Mama's april 2016!

Ha Sandra!

Jonah heeft geen last van reflux. Wel is hij 3 weken te vroeg geboren door de zwangerschapscholestase. Ik denk dat je mij met iemand anders door elkaar aan het halen bent ;)

Verder heb ik wel in dubio gezeten over het introduceren van de vaste voeding bij de borstvoeding. Iedereen adviseerd weer wat anders. Mijn vriend en ik hebben dan ook besloten om hem toch groente en fruit te laten gaan proeven. Jonah stopt namelijk continue zijn handen in de mond en we hadden het idee dat hij er wel aan toe was. En wat is het leuk om hem kennis te laten maken met groente en fruit! We hebben al banaan, nectatine, wilde perzik, appel en broccoli laten proeven. Ik probeer sochtends als ik vrij ben het fruit en anders savonds wat groente te laten proeven. Ik kan zeggen dat de broccoli een neutrale reactie te weeg bracht bij jonah, en dat de perzik hap slik dus weg was.

Toevallig ben ik vanochtend gaan wegen. De kleine man weegt 6510 gram en doet het dus uitstekend. Nu in 12 dagen weer 300 gram aan gekomen.

Bij de geboorte was jonah 2712 dus hij heeft zich officieel verdubbeld in gewicht. Vanmorgen allemaal oas geboren kindjes op het cb. Kan niet geloven dat jonah ook zo mini was. Hij leek wel een reus tegenover allemaal die mini mensjes.

Dat geen zin hebben in werken herken ik helemaal. Ben inmiddels weer een aantal weken aan het werk en irriteer me enorm. Er is een heleboel veranderd, medisch gezien, bij cliënten. Ik was meteen verantwoordelijk zonder weer even ingewerkt te worden en ook qua gedrag is het pittig. Collegas die slordig werken. Mja dit zijn de collegas die dadelijk naar een andere locatie switchen. Dus misschien geven ze er ook wel een beetje de brui aan, ik weet het niet. Ik speel dan oom met de gedachte om wellicht van baan te verwisselen. Ik ben er nog niet uit en het heeft zeker tijd nodig. Wellicht dat ik eerst alle collegiale veranderingen afwacht en dan alles nog een keer afweeg. En uiteraard is er aan de andere zijde het huis dat we gekocht hebben.

Maargoed, ik wens jou heel veel succes! En je bent niet alleen in het gevoel om je kleine hummeltje achter te laten. Vreselijk is het! Maar ook geweldig om hem weer te gaan halen en dan een big smile krijgt!

Verder verheug ik me ook erop om me anders voort te bewegen dan lopend of met de auto. Maar aan de andere kant, alles gaat zo snel! Dadelijk heeft ie mama niet meer nodig. En uiteraard met de reflux van jou kleine kan ik me wel voorstellen dat dat een hele verlichting zou zijn! Nog eventjes geduld!

Hoe gaat het nu verder? Heb je wel het idee dat het al wat beter gaat?

Welkom karpediem!

Xx

Hey Lynkenuts,

Sorry voor de late reactie, helemaal niet meer aan gedacht. Ik was dan inderdaad in de war met iemand anders.

Wat fijn dat het zo goed gaat met de vaste voeding introduceren. Leuk om te zien hoe ze de nieuwe smaken ontwikkelen he?

Ik ben nu alweer 3 weken aan het werk en ik vind het nog steeds erg wennen. Ik vind het nog steeds verschrikkelijk om haar 'achter te laten' ondanks dat ik weet dat het echt achterlaten is. Het is zeker ook geweldig om haar weer op te halen en lachen... dat doet ze breeduit! Fantastisch.

We hebben haar gisteren weer gewogen en ze weegt nu 5250 gram. Het is dus nog steeds een licht meisje, maar we hebben wel het idee dat er eindelijk een stijgende lijn inzit. A.s. maandag moeten we weer naar de kinderarts voor controle m.b.t. de reflux. Ze gaan dan kijken of de dosering van de maagzuurremmers omhoog / omlaag kan en hoe haar groei is etc. Zelf ben ik wel tevreden. Het is een vrolijk meisje, ze zit steeds lekkerder in haar vel en naar mijn idee ontwikkelt ze zich ook goed. Ze is lekker op haar zij aan het draaien en weer terug, ze pakt haar voetjes vast, ze is met de speeltjes aan spelen van de wipper of de babygym, steeds meer dingen vastpakken en meer kracht.

