Mama's april 2016!

Hoi mama's

Ik heb niet de pacco maar de swaddle van prenatal. Soort van slaapzakje waar je mee inbakerd.  Ideaal! Ik gebruik deze alleen voor de nacht. Mede omdat die ook afgebouwd moet worden als jonah straks kan gaan rollen.

Wat betreft inbakeren met spuitjes. Ik heb als een waakhond zijn temp bij gehouden die dag. Bleef netjes rond de 37 en dat terwijl het die dag ook heel warm was. Op mijn moeder instinct snachts toch ingebakerd met alleen een rompertje aan. Smorgens dan ook een goede temperatuur.  Denk even aanvoelen en doen waar je je goed bij voelt.
<p style="text-align: left;">Oh wat fijn om te lezen dat milou het zo goed doet! Ik vind het nog steeds lastig om jonah uit handen te geven. Maargoed. Straks moet ik wel als hij maar de gastouder gaat! Wij hebben hier voor gekozen omdat ik zelf in de zorg werk en zeer wisselende diensten heb.</p>
<p style="text-align: left;">En wat fijn dat je nog zo lang vrij hebt! Oh ik geniet ook intens van de 3 weken extra en heb 1 week vakantie. Eind juni moet ik weer beginnen. Aan de ene kant heel erg veel zin in. De andere kant kan mijn verlof niet lang genoeg duren! Maar 15 augustus hebben wij weer 2 weken vakantie en dan kan het verhuizen beginnen!</p>
<p style="text-align: left;">Verder is jonah al enkele dagen wat onrustig aan de borst. Ik twijfel enorm of het geen spruw is. Gisteravond d best wat flink beslag op zijn tong en vanmorgen was het weer bijna weg. Toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ga liever voor niets dan dat het dadelijk toch spruw blijkt te zijn.</p>
<p style="text-align: left;">Verder een heel tevreden mannetje. Morgen weer wegen. Ben 2 weken niet geweest. En ik ga vragen of we al mogen zwemmen! Gaan dit weekend naar de camping waar een vriendin met de kleine staat. Daar hebbe ze binnen een sub tropisch zwembad. De kleine mannen schelen net geen 4 weken. Ben heel erg benieuw!</p>
<p style="text-align: left;">Ik blijf ook hier posten! Vind de site inderdaad niet zo heel erg fijn, maar heb de facebook groep ook nog steeds niet kunnen vinden.  Jammer om te lezen sandra dat jij zo'n slechte ervaringen ermee hebt! Ik hou jullie op de hoogte! Xirmax en aquila: ik hoor graag hoe ik dit wel kan vinden! Snap er namelijk nog steeds niets van.</p>
<p style="text-align: left;">Xx</p>

Enjoy,

Wat fijn zeg dat ze het nu ineens zo goed doet! Kan toeval zijn maar dat zou wel sterk zijn toch?! En dan nog goed gekeurd worden is helemaal top.

Olijf olie doet idd wonderen. Dit deden wij bij de eerste ook...Ze had toen vaak dagen lang geen ontlasting, klein theelepeltje olie en poepen maar. Haha

Sam is nog nergens anders geweest maar wel mijn schoonmoeder hier in huis voor eventjes en mijn zus. Dit ging goed. Zelf ben ik twee nachten weggeweest. Dit was lastig maar ging wel goed. Een vriendin van mij was er ook bij en liet haar zoontje dus ook thuis en die had hier zo veel moeite mee want die werkt niet en bracht de kleine nooit ergens heen. Maar dan wordt je sociale kring ook wel klein als je niet gewoon lekker iets onderneemt zonder de kleine. Het is even wennen denk ik maar zo kun je wel echt opladen en kom je weer fris en fruitig thuis!

