Man krijgt bindingsangst???

Pf, wat mijn man de laatste dagen heeft... Vanaf heht moment dat we de echo hebben gehad lijkt ie er helemaal niet blij mee dat ik zwanger ben. Net na de echo liep ik helemaal te stralen trots en blij dat ons kindje er goed uit zag, maar hij was afwezig. Wat loop je te stralen, vroeg ie me nog... Vanmorgen lag hij zijn hand op mijn buik, en ik zei het lijkt wel of de kleine er op reageert want het begon direkt te rommelen in mijn buik. Tegelijk trok mijn man zijn hand terug en draaide zijn rug naar me toe. op mijn vraag wat er was zei hij dat hij moe was. Van het weekend maakte hij ook een opmerking tegen mijn stiefmamma... Ik zit er over te denken om de naam van mijn eigen kindje op mijn arm te laten tatoeren als het geboren is. Toen ik zei dat ik dat raar vond dat hij het over zijn eigen kindje had, omdat hij al vaker had gezegd dat ie mijn kindere ook als eigen zag, zei hij ja maar dit is toch anders. Vanmorgen zei hij dat het hem behoorlijk tegenviel allemaal en dat hij nog moest wennen aan het feit dat ik zwanger was. En toen terloops, ik denk dat ik een paar dagen bij ... ga logeren, ff tot rust komen en nadenken... ZUCHT
 
Jeee meid, wat naar allemaal.
Het komt wel vaker voor dat mannen ineens koud water vrees krijgen als je zwanger bent, maar leuk is anders.
Probeer zoveel mogelijk te praten met hem om erachter te komen wat hem dan zo tegen valt.
Dan kunnen jullie samen tot een oplossing komen.

Heel veel sterkte ermee meis
 
Hoi Reneke,

Wat hem tegenvalt is het feit dat ik al 5 kindjes had voor wij een relatie kregen. Hij vond het allemaal wel leuk dat ie een instant gezin kreeg zoals hij het zelf altijd zei.Maar sinds we getrouwd zijn en hij dus officieel bij me woont, geen eigen huisje meer heeft valt het hem tegen dat er geen seconde rust heeft. Als hij thuiskomt van zijn werk vragen de kinderen zijn aandacht, en omdat ik blij ben dat hij er weer is wil ik ook van alles met hem delen. Maar hij is gewend alles al zijn hele leven alleen te doen. Hij vind het moeilijk dat hij nu rekening moet houden met 6 andere terwijl ik juist blij ben dat ik niet alles alleen meer hoef te doen (ben 7 jaar alleen geweest met 5 kids)
 
hoi goldwinggirl,

het is voor hem ook niet gemakkelijk om ineens 6 mensen te moeten vermaken.
zeker niet als je al die tijd alleen bent geweest.
lijkt mij ook lastig.
praat er met hem over en geef hem desnoods 1 of 2 avonden voor zichzelf zodat hij weer alleen kan zijn. dus dat jullie bijvoorbeeld een stuk gaan fietsen of ergens op bezoek gaan. zodat hij toch het idee heeft dat hij toch nog een beetje tijd voor zich zelf heeft.

succes ermee
 
Mannen !!!!!!!!!!!!!! AHHHHH

Ik een een rare man thuis zitten. Bij de eerste ook problemen gehad. Nu bij de 2de gaat het iets beter.
Op het moment da een vrouw hoort dat ze zwanger is ben je moeder. Mannen voelen niks. Ze gaan misschien wel mee en tonen begrip maar ze voelen niet wat wij voelen. Hun hormonen zijn normaal, hun lichaam blijft hetzelfde. Ons lichaam is gemaakt ervoor om meteen voor dit kindje te zorgen.
Die van mij was ik het begin echt stom. Zijn reactie : ik moeter even aan wennen, het is mijn eerste. Ja ik hoe niet te wennen heb al 20 kinderen op de wereld gezet !!! wat een stomme reactie van hem.
Maar ik merk heel vaak dat manen er moeilijk mee hebben. Ik denk dat ze voor mannen beter een forum kunnen oprichten.....als hun over hun gevoelens praten gaat het misschien ook beter, hihi hi.

Maar trek het je niet aan. Denk alleen aan jezelf en dat jij gelukkig bent. Die mannen trekken wel bij. Kan soms even duren (mijn man had 2 maanden na de bevalling nog kriebels) maar gaat vanzelf over.

veel succes
 
@ mamma van esmee,
ik snap best dat het voor hem wennen is, ik ben er langzaam ingerold en hij krijgt ineens 6 mensen om voor te zorgen. Het vervelende is dat praten niet helpt, dat hij dus wel met mijn stiefmamma kan praten, en zijn gevoelens uiten maar niet bij mij. Het probleem is, dat hij ook al zijn we samen toch dingen alleen wil doen. zaterdag waren we in de efteling, zat ie alleen op een terassje een biertje te drinken terwijl ik met de kids in atracties ging. pas toen de kids ergens in wilde waar ik niet in mocht vanwege mijn zwangerschap ging hij met ze mee. Maar ik had niet het gevoel dat hij het echt leuk vond.

@ Jeanine, voor mijn gevoel heeft hij nog niet 1dx echt enthousiast gereageerd op het feit dat ie vader word. We zouden om te beginnen samen de test doen, omdat hij het steeds maar bleef uitstellen heb ik hem uiteindelijk alleen gedaan. Toen die dus positief was heeft ie twee dagen op de bank geslapen... Hij leek het een beetje leuk te gaan vinden, heeft een keer de opmerking gemaakt voor hij bij me in bed stapte, daar ligt de mamma van mijn kindje. Maar nu, als ik zeg dat ik me niet lekker voel, moe ben of vraag of hij de wasmand naar boven wil dragen omdat ik pijn in mijn buik heb, is het jah, ik ben ook moe, heb ook gewerkt, en dan moet ik thuis ook nog van alles doen.
Er is trouwens een forum voor mannen hoor, ikvader.nl
 
Ik snap je helemaal.
Maar die mannen hebben het ook zwaar.
Ze werken (meestal) 40 uure als ze dan thuiskomen moeten zo ook nog wat doen met de kinderen (lastig hé) en dan begint je vrouw ook nog eens te zeuren. Zo erg.

Even kijken. 1 dag uit mijn leven :
's morgens zoontje verzorgen. werken gaan (20 uur per week). Kleine ophalen. opruimen en poetsen...eten koken. intussen komt mijn man thuis en gaan we eten (ik geef de kleine eten met als gevolg dat mijn eten koud is) dan afwassen en even met kleine spelen. Daarna heb ik 12 uur per week klanten (nagelstudio aan huis). dan naar bed. De kleine slaap niet de nacht door en dus moet ik 2 keer eruit. ooo ja en dan voel ik me ook nog eens belabberdomdat ik misselijk en moe ben
Mijn man :
Gaat werken. Komt thuis, tv kijken en gaat eten. Moet een uurtje op de kleine letten en in bed stoppen. Heeft dan tijd voor zichzelf. En gaat slapen maar staat bijna nooit op voor de kleine.

Nou er is geen verschil hoor. Die mannen hebben het toch druk.
En dan doen ze moeilijk als je vraagt om de zware wasmand te pakken of om een milkshake te gaan halen. Dan zijn wij zeuren.

ik kan me niet herinneren wanner ik tv kijk. Pc is stiekem op het werk want thuis komt het er niet van.
Gelukkig is mijn man nu wel positief over de 2de. Maar voor hem veranderd er niet veel...ik moet het toch alleen opknappen.

Zoals ik al zei...............Mannen !!!!!!!!!! AAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
 
Terug
Bovenaan