mee op de fiets

Hallo,
Mijn zoontje Roan van 4 maanden gaat soms een klein eindje mee op de fiets, in het voorstoeltje. Hij zit inmiddels al heel stevig en hij vindt het prachtig. Voor lange afstanden gaat hij mee in de fietskar.
Nemen jullie de kleine ook al mee op de fiets?

groet van Else

Hallo

Mijn dochtertje Meike is al vrij sterk voor een baby van 18 weken maar ik vind haar nog te klein voor voor  op de fiets ik heb dan ook een fietskarretje voor achter de fiets en als ik wegga dan gaat ze daarin   samen met haar broertje

Groetjes Monique

Hoi!
Hier gaat hij mee in de fietskar. Bjarne is nu 4 maanden en ik wacht nog wel een tijdje voor ik hem in een stoeltje zet.
Niet om je bang te willen maken, maar bij mij in de buurt is een twee jaar geleden een kindje overleden omdat het te jong te lang op de fiets zat. Zijn nekje trok het nog niet.Ze dachten dat hij in slaap gevallen was, maar jammerlijk genoeg was dat dus niet het geval. Persoonlijk vind ik 4 maanden erg jong, maar goed, ieder moet dat voor zichzelf bepalen.

Veel fietsplezier, groetjes Dionne

Hoi

Ik heb een maxi cosi drager voorachterop
Ik vind een stoeltje voor nog niet verantwoord. Ze moeten echt zelfstandig kunnen  zitten en ze mogen ook niet scheef gaan hangen dit is niet goed voor de rug.
ook  omdat je  met fietsen kleine shokjes maakt, de kleine  kan dat met zijn  rug nog niet goed opvangen. Maar iedereen is vrij met wat hij doet. Maar dit is mijn mening. Veel fiets plezier

groetjes annegien

Ik heb nog geen fiets stoeltje. Maar ik ga pas fietsen met Evi als ze echt goed kan zitten (een maand of 8?).
Maar het lijkt me wel lekker om te gaan fietsen.

groetjes Sonja

vandaag voor het eerst vier rondjes om het huis gefietst
was echt heel leuk!!

ik vond het wel zwaar fietsen stoeltje voorop
en moeilijk om op het zadel te komen fietsstoeltje steekt uit
als ik nog dikker was geweest had het niet gepast

hij is trouwens 6,5 maand

Ik heb begrepen dat er wordt aangeraden om te wachten met fietsen tot de kleine zelfstandig ( dus zonder hulpmiddeltjes ) kan zitten.
Dit varieert van 6 tot 9 maanden.
Ik persoonlijk hou me wel aan deze richtlijn.

groetjes,
Monique

Hoi meiden,

Ik heb weer gehoort dat je kindje pas vanaf 1 jaar op de fiets mag omdat de nekwervels nu nog niet goed stevig zijn!!! Dus pas op hoor!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan