Mama's april 2016!

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met jullie? We zijn weer een week verder zie ik.

Eye, heb je nog een zijslaapkussen aangeschaft? Zo ja, hoe bevalt het? Gaat het sowieso allemaal al weer ietsje beter?

Milou wil vanaf 20.00 uur niet slapen tot een uur of 22.00. Ze is dan niet mopperig ofzo, ja als je haar in bed gaat leggen wel ja. Ze is breeduit aan het lachen en aan het kletsen. Ze wil gewoon bij ons zijn. Na die laatste voeding gaat ze zo slapen en is er niks meer aan de hand. Ik begreep van mijn moeder dat ik dit vroeger ook had en al mijn broers en zussen ook haha. Schijnt echt de geborgenheid te zijn. Nou goed.. We nemen haar dus gewoon lekker bij ons en het zal vanzelf wel over gaan :)

Ik geniet nu echt veel meer van mijn meisje. Ze gaat veel meer geluidjes maken, kletsen en ook echt schaterlachen, dat is ZO geweldig :D

Hoe is dat bij jullie?

Ik was vorige week bij het CB en zij gaven aan dat Milou wel iets achter loopt op ontwikkeling, met name dingetjes vast pakken enzo. Milou heeft haar handjes nog vrij veel dicht en is nog niet echt aan het grijpen. Ze kan ook sinds een haar hoofd helemaal omhoog houden als ze op haar buik ligt en daar was ze ook wat laat mee begreep ik. Nou... ik geloof dat dat allemaal wel goed komt. Ze heeft geen makkelijke start gehad en ze is nog steeds erg licht en zit onder de onderste lijn qua gewicht.. Komt allemaal door die stomme reflux. Het is zoals het is, meer krijg ik er niet in hoor. Het wordt vanzelf beter.

Hoe gaat dit allemaal bij jullie? Wat doen / kunnen jullie baby's allemaal al en hoe oud zijn ze allemaal precies?

Groetjes!

Mijn vriend gaat morgen zo'n kussen bij iemand ophalen. Ik twijfel nog of het rust brengt. Maakt niet uit op welke zij in haar leg, spontaan wil ze iets aan de andere kant bekijken grrr (dat doen mama én moppie dan). Verder gaat het goed, volgende week 2e vaccinatie, en kijken hoeveel ze gegroeid is. Moppie houdt haar hoofd al vrij vroeg omhoog en is er sterk, als je dan jouw kindje er tegenover zet die volgens hun iets later is, dan kom je gemiddelt op een x aantal weken waarvan hun vinden dat een baby dat moet kunnen. Zou me er ook niet te veel van aantrekken. Mijn nichtje moest fysio omdat ze haar handen totaaaal niet gebruikte. Maand later, vervangd arts op CB: snap die fysio niet, niks aan de hand stop daar maar mee. Natuurlijk is het belangrijk om de ontwikkeling van je kindje goed in de gaten te houden zodat er tijdig ingesprongen kan worden als er wel iets is. Maar ze maken je wel bang vind ik hoor. Net een examen waar je voor kunt zakken als je heengaat. Ieder kindje heeft een eigen ritme en is goed in dit of juist dat.

Volgens mij had ik een post van je gezien op de fb pagina klopt dat? Over hoe je haar meer kon laten drinken? Ja de reflux is errug lastig, zolang je niet naar het ziekenhuis hoeft wegens te laag gewicht dan kom je er wel denk ik :*

Ohja en nu moppie ook wel eens ander geluid produceert dan alleen maar huilen of krijsen wordt het idd een stuk gezelliger :D lachen lukt nog niet helemaal (laatst per ongeluk schaterde ze 2 sec). Ik zir haar nu ook echt naar me kijken om uit te vinden hoe ik die geluiden maak zo schattig. Weer wat anders dan alleen met die verotte verborgen reflux bezig te zijn. Kan niet wachten tot die ons leven uit gevlucht is, trap ik 'm nog na oom en zal op 'm schieten om er zeker van te zijn dat hij niet terug durft te komen!