Wat balen dat jullie de groep niet kunnen vinden!

mama's april 2016

Zonder hoofdletters, precies zoals het er nu staat. Hopelijk lukt het

Ik zal eens kijken of ik via dit forum jullie namen kan vragen dan kan ik jullie opzoeken en toevoegen

Hoi mama's,

Xirmax: oh dat is heel knap al een nacht weg! En wat fijn om dat met iemand samen te kunnen doen! Uiteraard heeft alles voor en nadelen, maat ook ik merk, nu het einde van mijn verlof nadert, dat mijn sociale kring door de week wel wat minder is inderdaad. En dan heb ik best wel een aantal vriendinnen die door de week wel eens vrij zijn door wisselende diensten. Niet dat ik mij hoef te vervelen hoor, want ben de hele dag druk met de kleine man ;)

Tav de groep op facebook, kan het nog steeds niet vinden. :( is het een idee om misschien een berichtje achter te laten op de ouders van nu pagina op facebook? Als het goed is kunnen bezoekers daar ook berichten plaatsen. Wellicht dat ik jullie op die manier kan vinden?

Hoe gaat het jullie af met het warme weer? Onze kleine man komt nu al 3 dagen midden in de nacht voor een voeding ipv dat hij doorslaapt. Ik hoop dat het aan het warme weer ligt en dat hij hierom extra wilt drinken. Want vond het heerlijk dat hij door sliep!  En het maakt niet uit of de laatste voeding om 22, 23 of om middernacht is, nu al 3 nachten zich gemeld tussen 4 en 5. En hierna slaapt hij niet veel langer. Uurtje of 3 hoogstens 4. Als het zo is dan is het zo uiteraard, maar oef, weer eventjes vermoeiend hoor!

Afgelopen zaterdag zijn we de 1e keer gaan zwemmen. Geweldig! Wat hebben we hier van genoten zeg! En voor thuis een minibadje gekocht met een afdakje voor wat meer schaduwvorming. Dat was net zo leuk uit de wind op ons balkon! Wat kan hij daar van genieten. Helemaal relaxed. Was goed te doen laat op de middag afgelopen maandag. Het water had zich heerlijk opgewarmd in de zon en ik heb geen emmer warm water meer nodig gehad!

Van het weekend misschien toch ook nog eens het babyzwemmen uit proberen? Haha even kijken of papa daar ook zin in heeft uiteraard ; )

Verder voor de eerste keer fysio gehad. De afplatting door zijn voorkeur houding blijft na alle adviezen van het CB te hebben opgevolgd. Handige tips en oefeningen gekregen, al vond ik de therapeut zelf 100 niks. Kwam waarschijnlijk ook omdat ze meteen commentaar op mij had omdat ik jonah heel even op de bank langs mij legde ( ik zat er overigens nog eens voor ) om de volgende afspraak in de agenda te zetten.  En verder deed ze nogal bod omdat onze poes heel nieuwsgierig is bij bezoek en graag even komt snuffelen. Moest meteen weg. Prima als je katten niks vind of er bang voor bent.. maar die reacties van haar... poezen voelen dat heel goed aan en dan komen ze juist bij je snuffelen. Onze poes had namelijk 0% interesse in de stagiaire die mee was. Maargoed.. we gaan het zien hoe het verder gaat lopen.

Xx

Hoi allemaal,

Balen dat Jonah ineens weer 's nachts komt Lynkenuts, lijkt me inderdaad vermoeiend en weer even wennen. Milou slaapt de nachten wel door ondanks het warme weer, maar overdag komt ze vaker en er is totaal geen ritme (tot nu toe ook nog nooit geweest). Ik denk wel dat het aan het warme weer ligt, waarschijnlijk is het hierna weer over.

Ik ben ook benieuwd hoe het slaappatroon van jullie kindjes is overdag, hoe lang en hoe vaak? Slapen ze na elke voeding? Hoe lang zijn jullie kindjes wakker?
Ik heb wel dingen op internet gelezen, maar dat is ZO ruim genomen dat ik er niet echt uitkom. Ik hoor liever ervaringen van de moeders zelf.
Wat is een beetje normaal?

