Mama's april 2016!

Hallo mama's!

Ik heb een nieuwe topic geopend! Aangezien onze wondertjes inmiddels er allemaal zijn, leek het mij erg leuk om contact te houden.

Dit zodat we met vragen wellicht bij elkaar terecht kunnen, een vraagbaak. Maar ook tips en trics en uiteraard om te weten hoe het met jullie mama's en de wondertjes gaat!

Ik kijk er erg na uit om nog af en toe van jullie te horen en wat te mogen lezen.

@Sandra

Met onze kleine man lijkt het nu beter te gaan. Zijn baal uurtje komt meestal rond een uur of 18 tot 22.00. En dan is het net zoals jij beschrijft dat je de hele trucendoos uit de kast haalt. Rondjes lopen inderdaad en in zijn voedingskussen en dan wiegen of wiegend bij mij op schoot.

Verder is 140 gram per week aankomen toch heel netjes sandra? Ik meen dat een kindje minimaal 80 gram per week zou moeten aankomen?

De prikjes vorige week vrijdag was ook een ervaring op zich! Nou ben ik zelf verpleegkundige... maar stond al te janken toen de prikjes klaar gemaakt werden! Jonah was zo vrolijk de hele morgen. Deed het hartstikke goed met wat er van hem gevraagd werd op het consultatiebureau en lachte heel gericht naar de verpleegkundige doe daar in dienst was. En toen kwam die stomme prik. Krijssen! En ik huilde onderhand net zo hard mee. Oh wat was dat zielig! Ging het net een beetje beter, was hij nu weer de hele dag er niet lekker aan. Ach, heb hem lekker heel dicht bij me gehouden en overmatig geknuffeld! Ik was geobsedeerd door zijn temperatuur, maar gelukkig geen verhoging gezien! De dag erna was hij weer helemaal de oude! Gelukkig!

En toen de eerste keer een paar uurtjes naar oma. Ow... toen had ik het ook niet meer hoor. We hadden een housewarming en ik zag het niet zitten om hem daar mee naar toe te nemen. Ik vond het heel knap dat ik het eerste uur helemaal niet op mijn telefoon heb gekeken.. maar ontspannen kon ik mij dan ook helemaal niet! Vrienden bleven vragen hoe het met onze kleine man ging en daar stond ik dan met tranen in mijn ogen zeg. Na 1 uur toch mijn moeder geapp om te vragen hoe het ging.. Kreeg ik toch geen reactie terug! Na 45 helse minuten dan eindelijk een appje .. ( ja ik had bijna gebeld ) lag hij net te slapen. Oma had dus ook de krampjes ervaren, maar wat was ik opgelucht dat alles verder goed ging. Nou ik heb verder de minuten afgeteld tot we hem gingen halen! Heerlijk lag hij te slapen. Slapend mee naar huis genomen en zoals normaal doorgeslagen tot ongeveer 7 uur na de laatste voeding .

Mezelf dus druk gemaakt kenne lijk om niets, maar dat zullen wel de echte mama gevoelens zijn denk ik.

Vanavond dus nog een keer een paar uurtjes na oma. Weer een housewarming! En dat zal de laatste nog niet zijn denk ik. Steeds meer vrienden die gaan samen wonen of verhuizen. Hopelijk kan ik het vanavond al iets makkelijker los laten. Oma is in ieder geval in der nopjes! Hahaha ze heeft het babybedje van mijn zusje nu van zolder gehaald en in elkaar staan. Die heeft ze bewaard voor als der kleinkinderen zouden komen. ( ik ben 27 en mijn zusje nu 14 ) erg leuk dat hij in het bedje van zijn tante mag liggen.

Verder vliegt de tijd voorbij!  Nog een dikke 4 weken en dan moet ik weer begingen met werken. Dus misschien maar goed dat we al een beetje oefenen om een paar uurtjes zonder jonah te zijn. Hopelijk valt het dan minder zwaar als jonah naar de gastouder gaat zodra ik moet gaan werken.

Xx

Ha mama's

Xirmax : ik kan alleen mama's april 2016 NL vinden met al 67 leden. Heb ik dan de goede?

Anoniem ; ) : normaal gesproken kolf ik dan ook als ik de kleine  niet bij mij heb. Dus op de tijd dat hij ongeveer zou komen. Alleen vind ik dit vaak lastig als we de nacht in gaan.