Ha mama's,

De eerste 2 werkweken heb ik alweer achter de rug. Vermoeiend! En ik had er dan ook echt helemaal geen zin in. Er is zoveel medisch gezien veranderd dat ik even door de bomen het bos niet meer zie. Het zal nig wel eventjes duren voordat ik mijn draai gevonden heb.

Nou weet ik niet of ik de reflux vraag al beantwoord had, maar ik werk in de gehandicaptenzorg en dan op een groep waar de clienten zowel zwaar lichamelijk als geestelijk beperkt zijn. Vandaar dat ik hierdoor ook met reflux bekend ben. Uiteraard in heel ander kaliber.

Onze kleine man is almiddels alweer 15 weken en 2 dagen. Wat vliegt de tijd toch! Sinds 2 weken slaat hij nu wel eens een dag over zonder dat hij ontlast. Dat resulteerd savonds in een hevige buikpijn waar hij alles bijnelkaar schreeuwt en echt huilt.  Helemaal zielig! We proberen hem dan ook echt te troosten, maar dat is niet zo heel gemakkelijk. Als hij dan uiteindelijk ontlast heb ik mijn vrolijke kereltje weer terug.

Verder gaat het gelukkig heel erg goed. Ik vraag me dan ook af of dit komt doordat jonah afgekolfde melk krijgt als ik ben werken. Ik hoop dat het snel over gaat.

Xx

Owja, en ik ben inderdaad te fanatiek van start gegaan met mijn sporten.. ik probeer de beweging voort te zetten.. een tandje zachter wel te verstaan.

Afgelopen week heb ik een keer overgeslagen. Ik had mijn meters al bij elkaar op mijn werk. En ik moest meteen volle bak. Dus heb me laten verleiden om lekker thuis van de kleine te genieten. Al helemaal na de eerste slaapdienst in 31 weken.

Die viel mij helemaal zwaar als je op maandag om 15.30 begint en de volgende dag pas om 0930 klaar bent!

Xx

Haha eye, inderdaad! Ik doe met je mee hoor. Ik had inderdaad een topic geopend op dit forum (niet op facebook). Ik dacht misschien zijn er meer mama's met ervaring en hebben zij nog briljante tips. Helaas heeft er tot nu toe nog maar 1 iemand gereageerd.

Ik geloof dat het werken wel weer zwaar was Lynkenuts, helemaal in de zorg. En als je dan meteen volle bak aan de slag moet .. pfoe dat valt dan wel zwaar ja. Geef jezelf ook de tijd hè om weer even in te komen. Je bent er een tijdje tussenuit geweest én je hebt een kind gekregen.. Je lichaam is nog volop bezig met herstellen dus dat duurt inderdaad nog wel even.

Het lijkt mij ook heel gek om weer aan het werk te gaan. Ik heb 4 weken vakantie achter mijn verlof geplakt en 27 juli ga ik weer voor het eerst naar mijn werk. Ik zie er als een beer tegenop. Het is zo dubbel, aan de ene kant is het fijn om ook weer bezig te zijn met andere zaken ipv alleen maar je gezin. Je spreekt ook weer andere mensen en je wordt weer een beetje uitgedaagd. Aan de andere kant vind ik het niet leuk om haar 'achter te laten'. Ik ben dan al 4.5 maand met haar en ineens ben ik dan 3 dagen achter elkaar weg. Dat zal voor mij wennen zijn, maar ook zeker voor haar.

Vorige week woensdag heb ik haar voor het eerst een uurtje weg gebracht naar het KVD. We hadden een intake en daarna bleef ze een uurtje.. ik vond het écht verschrikkelijk!!! A.s. woensdag gaat ze voor 3 uurtjes, om dus te wennen. Nou ik denk dat het eerder wennen voor mij is.. Wat is dat raar zeg!!

Ik weet niet of het door de afgekolfde melk zou komen Lynkenuts. Misschien hapt Jonah meer lucht mee via een flesje? Dat zou de krampen kunnen verklaren, maar ik denk niet de ontlasting? Misschien is de samenstelling van je melk veranderd aangezien hij alweer wat ouder is, misschien moeten zijn darmpjes daar even aan wennen?