Milou wordt wakker, krijgt dan een voeding en de ene keer slaapt ze vrij snel daarna weer en de andere keer duurt het echt wel een tijdje. Ze slaapt wel tussen alle voedingen. Ik ben in principe heel tevreden hiermee hoor. Ze valt redelijk makkelijk zelf in slaap. Soms moet ik haar even troosten, maar dit is best goed te doen.
Waar ik een beetje mee zit is dat er nog totaal geen ritme in een dag zit.. Ze komt heel wisselend qua tijd voor een voeding en drinkt ook heel wisselende hoeveelheden. Ik heb al een paar dagen achter elkaar geprobeerd om er iets meer ritme in te krijgen. Dit heb ik gedaan door om de ongeveer 4 uur een voeding te geven. Als ze eerder komt, proberen te rekken met een speentje (max half uur), maar dan is ze eigenlijk te moe en drinkt ze de fles niet goed. Hier ben ik dus mee gestopt, is geen succes. Ook probeer ik meer aan te bieden per keer, maar het is geen makkelijke drinker (vanwege de reflux en achteraf dus misschien ook wel de KMA). Ze drinkt de ene keer 70 ml per keer, dan weer 90, soms 110 of 130.. Er is geen touw aan vast te knopen.

Hoe hebben jullie dit? En hebben jullie misschien nog tips voor mij wat ik zou kunnen proberen?

Als het zo is, dan is het zo hoor.. Alleen ik ben benieuwd of ik hier misschien nog wat mee kan. Alvast bedankt.

Groetjes Sandra

Ik heb me nu aangemeld bij die andere groep lynnkenuts

Die van de 68 leden. Misschien nu wat meer ;)

Misschien kunnen we ons daar bij aansluiten. Veel mama's zijn actief en je kan daar ook je vragen kwijt.

Even kort want heb al een lange drukke dag achter de rug! Maar bij mij precies hetzelfde qua slapen! Ze sliep door maar nu sinds het weekend weer nachtvoeding. Ook rond 4 a 5 uur en daarna na drie uurtjes

Hoi mama's,

Ah gukkig ;) dan ben ik niet de enige met weer een nachtvoeding.

@Sandra: ook ik heb niet echt een ritme gedurende dag. Met borstvoeding op verzoek is het lastig te timen wanneer Jonah gaat komen. Overdag laat ik er dan ook Max 4 uurtjes tussen behalve als we de avond in gaan. Stel jonah heeft 1830 gedronken  dan kijk ik wat hij doet. Vaak valt hij dan veel later in slaap en kies ik ervoor om hem dan tussen 2300 en 0000 wakker te maken voor we de nacht in gaan.

Verder lukt het meestal als hij smorgens komt om hem dan terug in bedje te leggen. Dan slaapt gij nog wat uurtjes. De voeding die hij later op de ochtend heeft blijft hij vaak wakker. Hij is dan echt allert en kan dan ook echt boos worden als ik hem probeer in bed te leggen. Vaak knuffelen we dan lekker samen, kies ik na die voeding ervoor om een boodschap of iets te gaan halen of leg ik hem in de boks/spacestoel  ( met de spacestoel bedoel ik de 4moms wiebelding. Maar wij noemen het de spacestoel ; ) ) ook doen we nu laat op de ochtend zijn oefeningen van de fysio. Smiddags kan ik er geen pijl op trekken. Soms wilt jonah wel slapen of juist helemaal niet. Of hij heeft van die hazenslaapjes en is na 45 min weer klaar wakker. Rond half 6 had hij eerder zijn baal uurtje. Moet zeggen dat ik dit de laatste tijd wel vind mee vallen. Het is nu vaker even heel kort en intens huilen en hierna war jammeren. Meneer is dan ook dood moe en weigert dan te gaan slapen. Scheelt, heb een hoop trucjes inmiddels. Als hij echt echt er niet aan wil toegeven kies ik ervoor om lekker ontspannen te gaan douchen. Hij vind dit namelijk heerlijk! Al met al gemiddeld 5 a 6 voedingen per dag. Soms nog wel eens een keer 7. Dusja een ritme...  hahahah hier ver te zoeken in ieder geval. Jonah is verder een heel tevreden mannetje en dat is toch het aller belangrijkste?

