Mannelijke pedagogisch medewerker

Mijn dochter van 8 maanden gaat sinds 4 maanden naar de opvang. De PMers van de huidige opvang zijn super lief, maar ze hebben een hele kleine buitenruimte en ik vind het belangrijk dat zij veel naar buiten gaat. Nu heb ik een nieuwe opvang gevonden met een super mooie tuin waar ze veel buiten zal zijn. Binnenkort mag ze erheen en ik heb kennis gemaakt. Daarbij kwam ik erachter dat de 2e leider op de groep een man is. Jonge man uit Syrië van 23 jaar, werkt als ZZPer en werkt er al bijna 1 jaar totdat ze een vaste medewerker hebben gevonden. Volgens de andere leidster is hij heel geliefd bij de kindjes, heeft hij zijn diploma en zit het helemaal goed. Het is van een grote organisatie. Ze zullen het grootste deel van de dag met zijn 2e staan, maar toch ben ik er niet echt gerust op. Wie heeft er ervaring met een mannelijke PMer? Moet ik vragen naar AVG en diploma?
 
Ik snap echt compleet niet wat het probleem is bij een mannelijke PM'er. Oprecht. Gewoon 0%. Wat is je probleem. Wat houd je tegen. Waar ben je bang voor
 
Dus omdat iemand andere interesses heeft vertrouw je het niet? Als je een schilder inhuurt, en dat blijkt een vrouw, ga je dan een ander inhuren? Breng je je auto niet naar de garage als de monteur een vrouw is?
 
Ik snap het aan de ene kant wel, maar aan de andere kant stond er laatst ook iets in de krant over een vrouw, gastouder die kwalijke dingen met kinderen uithaalde.
Bij een grotere organisatie hebben ze hopelijk enige controle om dit soort dingen te voorkomen.
En een man kan ook echt oprecht jonge kinderen leuk vinden, zonder dat daar meer aan vast zit. Bij ons is mijn man degene die altijd een kinderwens heeft gehad, en hij is super goed met baby's. Zonder hem had ik het eerste jaar niet getrokken. Hij wordt helemaal zen als hij onze dochter vasthoudt.
Geen idee natuurlijk wat voor persoon die man in kwestie is. Maar het feit dat het een man is, maakt hem niet meteen fout.
Maar als het voor jouw niet goed voelt, vooral je instinct volgen.
 
Terug
Bovenaan