Mama's april 2016!

Hoi mama's

Toch wel fijn om te zien dat het toch allemaal een beetje het zelfde gaat.

Wij zijn van de een op andere dag gestopt met inbakeren. Meneer slaapt zo onrustig dat ik bang was dat hij per ongeluk op zijn buik terecht zou komen. Hij bewoog zich namelijk ingebakerd helemaal omhooggevallen tot halverwege zijn bed. Ik moet zeggen dat het mij niet tegen is gevallen!

Afgelopen week zat ik ineens weer met een nachtvoeding zoals ik eerder al aangaf. Nou moet ik zeggen dat jonah de afgelopen 2 nachten weer netjes 6.5 a 7 uur sinds de laatste voeding heeft geslapen. Helemaal fijn!

Ik weet niet of jullie dit verder ook hebben, maar heel soms wordt jonah uit het niets krijssen wakker! Hij lijkt dan helemaal in paniek! Ik bied dan zijn fiep aan, aai over zijn bol en benoem dat ik er ben. Dit is vaak kalmerend genoeg en valt kort hierna dan weer in slaap. Ik vraag me af of hij dan een scheetje heeft gelaten wat hem dwars zat of misschien dan net poept? Of toch een nachtmerrie of iets dergelijks?

Verder gaat het goed. Tav de krmapjes,  ik merk echt dat dit veel minder is en als hij ze al heeft, dit veel beter kan handelen. Dat krampspul krijgt hij nu alleen nog sochtends als hij zijn vitamines krijgt, en als het flesje op is stop ik er mee. Heb het nu al zo ver af gebouwd dat hij van de benodigde 15 druppels er maar 5 krijgt.

Verder zijn we hier gestart met fysio voor zijn voorkeurshouding en afplatting van zijn hoofd. Ik moet zeggen dat de oefeningen helpen.  Daarmee wil ik zeggen dat ik binnen een week toch wel echt zag dat hij beter zijn hoofd rechtop kan houden. Gister danook een tevreden fysio. Volgende week een hoofd meting. Ben benieuwd hoe het er dan uit ziet!

Verder is onze hypotheek nu rond! Dus nu officieel huizenbezitter.

Ja en verder vliegt de tijd! Ik kan het bijna niet geloven dat as maandag officieel mijn verlof er op zit en ik dan begin aan mijn weekje vakantie voordat ik weer na mijn werk moet. Wat vliegt de tijd zeg!

Xx

Hoi,

Wat is het rustig hier :) iedereen druk met zijn / haar kindje?

Gefeliciteerd Lynkenuts met jullie nieuwe huis. Fijn dat het officieel is. Wanneer krijgen jullie de sleutel en wat zijn de plannen?
Ook fijn dat de fysiotherapie helpt, weer een zorg minder.

Herkenbaar van het soms krijsend wakker worden. Ik denk dat het krampjes / scheetjes zijn. Als ik namelijk Milou haar kamer inloop en haar gerust stel is het ook vrij snel goed en laat ze vaak ook scheetjes. Hier werkt een sab simplex of infacol helemaal niet dus wij zitten de tijd uit totdat de darmkrampjes over zijn. Het is echt wel heel erg geweest. Ze huilde / krijste wel 4 uur achter elkaar non-stop. Ze liet dan allemaal scheetjes en ik voelde haar buikje borrelen. Gelukkig is dit nu wel minder alleen ze heeft er nog wel last van.

Milou slaapt gelukkig ook zo'n 7 uur achter elkaar in de nacht. Dat vinden we ook heel fijn. Overdag heb ik er nu meer een ritme in kunnen krijgen. Ik geef haar om de 3.5 / 4 uur een voeding. Ze krijgt dus 5 voedingen nog op een dag en daarmee is het voor haar en mij goed te doen. Ze drinkt de ene keer wel een fles op, andere keer niet, afhankelijk hoeveel last ze heeft van de reflux.