Afgelopen 2 keer heb ik mijn zoontje dus nog gevoed voordat ik hem na oma bracht. De 1e keer kreeg hij om 2145 bij oma de fles en heb ik bij thuiskomst pas afgekolfde om 0230 snachts. Mijn vriend heeft de kleine in bed gelegd en hij melde zich weer om 0530. Afgelopen vrijdag ook voor het wegbrengen nog gevoed. 18.00 uur en de kleine slapend bij oma in bedje gelegd. Ik moet eerlijk zeggen dat ik heel blij was toen ik om 02.00 kon afkolven thuis! De volgende keer toch de handkolf mee voor als de spannong op mijn borsten te hoog wordt. Dan kan ik er wat 'druk' afhalen. De kleine sliep dit keer heerlijk bij oma en ik kreeg zelfs een appje of ze hem wakker moest maken. Melde zich uiteindelijk netjes zelf om 23 uur en kreeg toen de fles met borstvoeding. Oma heeft dus voor de zekerheid een kleine portie borstvoeding in de diepvries voor als hij een keer extra mocht komen.

Ik vind het juist lastig wat ik steeds in het flesje moet doen. Hij lijkt nu aan 120 CC genoeg te hebben. Ik heb nu dus 2x een 130CC mee gegeven en 2x slapend thuis in bedje kunnen leggen en netjes door geslapen.

Xx

Handig, een nieuwe groep! Alhoewel ik het gebruiksgemak van dit forum niet ideaal vind... Misschien is een FB groep inderdaad ook wel handig :)

Ons kereltje slaapt vannacht voor het eerst door! Van 22 tot 4.50u en van 6u tot nu (hij slaapt nog steeds). Hij wilde in die tijd dat hij rond 5u wakker was niet eens echt veel drinken, paar slokjes, zijn luier vullen, schone aan en weer verder slapen! Het slapen gaat zoveel beter sinds we een Pacco doek gebruiken. Ik merkte dat hij het beste sliep in de draagdoek (eigenlijk is hij dan ook een soort van ingebakerd) en maakte zichzelf 's nachts vaak wakker met zijn armbewegingen. Nu wil hij 's avonds gewoon heel veel/vaak drinken en houdt hij het in de nacht echt een stuk langer vol. Ik zat wel de halve nacht met gevoelige, volle borsten en was alsnog wakker - verbaasd dat hij nog sliep! ik ben benieuwd of het zo door gaat :D.

Ik ben nog geen avondje weg geweest. Moet een nieuwe vriezer kopen, want de vriezer in ons nieuwe huis ging op een uiterst ongelegen moment ineens stuk.... Nog 5 weken tot ik weet aan het werk ga, wat vliegt de tijd!

Wat goed @lynnkenuts dat Jonah het al zo goed doet als hij bij oma is! Echt fijn als je weet dat je hem daar met gerust hart even heen kunt brengen :). Het lijkt mij ook nog lastig indchatten hoeveel er per keer in een flesje moet. Daar moet ik ook nog achter komen voor als hij straks naar het KDV gaat.

<p style="text-align: left;">Ik zie nu dat je de FB groep kunt vinden als je zoekt op 'mama's april 2016' en dan op 'see all' klikt! Er zijn heel veel groepen, maar volgens mij heb ik de goede gevonden!</p>

Ja hé hebt hem idd gevonden!

Hier heeft Sam ook al 3 keer doorgeslapen! Heerlijk!

Ik ben een weekendje weggeweest met vriendinnen en heb een hand en elektrische kolf meegenomen.  Sam kreeg thuis een mix van bv en kunstvoeding omdat ik nog niet zo veel in voorraad had. Prima gegaan. Als ik vier uurtjes weg ben ga ik moet kolven hoor. Doe ik wel als ik weer thuis ben. En anders idd handvol mee en even snel op de wc de druk eraf halen :).

Pacco werkt hier ook goed, ze slaapt er heerlijk in. Alleen vervelende is dat ze die straks na de spuitjes niet aan mag. En hopelijk voor de zomer afgebouwd hebben want dat is super warm!

Ik snap er niks van!

Ik heb zelfs de computer aan geslingerd maar ik krijg de groep gewoon niet gevonden. 'see all' krijg ik ook niet te zien? Staat steeds einde van resultaten :( HELP?

Hoi allemaal,

Prima dat jullie een FB groep hebben aangemaakt hoor. Ik ga helaas geen apart account aanmaken voor de groep. Ik heb geen goede ervaringen met FB en wil er gewoon niet meer aan beginnen, sorry hiervoor.
Ik hoop dat we via de ze groep elkaar ook nog kunnen spreken zodat ik ook mee kan lezen en ervaringen uitwisselen, maar dat is uiteraard aan jullie.

