Mama`s uit Alkmaar (en omgeving)?

A

Anoniem

Guest
Sinds 03-01-2008 ben ik, Marieke, net 29 jaar geworden, trotse mama van onze lieve Eva.

Ik zou het leuk vinden om in contact te komen met andere mama`s uit Alkmaar om gezellig mee te kletsen, winkelen en natuurlijk leuke dingen met de kinderen te doen.  

hoihoi,

ik heb jaren in alkmaar gewoond. maar ik woon nu alweer ruim 7 jaar in haarlem.
maar ik heb nog wel fam en friends in alkmaar wonen.

groeten lin

Hoi Miekie,

Ik woon in Alkmaar (Daalmeer).
Ben sinds 12-02-2008 trotse moeder van Jasmijn.
Waar in Alkmaar woon jij?
Lijkt me gezellig om contact te hebben.

Liefs Trudi

Hoi Trudi,

Wij wonen in de rekerbuurt, vlak bij de speeltuin OKB.
We hebben de binnenstad (en de Oililiy outlet) op loopafstand, zeker nu Eva er is kan dat erg verleidelijk zijn...

Sinds een aantal maanden ga ik met Eva naar het consultatieburo in de Daalmeer. (met het buro bij ons in de buurt helaas niet zulke goede ervaringen)
Wie weet zijn we elkaar daar weleens tegen gekomen. Ga je op maandagmiddag of dinsdagochtend?  

Hoi Miekie,

Ik ga op donderdag naar het consultatieburo. Wat jammer dat je niet goed terecht kon bij jou in de buurt.
Wat leuk vlakbij de OKB. Daar kan je straks goed gebruik van gaan maken. De oilily outlet is inderdaad erruug verleidelijk!
Wij woonden eerst op de Vondelstraat, maar zijn vanwege ruimte gebrek (en de drukke straat) verhuisd naar Daalmeer. Het bevalt ons erg goed.
Heb jij werk of ben je lekker thuis? Ik werk 3 dagen als nanny in Amsterdam. Voor Jasmijn is er dan een gastouder hier thuis.

X

Hoi trudi,

Momenteel werk ik 3 dagen (ma-di-wo) in de (thuis)zorg. Eva gaat op die dagen naar het kinderdagverblijf.

Door je werk als nanny heb je vast al heel wat handige  praktijkervaring (alhoewel het met je eigen dochter toch heel anders is natuurlijk.) Werk je op vaste dagen of wisselend?

Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat jullie naar Daalmeer zijn verhuisd en wat meer ruimte hebbenen wat rustiger wonen.  

op het moment dat mijn man en ik besloten om voor een kindje te gaan, heb ik mijn "carriere"plannen even op een wat lager pitje gezet en nu Eva nog zo klein is vind ik het eigenlijk ook wel zo prettig dat ik niet van die hele lange werkdagen maak.
In januari, als Eva  1 jaar is, ga ik beginnen met een Schoevers secretaresse opleiding.

Als je het leuk vind kun je ook prive contact met mij opnemen via alex_marieke@live.nl

Groetjes Marieke

quote: Miekie030108 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-10-2008 13:35:19'));

Hoi trudi,

Momenteel werk ik 3 dagen (ma-di-wo) in de (thuis)zorg. Eva gaat op die dagen naar het kinderdagverblijf.

Door je werk als nanny heb je vast al heel wat handige  praktijkervaring (alhoewel het met je eigen dochter toch heel anders is natuurlijk.) Werk je op vaste dagen of wisselend?

Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat jullie naar Daalmeer zijn verhuisd en wat meer ruimte hebbenen wat rustiger wonen.  

op het moment dat mijn man en ik besloten om voor een kindje te gaan, heb ik mijn "carriere"plannen even op een wat lager pitje gezet en nu Eva nog zo klein is vind ik het eigenlijk ook wel zo prettig dat ik niet van die hele lange werkdagen maak.
In januari, als Eva  1 jaar is, ga ik beginnen met een Schoevers secretaresse opleiding.

Als je het leuk vind kun je ook prive contact met mij opnemen via alex_marieke@live.nl

Groetjes Marieke

mmm, zie net dat ik heb geschreven dat mijn werkdagen ma-di-wo zijn maar dat klopt niet. ik werk op di-wo-do.

We hebben een paar roerige nachten achter de rug omdat Eva heel verkouden is momenteel,  vooral `s nachts hoest ze zichzelf steeds wakker.  Vind het altijd zo zielig als ons meisje zich niet lekker voelt. Gelukkig ligt ze nu wel lekker te slapen.

Maar goed, daardoor ben ik vandaag niet echt heel scherp...

Groetjes Marieke

Hoi Miekie,

Hoe is het nu met Eva? Is ze al wat minder verkouden? En heb je al wat betere nachten achter de rug?

Ja, ik werk vaste dagen als nanny, maandag, dinsdag en woensdag. Heel handig inderdaad dat ik ervaring heb met kleintjes. Toch is het bij je eigen kind anders hoor. Dingen die je doet omdat de moeder het zo wil, terwijl je het zelf heel anders zou doen. Maar ja.... iedereen doet het anders.

Wat doe je precies in de thuiszorg? Ik heb ook een aantal jaar geleden een poosje in de thuiszorg gewerkt. Als huishoudelijkehulp. Dat deed ik naast mijn studie SPW.

Wat is Eva voor een kindje?
Jasmijn is heel erg rustig, vind alles best. Echt een lieverd. Ze is nu bijna 8 maanden en kan (eindelijk) sinds vorige week omdraaien van rug naar buik.
Volgende week woensdag word ze opgenomen in het AMC (Emma Kinderziekenhuis) omdat ze word geopereerd. Ze heeft een hemangionoom in haar nek. Bij de geboorte was het een heel klein rood vlekje, maar die is uitgegroeid tot een groot dik gezwel van 2cm breed en wel 1cm dik. Deze word dan weggehaald. In het begin had ze er erge last van, er kwam etter uit en bloed en er zat een dikke korst op. Nu heeft ze er geen last meer van, maar we laten hem toch weg halen voor het geval ze er alsnog last van gaat krijgen. Ook is het niet zo'n prettig gezicht. Uiteindelijk gaat het vanzelf weg, maar dat kan wel 7 jaar duren. Straks zit het er nog als ze naar school gaat en word ze gepest .
Ik ben best zenuwachtig..... slapeloze nachten. Ze moet toch helemaal onder narcose en ze is nog zo klein . Gelukkig mag ik bij haar blijven in het ziekenhuis. Ze word woensdag opgenomen, donderdag geopereerd en als alles goed gaat mag ze vrijdag weer mee naar huis.

Nou wat een verhaal............ moest het even kwijt denk ik .

Liefs Trudi

Terug
Bovenaan