Ik merk als we vaker een mindere hoeveelheid aanbieden, zij dit prettiger vindt dan minder vaak en een grotere hoeveelheid. Ik heb ook geprobeerd om op 6 voedingen uit te komen voor haar, alleen dit vindt ze niet prettig. Ze drinkt dan maar kleine beetjes en dan drinkt ze veel te kort op een dag.

Soms word ik er wel écht heel moe van ... Ik houd echt zielsveel van mijn dochter en ze is het allemaal waard, alleen ze is nu 3 maanden oud en het kost allemaal nog steeds heel veel energie. Ik kan bijvoorbeeld niet rustig met haar boodschappen doen. Ze huilt dan alleen maar en waarom? Ik heb geen idee. Soms denk ik teveel prikkels? Ze heeft dagen waarop ze heel veel huilt, zowel overdag als 's avonds. En ja ik ben heel blij dat ze 's nachts slaapt, dat zeker weten. Alleen ik ben het soms ook zo zat wat ze heeft.. én de reflux én de koemelkallergie én die darmkrampen én moeizame ontlasting. Ik spreek soms mensen en die hebben helemaal niks! Alles loopt op rolletjes en die lopen vrolijk rond. Ik gun het anderen heel erg, begrijp me niet verkeerd. Alleen ik had het ons ook zo gegund en het ik vind het soms echt niet eerlijk verdeeld..Is dat stom?

Soms voel ik me ook echt een kluizenaar. Dan ben ik de hele dag met haar in de weer en ik heb amper tijd voor mezelf. Dan zit ik hier maar thuis.

Soms komen mensen wel eens koffie doen of ik ga naar mijn ouders bijvoorbeeld. Ik heb er nu ook voor gezorgd dat mijn schoonmoeder 1 keer per week op de donderdag gaat oppassen. Dit gaat ze dan nu al doen ipv vanaf mijn eerste werkdag. Zo heb ik ook nog een dag voor mezelf.

Hebben jullie dat ook wel eens? Of ben ik echt de enige die soms zo vermoeid is en het wel eens zat is? Sorry voor mijn geklaag.. Ik moest het even kwijt denk ik..

Hallo mede-mama's.

Ik kom al enige tijd op dit forum maar nooit zelf gepost, maar nu toch maar gezellig mee typen.

Ik heb dus niet meegetypt op het zwangere topic, maar zou daar ook weinig te melden hebben gehad ik had namelijk een fantastische zwangerschap haha. Ook netjes op de uitgerekende datum bevallen.

Alleen toen begon het... in 2 uur tijd bevallen van ons moppie en daarna veel onrust en een he-le-boel gehuil. Na bezoeken/telefoontjes aan de HAP, consultatiebureau en het ziekenhuis kwamen wij erachter dat moppie last heeft van verborgen reflux (6 weken later!). Ze huilde makkelijk zo'n 6 uur per dag, van pijn...frustratie...angst. Ze was totaal het vertrouwen in haar lijfje kwijt, iedere scheet die dwars zat vertrouwde ze voor geen meter dus krijsen. Lopen nu bij een osteopaat en ze krijgt Ranitidine. We zijn er nog lang niet maar het gaat gelukkig wel beter.

Dus nee Enjoy, je bent zeker niet de enige die het af en toe zat is. Soms kan ik het gehuil even niet meer hebben, we hebben het zo veel zo lang moeten horen....en slaap? Haha, wat is dat? Moppie heeft nog geen enkele nacht doorgeslapen, was blij als ze tussen 12 en 6 maar 1 voeding nodig had. Maar ik gaf ook flesvoeding volledig op verzoek. Wilde ze 's middags 6 uur slapen...laat maar gaan. Moet zeggen dat de hormonen en de slapeloosheid mij van logisch verstand hebben berooft. Eigenlijk las ik vaak dat mama's hun kindje wakker maakte na zoveel uur anders 'kwam het schema in de knoop'. Ik dacht alleen maar: dat is toch niet op verzoek voeden? Dus ik ga nu proberen ons moppie via een schema te voeden waarbij ik niet moeilijk doe om daar vanaf te wijken. Dat vind ik een betere omschrijving dan 'op verzoek'. ;) Hopelijk brengt dat ook wat meer rust en slaap mee. Plus dat ik in overleg met de KA gisteren ben begonnen met voeding voor hongerige babies, moppie houdt het namelijk vaak max 3 uur uit op een voeding maar begint soms ook al na 1 1/2 uur te peeuwen. Ze krijgt daarom wel errug veel voeding op een dag (de verborgen reflux hielp daarbij ook niet echt mee in het begin, de melk was niet aan te slepen...wisten wij veel).

