Mama`s uit Alkmaar (en omgeving)?

Hoi Trudi,

Jeetje inderdaad, wat een verhaal, wat ontzettend  naar dat het eerste  jaar van Jasmijn niet zorgeloos verloopt.Als je kindje iets mankeert zou je met alle liefde de ellende over willen nemen,  he.( en dan begin ik  nog over verkoudheidjes)

Ik kan me voorstellen dat je erg opziet tegen de operatie, maar als die heeft plaats gevonden kun je weer vooruit kijken, waarschijnlijk zit je er  nu al een tijd tegen aan te hikken.  Fijn dat je wel de hele tijd in het ziekenhuis mag blijven, dat maakt het voor Jasmijn vast veel makkelijker.

Eva is gelukkig weer aardig opgeknapt, en ik weer uitgeslapen.
Eva is ook een heel makkelijk, rustig meisje, Ze kan zichzelf heel goed vermaken en ze houdt ervan om gezellig te "kletsen". We kunnen haar altijd overal mee naar toe nemen, ze houdt van gezelligheid en eet en slaapt overal goed. Eva is op het gebied van grove motoriek ook niet de snelste, ze is nu 9,5 maand oud en is nu steeds  fanatiek aan het rollen van rug naar buik, alleen terugrollen vind ze nog steeds een beetje eng, dan moet mama nog  weleens helpen. Ze begint nu ook  langzaamaan te buikschuiven.

Ik werk nu als huishoudelijke hulp bij de thuiszorg. Ik heb wel in de verzorging gewerkt, maar vond de onregelmatige diensten erg vervelend en ik vond het vervelend om zo weining tijd voor clienten te hebben. Ik heb nu dus meer tijd voor clienten en in de praktijk ook voor mijzelf, wat nu heel goed uit komt met Eva en   mijn opleiding in januari.

Wat een leuke foto van Jasmijn, trouwens, wat een schatje.
Ik zal ook eens een leuke foto van Eva opzoeken. Kan je foto`s trouwens alleen via hyves naar het forum kopieren?

Dit weekend gaan we bij familie in Enschede logeren, dus ik wil  jou en vooral Jasmijn natuurlijk alvast heel veel sterkte wensen voor volgende week donderdag, ik zal aan jullie denken. Laat je me het weten hoe het verlopen is?

groetjes Marieke

Hoi Marieke,

Ik woon bijna 4 jaar in Alkmaar, om precies te zijn in de Horn noord, en ben sinds 5 april van dit jaar de trotse mama van Isabelle.

Ik ben 29 jaar (oh nee: 30!) en ben nu iets meer dan 5 jaar smane met Stefan, mijn vriend.
Ik werk 2.5-3 dagen als doktersassistente in het oude Elisabeth ziekenhuis.

Ook wij gaan naar het Cb in Daalmeer en daar ben ik toevallig 2 weken geleden Trudi en Jasmijn tegen gekomen! Ik kon Trudi al van de zwangerschapsyoga, en na de beide bevallingen spraken we elkaar nog wel eens hier op het forum.

Ik zou het leuk vinden om  een tijdje op het forum te kletsen en eventueel een keer af te spreken om te gaan winkelen of iets anders leuks te gaan doen.

Trudi: Wat een leuke  foto  van Jasmijn, echt een schatje!
Ik wil julie alvast deze week veel sterkte en succes toewensen en ik zal het resultaat op 16 november op het Cb wel zien.

Ik heb meteen maar even een leuke foto van Isabelle neergezet, kunnen jullie haar ook bewonderen!

Liefs Monica

Hoi Monica,

Wat een schattig dochtertje heb je!

Ik  word volgend jaar eind augustus 30 jaar en kan er ook nu al tegen op zien, erg he! had nooit gedacht dat ik daar moeite mee zou hebben.

Wij wonen sinds 3,5 jaar weer in Alkmaar. We hebben een tijdje in Heerhugowaard gewoond, maar daar konden we onze draai niet erg vinden.

Mijn man Alex en ik kennen elkaar op 11 december van  dit jaar 10 jaar.
We zijn inmiddels 2,5 jaar getrouwd.

Zaterdag vliegen Eva en ik samen  naar Milaan om een nog  weekje vakantie te vieren met opa en oma aan het Comomeer. (papa moet werken) Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat.

Leuk dat je ook een dochtertje hebt, kunnen we ervaringen uitwisselen!

groetjes Marieke

Hoi Marieke en Monica,

Wat gezellig dat je ons ook gevonden hebt Monica.

Jasmijn is inmiddels geopereerd! Gisterochtend is het gebeurd. Het was nog even spannend of het wel door zou gaan, want Jasmijn had wat koorts. Maar omdat ze niet echt een oorzaak van de koorts konden vinden vonden ze het uiteindelijk geen reden om de operatie niet door te laten gaan.
Jasmijn maakt het nu prima. We mochten gister al naar huis!! Joepie.
Als jullie het hele verhaal willen lezen kan je dat vinden op www.verstraatsma.babysite.nl
Anders moet ik het allemaal 2 keer vertellen snap je. Of jullie zijn natuurlijk misschien wel helemaal niet geinteresseerd in de details.... dat kan natuurlijk ook.

Marieke heb een fijne vakantie!! Geniet ervan!!

Liefs Trudi

Hoi Trudi en Monica,

Trudi, fijn om te horen de operatie goed verlopen is en dat Jasmijn gisteren al weer naar huis mocht!  Je zult wel heel blij zijn dat jullie het nu allemaal achter de rug hebben.

Wat heb je een mooie babysite, leuk om op die manier de ontwikkeling van Jasmijn bij te houden. (Ik probeer zelf een dagboekje voor Eva bij te houden voor later, maar het kost me moeite dat al  om het goed bij te werken, laat staan een hele site).

Ik zag op je site dat je op mijn verjaardag getrouwd bent, wat grappig. Het is die dag trouwens heel vaak mooi weer, dat is vast een goed teken!!

Eva en ik vliegen morgen om 15.00 uur, heb er erg zin in. Eva vind het, hoe klein ze ook is al heel gezellig om mee te gaan winkelen (lekker kletsen en naar mooie spulletjes kijken) dus we gaan in ieder geval een dagje shoppen in Milaan.

Ik probeer trouwens te vergeefs om een leuke foto te plaatsen maar dat lukt dus niet, echt heel irritant, snap niet waar het in zit want ik doe het precies zoals hier op de site beschreven staat (probeer via hyves te kopieeren) hoe doen jullie dat?

Ik wil na de vakantie met Eva weleens gaan babyzwemmen, hebben jullie dat al gedaan en zoja waar?

tot volgende week,

groetjes Marieke

Hoi Trudi en Marieke,

Sorry hoor, dat ik zo lang niet heb gereageerd, had het erg druk.

Trudi: wat een goed nieuws dat het goed is gegaan met Jasmijn haar operatie.
Wat zie jij er schattig uit in je ok-pak!
Ik heb net de foto's zitten bekijken, wat een leuke site!
Knap hoor, dat jullie dat zo opgezet hebben en er ook nog tijd voor hebben om het helemaal bij te houden, terwijl jullie beiden werken!

Marieke: ik wens jullie een fijne vakantie toe vol zon en lekkere temperaturen, dat jullie maar lekker van elkaar mogen genieten.

Ik ben nog niet wezen babyzwemmen met Isabelle, ben het wel steeds van plan, maar ja... er komt altijd wel iets tussen (hetzij een verkoudheid van Isabelle of mijzelf, hetzij een flinke regenbui)

Ik wil graag met haar gaan babyzwemmen, nu is dat helaas niet mogelijk in de Hoornse vaart, maar in de duikerdel in Noord scharwoude zijn op de donderdagochtend tussen 8.45 en 9.45uur nog 5 plekjes vrij voor kinderen geboren tussen augustus 2007 t/m april 2008, misschien dat ik dat doe
 (al weet ik niet  of ik daar met het ov kan komen).

Oh, Isabelle is net wakker geworden, het is tijd voor een fles en dan snel boodschapjes doen, want we moeten vanmiddag nog naar een verjaardag toe.

Ik kom vanavond of morgne nog even op de site verder typen.

Liefs Monica

Hoi Monica en trudi,

Ik heb ook al even niet van me laten horen, maar het bekende verhaal, ook ik heb het erg druk. (jammer dat er maar 24 uur in een dag zitten). Tot overmaat van ramp is mijn laptop momenteel niet te gebruiken, Help!! Ik tik nu even snel een berichtje nij mijn ouders, mocht het dus weer even duren voordat jullie wat van me horen dat weten jullie hoe het komt.

Monica, ik werk helaas op donderdag, anders hadden we misschien het babyzwemmen in Noord Scharwoude kunnen uitproberen. Jammer he, dat er in de Hoornse vaart niet aan babyzwemmen word gedaan, dat zwembad ligt voor ons op loopafstand.

We hebben een heerlijke vakantie gehad met mooi weer, dus we kunnen er ieder geval  weer even tegenaan.

Groetjes Marieke

Terug
Bovenaan