Afgelopen vrijdag waren wij in het ziekenhuis voor de KMA test. Aankomende vrijdag ook weer en dan is het klaar. De ene dag krijgt Milou alleen de Pepti en de andere dag wordt er koemelk bij gedaan. We weten dus alleen niet op welke dag dit is. Nou... gisteren heeft ze weer onwijs lopen krijsen een uur lang en trappelen met de beentjes, scheetjes laten, fles weigeren, noem maar op. Als hier geen koemelk bij zat.... Dan weet ik het ook niet meer. We hebben alles opgeschreven. Nu a.s. vrijdag weer en schrijven we ook alles op. Daarna worden we gebeld met de uitslag. Ben benieuwd!

Hallo mama's! Ik heb ook dit topic weer gevonden.

Wat fijn dat we elkaar advies kunnen blijven vragen.

Ik heb niet alles helemaal bijgelezen, maar ik begrijp dat er nog al wat kindjes zijn met reflux en andere voedingsproblemen. Lijkt me heel vervelend! Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus ook niet echt tips. Maar een vriendin van mij heeft een zoontje die als baby heel erg met reflux kampte, dus als iemand nog gerichte vragen heeft kan ik het wel aan haar vragen?

Ik lees ook het een en ander over sporten... Laat me jullie op het hart drukken om ECHT rustig aan te doen. Doe niks wat oncomfortabel voelt! Ook al was je bevalling nog zo soepel, het is toch een aanslag op je lichaam. Ik ken echt te veel vrouwen die te fanatiek zijn gaan opbouwen en die nu een diastase hebben (gat tussen je rechte buikspieren) of een verzakking of bekkenbodemproblemen. Zelf probeerde ik na 12 weken ook weer hard te lopen. HAHA! Zelfs heel rustig opbouwen (minuutje rennen, 2 minuten wandelen) ging niet. Bij de derde minuut rennen moest ik echt opgeven, omdat mijn bekken dat niet trok.

Ik doe nu veel spierverstevigende oefeningen, wandel en fiets veel. En met de fiets kom je ook nog eens verder, zie je weer wat meer :). Ik hoop wel dat het gaat werken, want ben nog steeds te zwaar... :(

Mijn kleine meid is vandaag 15 weken en ik ben vandaag voor het eerst aan het werk. Iedereen vraagt steeds of het 'wel gaat', maar eerlijk: ik voel me prima! Ik ben zo ontzettend blij met ons kinderdagverblijf! Ze is vorige week 2 ochtenden geweest om te wennen en het ging heel goed. Ze heeft gegeten, geslapen en gelachen. Wat wil je nog meer. Aan het eind van de ochtend kreeg ik vandaag een update van het KDV over hoe het ging, met een fotootje. Echt heel fijn!

Ik vind het nu echt leuk, moeder zijn. Dat was in het begin absoluut niet zo. De bevalling was top, maar de kraamtijd was vreselijk. Borstvoeding lukte niet, dochterlief kwam niet aan, ik was constant in paniek. Brrrr. Helaas hebben we toen moeten besluiten om over te stappen op de fles. Nog steeds vind ik dat heel jammer. Als ik vriendinnen hoor over hun borstgevoede babies en hoe lekker mollig die worden voel ik toch een steek van jaloezie...

Ik wens jullie heel veel plezier met de kleintjes en voor de mama's waar het (nog) wat zwaarder is: hang in there! Wees lief voor jezelf. Je bent een supermama, je doet alles wat nodig is voor je kindje en laat je door niemand iets anders wijsmaken. En echt: aan al het babyleed komt een eind!

Hoi!

Ik lees al een poosje mee maar nog nooit zelf mee gepraat.

Ik heb een zoontje van 2 en een dochtje van 31 maart. Ook zij heeft reflux maar doey het gelukkig erg goed op zantac en ar voeding. Alleen drinkt ze niet zo veel ze zit nu op 4x200 waarvan ze elke fles zeker 30 laat staan. Hier ook gelijk mijn vraag hoeveel drinken jullie kindjes?

Terug
Bovenaan