Ik heb ook amper tijd voor mezelf, ben blij als ik aan het einde van de dag gegeten heb en aangekleed ben. Kon moppie eerst geen seconde wegleggen en de draagdoek vond ze ook maar 2 dagen leuk. Ook ik hoor van mensen om me heen zulke leuke verhalen, lekker doorslapen en een super vrolijke en makkelijke baby. Als ik ons verhaal vertel staan mensen wel even te kijken 'oh nee dat hadden wij niet hoor'. Is ons geval dan zo extreem en anders? Hier lees ik helaas dat het niet zo anders is, veel babies en ouders hebben hier helaas last van. Gelukkig kunnen we hier even samen klagen en gehoor vinden. Daarom hoop ik ook aansluiting te vinden bij jullie clubje :)

Volgende week beginnen met werken...wat een hel dat geld verdienen heet.

Hoi Eye,

Wat naar om te horen. Ik begrijp je he-le-maal! Nee, jouw situatie is dus niet heel anders dan anderen. Ik denk dat we gewoon net omringd worden door mensen die gewoon mazzel hebben gehad? Het komt denk ik vaker voor dan wij door hebben.

Hoeveel weken is je kindje nu? En hoe lang gebruik je nu de medicijnen? Dik je de voeding ook in?

Ik zat met 4 weken bij de k.a. en toen werd al verborgen reflux geconstateerd. Ze spuugde wel, maar niet veel. Het was grotendeels van de tijd melk die omhoog komt en ze slikt het weer door. Milou ging zich echt overstrekken, zure gezichten trekken, ruikt zuur uit haar mondje en vooral héél veel huilen. Nu krijgt zij omeprazol en dikken we de voeding in en nog heel veel huis-tuin-en keukentips en het gaat al stukken beter. Mocht je ervaringen willen delen / vragen hebben, misschien kunnen we elkaar helpen? Milou slaapt vanaf ongeveer 22.00 - 06.00 / 07.00 uur. Heerlijk! En overdag begint ze ook steeds beter te slapen en te drinken. Ik denk door alle trucjes die we nu hebben uitgevoerd. Wie weet kan ik je daarmee wat helpen? Laat maar weten als je dat wil :)

En even een digitale knuffel vanaf hier voor jou! Ik weet hoe slopend het soms kan zijn ..

Groetjes!

Hey Enjoy.

Ons moppie is nu 11 weken en we zitten nu dus iets van 5/6 weken aan de medicatie. Hadden eerst Nexium, maar daar redde ze de hele dag niet op. Na 2 weken over gegaan op de Ranitidine.

Moppie rook ook erg zuur uit haar mond, het beste te vergelijken met azijn. Veel slikken, hikken en zuur kijken/huilen. Ook het overstrekken doet ze nog erg veel, nu we over gaan op andere voeding natuurlijk ook weer wat meer vanwege wat krampen (gelukkig niks vergeleken wat ze in het begin had pfoe).

Ik heb alle 'leefregels' al toegepast, en werkelijk alles in het huis staat scheef. Heb maar bij de gemeente aangevraagd of ze het huis aan 1 kant wat kunnen laten verzakken, is veel praktischer...

Ja het is heel heavy, iedere dag is er wel een moment dat ik denk: kan het ons niet eens 1 keertje meezitten? Is dat te veel gevraagt?? En tips uitwisselen is altijd goed, helemaal bij dit soort dingen. Ik heb bv heel lang gestunteld met de reiswieg. Soms moest ik er toch echt even uit, hoe ging ik dat doen? Nooit er bij stilgestaan om dat matrasje ook gewoon scheef te leggen (duh!) dus door tips uit te wisselen kun je een heleboel leed besparen :)

Had jouw kindje ook zo vaak de hik in je buik?

Dikke knuffel terug!

P.s. is het forum bij jullie ook zo traag? Hij vraagt ook steeds om in te loggen terwijl ik ingelogd wil blijven, heul irritant!

Hoi Eye,

Wat fijn dat deze medicatie dan wel effect heeft. De symptomen die je beschrijft zijn heel herkenbaar. Milou dat dit ook allemaal.

Haha, goede bij de gemeente aanvragen. Dat zou een hele hoop uitzoekwerk voor ons besparen :D

Hoe heet je kindje? Jongen / meisje?

Milou had idd ook heel vaak de hik bij mij in mijn buik. Niet overdreven, ik denk zeker wel 10 tot 15 keer op een dag. Met name in de avond / nacht had ze dit. Het schijnt dat baby's die vaak de hik in je buik hebben, het eerste half jaar nadat ze geboren zijn ook nog vaak de hik hebben en daarna wordt het minder .Het middenrif is dan meer ontspannen en ze drinken meer dezelfde hoeveelheid en beginnen met vast voedsel. Dat is wat ik te horen heb gekregen dan.. Moet blijken in de praktijk of het ook zo gaat.

Ik weet niet of jouw kindje op zijn / haar rug slaapt? Wij hebben nu een zijslaper gekocht en wij merken dat Milou het veel prettiger vindt slapen op de zij dan op de rug. Ze kan hierdoor makkelijker de melk uit haar mondje laten lopen ipv dat het in haar mondje blijft zitten. Hier werd ze juist heel onrustig van. Wie weet heb je nog iets aan deze tip?

Wij hebben het aankleedkussen ook schuin om hoog staan (gewoon hydrofiele doeken eronder gelegd) en in de box ligt ze ook schuin.

Hier is het forum inderdaad ook traag en moet me steeds opnieuw inloggen terwijl ik heb aangegeven dat ik ingelogd wil blijven.

Groetjes!

Hey Enjoy.

Ons moppie heet Hailey, meisje dus :)

<p style="text-align: left;">Heb er over na zitten denken haar op haar zij te leggen maar ze kijkt nog wel erg graag om zich heen. Ga nu eerst proberen in te bakeren, er komt bij haar geen melk omhoog of in ieder geval niet tot haar mond dat is echt maagzuur. Het is sowieso nog vaak zoeken terwijl er juist wordt gezegd niet teveel te veranderen maarja als je ten einde raad bent...ga ik het in ieder geval niet nog een week volhouden als het niet werkt.</p>
<p style="text-align: left;"></p>
<p style="text-align: left;">Wij hebben overal boeken onder liggen. Had gehoopt alles op de rit te hebben voordat ik aan het werk moest maar dat is dus helaas niet zo. Zie er zo tegenop. Zijn jullie full time mama's?</p>

Wat een leuke naam! Wij hebben inderdaad ook eerst geprobeerd met inbakeren, maar dat vond ze helemaal niets. Dit was dus waarschijnlijk omdat ze op haar rug liggen niet prettig vindt. Bij Milou komt er wel echt melk omhoog, dus dat is wel weer anders ja.

Ik heb wel gemerkt als wij teveel tegelijk gingen proberen of te snel dingen achter elkaar, dat ze er juist wel onrustig van werd. Wij hebben 2 weken iets geprobeerd, werkte dit niet, dan weer stoppen en 3 dagen wachten en dan weer het volgende 2 weken proberen. Succes met uitvogelen, je komt er vast wel!

Ik heb 4 weken vakantie achter mijn verlof aangeplakt en ik moet 27 juli weer beginnen met werken. Ik ga dan 24 uur werken. En jij?

Terug
Bovenaan