zodra de baby er is. Ik zou het zelf niet kopen. Onze oudste was 50cm bij de geboorte, de 2e was 57cm. Heb bij beide kids maat 50niet nodig gehad :)

Ik verwachten een grote baby en ben met 40 weken bevallen maar was blij dat ik wat kleding in maat 50 gekocht had (bij de kringloop heb ik goedkoop wat gehaald wat weinig gedragen was). Maar kort aangehad maar zat echt veel fijner dan maatje 56 die omgeslagen moest worden. 

Terug
Bovenaan