Mannelijke pedagogisch medewerker

Ik zeg niet dat een man dat niet kan. Hij zou vast het goed kunnen met zijn eigen kinderen of sporadisch kunnen zorgen. Maar er je beroep van maken om voor een heleboel vreemde kinderen te zorgen heel de dag vind ik en is in praktijk ook erg uitzonderlijk en niet natuurlijk. Dat is biologisch meer iets voor vrouwen tenzij het een homo is of transgender of nonbinair. Doe maar niet zo wereldvreemd. 
 
Het onderbuikgevoel van topicstarter vind ik daarom erg logisch. Natuurlijk gaan er belletjes rinkelen en alarmen af. We ontkennen steeds meer de natuur in deze woke wereld waarin iedereen zogenaamde gelijk is. Feit is dat het niet zo is anders mag mijn man het volgende kind uitpersen.  
 
Los van alle voordelen:
Het is natuurlijk ook mogelijk dat die man daar is gaan werken, omdat er in de kinderopvang werk in overvloed is. En allochtonen lang niet overal worden aangenomen.
Verder lijkt me dat heel mooi werk voor iemand die de taal nog niet goed machtig is. Op de kinderopvang wordt taal heel laagdrempelig aangeboden tenslotte.
 
Wij kunnen hier natuurlijk allemaal speculeren over wat die man daar doet.
Maar ik zou aanbevelen andere ouders op dat kinderdagverblijf naar hun ervaringen te vragen. Die hebben vast een beter idee van hoe die man echt is. Dan een stel onbekende op internet.
 
Daar zegt Essil twee dingen waar we een puntje aan kunnen zuigen. Daar had ik zelf nog niet aan gedacht maar dat er daar werk in overvloed en hij toch ergens moeten werken kan natuur ook en andere ouders van de opvang vragen hoe zij ermee omgaan of wat hun ervaring met hem is zou ik meteen doen.
 
En precies dit is de reden waarom de man niet snel voor dit beroep kiest. Juist om deze opmerking. Best jammer eigenlijk. Zelf ben ik pedagogisch medewerker en kom ik inderdaad geen man tegen (ik werk zelf weliswaar op een BSO) op het KDV. Ik vind het jammer omdat een man op een andere manier kan bijdragen aan de ontwikkelijk van jouw/jullie kind/kinderen dan een vrouw. En omgekeerd! Ik heb bij diverse organisaties gewerkt, nogmaals op een BSO, maar hier heb ik ook vrouwen gedrag zien vertonen die niet door de beugel kunnen. Het is dus nogal bevooroordeeld om te denken dat het niet 'oké' is om een man te zien op een KDV. Als hij zorgwekkend gedrag zou vertonen tijdens zijn werk, zullen zijn (VROUWELIJKE) collega's de eerste zijn die dit doorspelen. En geloof mij... vrouwen in dit beroep(en vast ook ander beroep) roddelen... Zelf doe ik hier niet aan mee omdat ik dat walgelijk gedrag vind, maar om mij heen gebeurd het genoeg. Helaas... zou toch even een paar keer achter je oren gaan krabben. Niet alleen omdat je zo bevooroordeeld bent maar ook om te bedenken of jij je kind daar dan wel wilt brengen...
 
Ik werk zelf in de kinderopvang en heb zelf ook mannelijke collega's, ze zijn erg goed met de kinderen en ik zie er geen probleem in. Ik snap natuurlijk wel dat je kindje overdragen aan vreemden altijd best wel spannend is, en dat je soms nare dingen in de media hoort. Je kunt altijd bij de kinderopvang naar het 4-ogenbeleid vragen. Dit betekend dat er eigenlijk nooit iemand alleen is met het kindje, er kan altijd iemand meekijken of meeluisteren, in de praktijk betekend dit dat bij het verschonen bijvoorbeeld de deur open blijft staan zodat een andere collega af en toe even kan kijken of alles goed gaat. Een vog verklaring is sowieso verplicht om in de kinderopvang te mogen werken, dus u mag ervan uitgaan dat iedereen die wel heeft.
 
Terug
Bovenaan