Mannelijke pedagogisch medewerker

Je kunt het ontkennen maar ga maar eens een enquête houden dan. Mensenkennis komt met de jaren en als je je ogen opent. En er is niks mis mee.
 
Ik snap je gevoel wel, maar een VOG en diploma gaan daar niets aan veranderen. Diploma kan ook iemand met verkeerde bedoelingen halen, dus dat zegt niets. VOG ook maar bepaalde mate. 
 Ik zou er ook niet blij mee zijn als er een man werkt. Als je het niet prettig vindt, moet je je dochter er niet naartoe doen. 
De vrouw uit het nieuws uit Essil's opmerking zat tevens een kerel aan vast... zij was oppas, geen gastouder. None the less, verschrikkelijke dingen zijn gebeurd met die arme kindjes. Maar het is een feit dat als er zoiets gebeurd er zelden een vrouw de dader is, meestal is het een man. (Dit voorbeeld is een uitzondering)
 
Ha gebruiker,
Vraagje, want iedereen valt nu over dat je hebt benoemd dat hij een man is, maar dat is lang niet zo interessant als wat je benoemd over je onderbuik gevoel.
Dat vind ik namelijk veel belangrijker.
Kun je los van alles wat je invult, bij jezelf nagaan, of het onderbuikgevoel voorkomt uit het voordoen van deze persoon als mens, of komt dit door het geslacht? 
Het kan namelijk zijn dat we nu klakkeloos aannemen dat dit te maken heeft met die piemel, maar dat dit er los van staat. Je probeert altijd je onderbuikgevoel te verklaren, wellicht denk je dat het aan het geslacht ligt en nemen wij dit aan omdat dit niet zo vaak voorkomt, maar misschien is dat vanuit ons allemaal en vanuit jezelf de aanname.
Als je onderbuikgevoel er namelijk los van staat, dan moet je daar niet tegenin gaan.
 
P.s. als dat er wel mee te maken heeft, dan is het de vraag of jij hieraan kan wennen.
Het is namelijk ook heel vervelend voor hem om te zorgen voor een kindje als de ouder het niet lekker zit om de zorg uit handen te geven. Dat geeft scheve verhoudingen. Dus of dit is iets waar je samen aan kan werken en jezelf ermee kan leren dealen, of je beschermd jullie allebei en kiest voor een andere opvang.
Het moet voor jou, je kind, maar ook voor hem een gezonde situatie blijven.
 
[quote quote=10607825]Als hij een homo is, is er niks aan de hand. Dan heeft hij gewoon een verwijfd kantje met iets teveel zorghormonen. Dat kan gewoon. Dus kijk gewoon even naar zijn kop en gedrag dan zie je dat zo. Als hij hetero is zou ik mij pas zorgen maken…[/quote]
Wauw ik vind deze opmerking echt niet kunnen. Dus een man die hetero is kan per definitie niet op kinderen passen want dan is het een pedofiel? Of niet zorgzaam genoeg? Ben echt verbaasd over zulke bekrompen ideeen
 
Als er meer mannen en/of immigranten in de kinderopvang zouden werken, dan zouden de personeelstekorten en daarmee wachtlijsten ook minder zijn. Ik zou vooral blij zijn dat er plek is, denk ik.
Een onderbuikgevoel kan ook voortkomen uit iets wat niet in je gedachtengoed past (zoals een man uit een ander land die in de kinderopvang werkt) maar als je je er niet goed bij voelt je kind daar achter te laten, moet je het niet doen.   
 
Mijn zwager komt uit een grote familie en alleen al in zijn gezin waren er 10 kinderen. Hij kan beter dan mij en mijn zus met kinderen omgaan omdat hij dat van jongs af aan gewend is. Dat kan ook de achtergrond zijn van de PM'er in jouw geval. Lijkt me goed dat kinderen meekrijgen dat zowel mannen als vrouwen verzorgend kunnen zijn. 
 
Discriminatie verhullen als mensenkennis... Je opmerkingen zijn gewoon triest, zetten mensen weg als 'jij kan niet omgaan met babies want je bent hetero, en zal dus foute dingen doen met babies'. Je kan ook in de spiegel kijken en gaan nadenken over waarom je dit soort stigmatiserende denkbeelden hebt. 
 
Terug
Bovenaan