mee op de fiets

Ik snap van de ene kant best dat dit topic hele felle reacties teweeg brengt. Het is absoluut niet goed om je kindje met 4 maanden al mee te nemen in een fietsstoeltje. Het lichaampje kan het nog niet aan en daarom zijn er (niet voor niks dus) richtlijnen dat het vanaf 9 maanden mag, want gemiddeld kunnen kinderen dan stevig zelf zitten.

Maar.. vinden jullie het echt nodig om iemand zo negatief te benaderen? Ik ga zelf altijd uit van de goede bedoelingen van mensen en ga er dus vanuit dat Else écht niet wist dat ze iets deed wat helemaal niet goed is. Anders ga je er vast niet mee te koop lopen op een forum. Natuurlijk moet ze er op gewezen worden dat ze er direct mee moet stoppen, maar dat kan naar mijn idee ook op een andere manier..

Groetjes,
Dionne

Ik ken een kindje waarvan het nekje is gebroken omdat de moeder te snel is gaan fietsen. Natuurlijk is het leuk om te fietsen met je kind maar de gezondheid gaat voor alles. ik ben gaan fietsen met mijn dochter met 10 maanden, met dit verhaal in mijn achterhoofd.

Maar natuurlijk moet iedereen het voor zichzelf weten.

gr
Marielle mv Noa (12 maanden) en 29w zwanger

Ik sluit me aan bij de andere mama's:
Onverantwoordelijk gedrag van een volwassene waar het kind de dupe van wordt.
9 maanden. Tot die tijd behelp je je maar met de kinderwagen, een fietskar met babyschelp of een maxi-cosidrager.

Hallo,
Bedankt voor alle reacties en jullie bezorgdheid. Jullie hebben absoluut gelijk dat een kindje van vier maanden niet mee hoort op de fiets en mijn andere kinderen gingen ook pas mee vanaf een maand of zes/zeven. Mijn zoontje is echter zeer stevig voor zijn leeftijd en qua ontwikkeling verder dan zijn neefje van 8 maanden. De fietstochtjes maak ik ook alleen maar als hij goed geslapen heeft en er zelf zin in heeft en dan natuurlijk niet langer dan een minuut of vijf. Hij zit heel stevig in zijn stoeltje en kan er absoluut niet uitglijden.

groet van Else

Terug
Bovenaan