De vaste voeding hebben we geprobeerd. De wortels leek ze wel lekker te vinden, maar de sperziebonen en broccoli was geen succes. In overleg met de diëtiste weer even een week stoppen en na het weekend weer proberen. Misschien is ze er nog niet aan toe.

Welkom Karpediem, natuurlijk mag je je aansluiten bij de groep. Of je kindje nu in april of in juni is geboren, maakt natuurlijk niet uit.

Hoe gaat het met de rest van de mama's en de baby's? Nog ontwikkelingen? Nog leuke verhalen om te delen?

Groetjes

Hi! Gezellig!-) mn meid die zit nu al twee lijnen boven lengte en gewicht gemiddeldes trouwens. 5240 nu..

Sperziebonen vinden de meeste kleintjes niet lekker op het begin trouwens :) jullie alweer volop aan het werk dus? Hoelang zijn juie dagen dan met brengen en halen eigenlijk ? Gelijk hele dsgen gestart?

Werk zelf in de opvang en de dagen zijn daar 10u (9u plus pauze) en ik heb 2 uur reistijd tottaal.. komt er dus op neer dat ik 6 uur opsta en half acht thuis ben.. :eek:

Ohja was benieuwd naar jullie namen vd kleintjes en hoelang jullie kleintjes nu doorslapen.. mn meid slaapt dus elke avond 22/23 tot 6 in de ochtend! Vanaf 1,5 maand ofzo.

Wat doet jouw kindje het goed zeg Karpediem, wat lekker!

Ik kreeg inderdaad te horen dat veel kindjes sperziebonen niet lekker vinden op het begin, omdat het een uitgesproken smaak heeft. De diëtiste had dit wel aangeraden. Nu heeft ze geadviseerd om dan toch eerst maar zoete en neutrale smaken te proberen zoals pastinaak, zoete aardappel, bloemkool, pompoen etc. We gaan maandag weer ermee starten.

Ik ben nu weer 3 weken aan het werk. Ik werkte voor mijn zwangerschap 36 uur per week als wijkverpleegkundige. Nu 24 uur, op woensdag, donderdag en vrijdag. Op woensdag gaat mijn dochter naar het kinderdagverblijf en heb ik standaard de avonddienst. Ik breng haar tussen 8.30 - 9.00 uur naar het KDV en ik werk van 11.30 - 20.00 uur. Ik ben dan rond 20.30 weer thuis. Mijn man haalt haar dan op rond 18.00 uur. Op donderdag en vrijdag werk ik van 8.00 - 16.30 en ben ik 17.00 uur weer thuis. Mijn schoonmoeder past op donderdag op en mijn man is op vrijdag vrij. Ik ben gelijk hele dagen gestart. Ik vind het best zwaar, maar ik hoop dat het steeds beter gaat.

Jij hebt lange dagen zeg.. Helemaal met in totaal 2 uur reistijd. Wanneer moet jij weer beginnen? En hoeveel uur ga je werken en gaat je kindje dan ook naar het KDV?

Ha mamas!

Hoe gaat het met iedereen?

Wij zijn inmiddels verhuisd! 2 weken hard bikkelen en een hele strakke planning. Maar het is gelukt, op wat kleine dingetjes na.. maar die heb je altijd.

Jonah heeft de overstap heel goed gemaakt! Alleen heb ik vandaag het idee dat we in een regeldag verzeild zijn geraakt. Ik ga er in mee, maar ik ben zo moe! Elke 2 uur willen drinken. Pfoe

Verder weer even met de neus op de feiten gedrukt hoe wreed het leven kan zijn. Morgen mag ik een crematie bijwonen van een client die met 22 jaar het leven liet. Een plotselinge hartstilstand. Vreselijk. Ik heb er nog steeds geen woorden voor.

Ik kreeg maandagochtend het nieuws per telefoon en ik kon alleen nog maar naar mijn slapende zoontje kijken die er zo tevreden lag te slapen.

Ik hoop dat dan ook nooit mee te hoeven maken..

Xx

Terug
Bovenaan