Ik heb voor mijn gevoel wel het idee dat het later op de avond, de nacht en dan sochtends tot een uurtje of 10 vrij hetzelfde is. En wat er verder overdag moet... ik pas me aan jonah aan. En dat maakt mij niet uit of dit betekend dat dit thuis is of ergens anders. Ben inmiddels op alles voorbereid.

Campingbedje en al! ;)

Xx

Hoi!

Dit klinkt misschien gek, maar wat superfijn om te lezen dat het bij jou ook zo gaat Lynkenuts. Ik dacht: doe ik iets verkeerd of hoort dit zo? Vooral omdat ze ineens zo wakker is, van de één op andere dag.. Echt een sprongetje lijkt het wel.

Hier precies hetzelfde. Milou wordt rond 6.00 uur wakker, krijgt dan de fles, gaat daarna slapen tot 10.00 / 10.30 uur. Daarna is ze klaar wakker tot de volgende voeding, meestal rond 14.00 / 14.30 uur. Heel soms slaapt ze een klein uurtje. Ze is heel blij en tevreden en ligt lekker te trappelen en kletsen in de box of wandelwagen. Ik ga dan ook vaak een boodschapje doen of een kopje thee doen bij mijn ouders of een vriendin.
Na de voeding van 14.00 / 14.30 uur slaapt ze de ene keer wel en de andere keer niet. Als ze niet gaat slapen, is ze wel een beetje jengelig, maar ik krijg haar ook niet in slaap. Ik leg haar wel in bed en als ze een beetje jengelig is laat ik haar liggen. Als ze echt overstuur raakt, dan haal ik haar eruit.
Dan de voeding om 18.00 / 18.30 uur. Daarna slaapt ze meestal een uurtje en daarna is ze weer klaarwakker tot de laatste voeding rond 22.00 / 22.30 uur. Daarna gaat ze vrij snel slapen. We moeten haar wel een paar keer troosten. Soms slaapt ze binnen een half uur en een andere keer zijn we een uur verder. De nacht slaapt ze perfect.

Dit is dus blijkbaar zoals het hoort te gaan? Ik vind het ook niet erg hoor. Ik pas me aan Milou's ritme aan en ik merk dat zij hier tevreden mee is. Dan ben ik dat ook:)

Ik heb nu al 2 dagen achter elkaar dat ze goede flessen drinkt, geen idee hoe dat komt. Misschien toch doordat ik het blijf proberen? Als ze namelijk om de ongeveer 4 uur drinkt, dan drinkt ze goed en geen kleine beetjes.

Ze dronk in ieder geval maar tussen de 450ml en 500 ml, terwijl ze eigenlijk rond de 600ml hoort te drinken volgens de richtlijnen. Ik weet dat ieder kindje anders is hoor en Milou heeft genoeg aan minder blijkbaar. Nu heeft ze al 2 dagen dat ze 620ml drinkt :D super fijn.

Dankje Lynkenuts voor jouw ervaring te delen!

Groetjes

Hier nagenoeg hetzelfde. O Erdal geen pijl op te trekken. Gister tussen half 11 en 18.00 alleen wat haze slaapjes. Deze tijd wisseld.

Vandaag heeft ze van 7.30 tot 11.00 amper geslapen en daarna slaapt ze 4 uur.

Normaal is het zo...

Vanaf 20.30 tot laatste voeding slaapt ze en maak ik haar wakker voor de laatste voeding. Dan wisselt het of ze s'nachts komt of vroeg in de ochtend. Dan slaapt ze ook tot 10.30 meestal wel veel en is ze kort wakker bij fe voedingen. Daarna is ze of tussen de voedingen door helemaal wakker op z'n 45 tot 60 min na of ze is z'n 2 uur wakker en slaapt ze z'n 2 uurtjes.

Ik kijk echt naar Sam en probeer alleen wat te sturen als ik weg wil...dan geef ik net voor ik ga.

Terug
Bovenaan