Mama's april 2016!

Hoi gebruiker 665870,

Mijn dochtertje (geboren op 4-4) drinkt 5 flessen van 200. De meeste flessen gaan leeg, behalve de laatste fles om 22.30. Ze wordt dan ook eigenlijk niet echt wakker om te drinken. Met wat aandringen krijg ik er dan 170 in ofzo.

Hoeveel weegt je dochtertje? Zolang ze alert is, genoeg plast en goed groeit is er denk ik geen probleem, maar je kunt natuurlijk altijd even het CB bellen. Die zijn er juist voor dit soort vragen. Hebben mij al vaak geholpen en/of gerustgesteld!

<p style="text-align: left;">Mijn meisje weegt nu net 6 kilo denk ik. Ze is al vanaf het begin een kleine eter geweest. Ze krijgt om 07:00 de eerste en om 19:00 haar laatste fles. ze doet het verder wel super en is erg tevreden.</p>

Hoi gebruiker 665870,

Mijn dochter heeft inderdaad reflux en waarschijnlijk ook nog een koemelkallergie. Mijn dochter is 3 weken eerder gehaald dan de uitgerekende datum. Ze woog maar 2585 gram bij de geboorte en was 47 cm lang. We hebben geen makkelijke start gehad.

Afgelopen zondag nog gewogen en toen woog ze 4870 gram. Ze is nu plusminus 60 cm. Mijn dochter krijgt 5 flessen van 130 ml aangeboden en die drinkt ze lang niet altijd op.

Ik hoef me geen zorgen te maken geeft de kinderarts in het ziekenhuis aan. Het minimum wat ze moet groeien is 100 gram per week. Ze haalt dit soms zelfs niet eens, maar ik krijg er gewoonweg echt niet meer in.. Ze drinkt wat ze drinkt en zolang ze tevreden is en wel groeit, dan is het goed.

Ik hoop als je mijn verhaal leest dat je je daardoor een stuk minder zorgen maakt. Mijn kindje is trouwens al 4 maanden oud. Het gaat zoals het gaat, het komt vanzelf wel goed :)

Ze oogt tevreden en gister rolde ze zelfs om van haar rug naar haar zij en draaide zo door op haar buik. Qua ontwikkeling doet ze het dus prima. Maak je niet te snel zorgen, Kindjes drinken wat ze nodig hebben en blijkbaar heeft ze niet meer honger? Zolang ze groeit, ontwikkeling gaat goed, hij/zij is tevreden, dan is er niets aan de hand denk ik :)

Groetjes!

Bedankt! Dat is inderdaad wel geruststellend. Vandaag wel even bij de dokter geweest ze was/is wat aan het uitdrogen door de warmte en te weinig drinken. Wij geven haar nu elk uur extra water. Hoe doen jullie kleintjes het met dit weer?

(weet iemand hoe ik mijn bebruikers naam kan veranderen?)

Volgens mij kun je je gebruikersnaam niet zelf veranderen en moet je dan vragen aan de beheerders van dit forum. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe dit gaat. Misschien weet iemand ander dit?

Mijn dochter drinkt met dit weer ook minder, nu was ze óók nog eens verkouden, handig hoor! Ze dronk in totaal maar 400 ml per dag. I know, dat is écht weinig.. Nu haalt ze het weer in hoor. Ze wil om de 3 uur drinken en ik doe ook extra water bij de fles. Vocht is belangrijker dan voeding heb ik altijd geleerd. Ik zorg ervoor dat ze in ieder geval genoeg vocht binnen krijgt. Verder is ze heel tevreden, lekker aan het kletsen en lachen dus volgens mij gaat het goed met haar. De verkoudheid wordt nu ook alweer minder.

Ik ben vrijdag gebeld door de kinderarts en mijn dochter heeft inderdaad KMA icm verborgen reflux, om het allemaal nog wat makkelijker te maken... We krijgen een verwijzing voor een diëtiste en dan mag ze binnenkort beginnen met vaste voeding. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaat vinden en hoe het allemaal gaat :)
Hopelijk gaat het dan allemaal een stuk beter met haar. We gaan het zien.

Hoe doen jullie kindjes het allemaal?

Groetjes

Hoi mama's

Ik geniet enorm van ons vrolijke mannetje! Op zich hebben we weinig te klagen.

Wel merken we dat het onlastingspatroon aan het veranderen is. Gisteren eindelijk op dag 6 ontlasting. Veel ingedikter qua structuur maar nog wel een vloeibare substantie. Heel wat anders dan de waterige borstvoedingspoep. Het leek niet dat jonah er last van had. Tot hij savonds een enorme baalavond had. Aldus mijn vriend een grote zuigbehoefte en last van krampjes. Ik was toen helaas werken.

Afgelopen nacht ook weer een nachtvoeding gehad. Ik denk van het warme weer. En anders wellicht een regeldag. Denk dat we vandaag ook nog wel een 7e voeding krijgen. Helemaal niet erg. Maar mama is heel erg moe. Gisteren late dienst gehad, een nachtvoeding en vanochtend om 545 weer de wekker. En helaas niet overdag kunnen slapen want de fysio kwam vandaag ivm voorkeurshouding. Al gaat het wel stukke beter.

Verder tel ik de dagen op het appartement af. Nog 3 weekjes. En om dan nog maar over de muggenbulten te zwijgen. Blijkbaar smaak ik nog steeds erg lekker.

Xx

Hey Lynnkenuts,

Jonah had toch ook last van reflux? Hoe gaat dat nu bij jullie? Wanneer ga jij beginnen met de vaste voeding? Is jou ook geadviseerd om eerder daarmee te beginnen of niet?

Groeit Jonah goed? Hoe zwaar was Jonah bij de geboorte en hoe zwaar is hij nu? Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen aangezien je een beetje in hetzelfde schuitje zit als ik.

Wel fijn dat je zo van hem aan het genieten bent. Ik snap dat het nog niet altijd even makkelijk is, een kindje die net even wat meer zorg vraagt dan 'gemiddeld' in hoeverre gemiddeld ook is. Ik heb wel begrepen hoe ouder ze worden, hoe makkelijker het gaat worden voor ons haha. Wij hebben dan al veel zorgen gehad waardoor we wel wat gewend zijn haha.

Morgen wordt mijn eerste werkdag weer. Dit is dus echt de laatste dag van mijn vakantie. Ik heb er zo'n vreemd gevoel bij. Ik wil helemaal niet werken. Ik wil super graag bij mijn dochter blijven, ik vind haar ZO leuk!! Ze lacht ook steeds meer en is ook steeds vrolijker ondanks alles wat ze af en toe moet doormaken. Ik heb er dus gewoon echt geen zin in. Ik hoop dat het allemaal mee valt en ik er snel aan gewend ben.

Kun jij ook niet wachten totdat Jonah wat meer rechtop kan zitten en minder last krijgt van de reflux? Ik zie er zo naar uit om samen met haar te fietsen, eendjes voeren etc. Dat lijkt me echt zó leuk!

Groetjes Sandra

Hi! Is het goed als ik me aansluit bij deze groep?:) ben zelf 3 juni bevallen van een meisje. Slaapt lekker de nachten door (23-6) en verder eet ze veel haha!

Terug
Bovenaan