Maat 50 echt nodig?

Het is bij elke baby verschillend. Mijn twee meiden hebben nog geen week maat 50 gedragen. Hun nichtje daarentegen heeft bijna 3 maanden maat 50 gedragen. Ik vond het wel jammer dat mijn kinderen zo snel er door heen zijn gegaan.

Ik had wel wat kleertjes in maat 50 en uiteindelijk toen hij geboren was nog wat bijgehaald. En ik heb een aardig grote baby wat voor ons ook een verrassing was. 52 cm en 3900 gram en hij heeft wel een week of 3/4 in maat 50 gezeten. 

De dag na de geboorte is mijn man ook nog naar de HEMA gegaan voor maat 50. Onze kleine was 3780 en 52 cm, maar ook zeker 4 weken kleding van maat 50 aan gehad. 
Hij verzoop in de pakjes van maat 56, haha. Dus zal zeker 3 setjes van maat 50 in huis halen. 

Ik moest uiteindelijk nog veel maat 50 bijkopen want mijn dochter was maar 47 cm met geboorte (gewicht was netjes 3425 gram). Ze zwom in maat 50. Dus ik was blij dat ik maat 50 had.. als ik haar met haar kleine 47 cm maatje 56 had aan gedaan dan zou ze wss al haar lichaamswarmte zo kwijt raken.. ze heeft uiteindleijk nog zo’n 3-4 weken maat 50 kleertjes aan gehad. Nu met 4,5 maand stijgt ze boven gemiddeld uit met haar lengte ?

Heb zelf wel 50 aangeschaft, moest zelfs 44 inslaan voor mijn kleintje. Maar vind het persoonlijk fijner als iets meer past en niet zo wijd zit overal. 

Mijn ervaring is dat boxpakjes al snel kleiner vallen dan een losse broek en shirt.
Rompertjes hadden we combi maatje 50/56 van prenatal.
We hadden 1 boxpakje van prenatal in maat 50, paste hij denk 3 weken.
De rest alles gewoon 56, en dan maar iets te groot..  
(3600gr en 53cm)
Je kan altijd wat extra’s online bestellen, volgende dag bezorgd!
Per winkel wisselt het overigens ook nog. Hema valt heel groot, zeeman ook redelijk. Prenatal zit er wat tussenin.. 

Ik was heel blij dat ik, ondanks adviezen om het niet te doen, heel wat setjes in maat 50 had aangeschaft. 
Mijn dochter is 4 weken te vroeg geboren, maar was toch al 49 cm en 3045 gr. Maat 50 zwom ze in. Ze had zelfs wel in maat 44 gepast. Nu zijn mijn vriend en ik aardig lang qua lengte, dus we hadden niet verwacht dat het zo’n kleine ukkie zou worden.
Ze heeft uiteindelijk nog ongeveer 8 weken in maat 50 gezeten. 

Terug
Bovenaan