140 gram per week is het minimale heb ik begrepen Lynkenuts, niet 80 gram dat is te weinig.
Sinds gisteren zijn we overgestapt naar andere voeding. Ik kolf nog steeds 2 keer per dag en ze kreeg tot vandaag nog 1 voeding borstvoeding per dag en de andere kunstvoeding. We vermoeden toch echt KMA en sinds gisteren gebruiken we nu Nutrilon hypo allergeen. Dit is niet geheel koemelkvrij, maar wel bijna. We hebben een heel ander kind!!! Gisteravond heeft ze gewoon geslapen voor het eerst en de nacht zat 8 uur tussen!! Ook heeft ze gisteren veel beter gedronken dan andere dagen. Is het toeval of is het toch echt KMA?

Vanmorgen voor het eerst bij het CB geweest en de arts heeft Milou helemaal goed gekeurd, joepie! Ze was goed gegroeid (na 10 weken bijna 1.5 kilo gegroeid, is dus plusminus 150 gram per week). Ze adviseerde om ook zeker nog 2 weken door te gaan met deze voeding en dan evalueren. Ik mag dan geen borstvoeding er meer bij geven, aangezien ik ook melkproducten eet en drink. Het is voor mij niet te doen om melkproducten te laten staan, aangezien ik ook allergisch ben voor meerdere voedingsmiddelen. Dan blijft er niet echt veel meer over dwat ik nog mag hebben. Mocht ze nog steeds wel wat klachten hebben na die 2 weken, maar veel minder dan toch Pepti koemelkvrij proberen en kijken hoe ze het hierop doet. Milou heeft ook last van obstipatie en dat zou heel goed door KMA kunnen zijn gaf ze aan. Ben dus erg benieuwd hoe het verder zal lopen. Stiekem hoop ik dat dit het is, want dan zijn we eindelijk achter de oorzaak gekomen van die ellende.

Wij doen nu in 2 flessen 4 á 5 druppeltjes olijfolie door de fles. De meningen zijn hierover verdeeld. Milou reageert hier alleen goed op qua ontlasting. Lactulose hebben we gehad, helpt niet, warm badje, extra water door de fles, met de beentjes fietsen, thermometer.. Niets helpt. Op advies van de lactatiedeskundige en de arts van het CB dus toch olijfolie en dit weer een paar dagen aankijken.

Lynkenuts, ik heb Milou al een paar keer gebracht bij mijn ouders en schoonouders, 1 keer bij mijn nichtje en 1 keer bij mijn tante. In ieder geval nog niet bij onbekenden. Ik begon met 1.5 uur, toen een keertje 2 uurtjes en later een hele dag (vrijgezellenfeest). Ik vond dit ook nog niet zo makkelijk hoor. Ik ben de hele dag met haar en ineens breng ik haar een hele dag weg, dat is zoo raar!! Ik denk idd wel dat het goed is om hier nu al mee te starten aangezien ze ook naar een KDV gaat over 1.5 maand. Milou was natuurlijk 3 weken eerder en ik heb 3 weken vakantie er achteraan geplakt. Ik moet dus weer eind juli pas beginnen, heerlijk! Dan is Milou alweer ruim 4 maanden..

@ anoniem: ik herken het. Wij hebben alleen maar gewandeld, gewiegd. Klinkt heel cliché, maar het gaat vanzelf weer over (tenzij Sil obstipatie heeft). Gewoon lief voor hem zijn en als jij ontspannen bent, voelt Sil dat ook en lukt het hem waarschijnlijk ook beter om het te verdragen.

@ Lynketnuts en Irma, ik ging gewoon altijd kolven op de tijd dat Milou zou komen. Zo blijft vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd. Natuurlijk is het niet erg als er een uurtje of anderhalf uur tussenzit.. Ik merkte alleen dat dit wel het beste werkte bij ons. Als je meer dan 2 uur verschil er tussen laat zitten, kan het zijn dat vraag en aanbod een beetje in de war wordt geschopt. Dit is op zich niet erg, alleen houdt er dan rekening meer dat het weer even duurt voordat dit weer goed is afgestemd op elkaar. Na 1 keer zal dit zeker niet zo zijn hoor, het gaat er meer om als je dit meerdere dagen achter elkaar doet bijvoorbeeld.

Ik ben weer benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes!

Terug
Bovenaan