mee op de fiets

Is wel vroeg hoor 4 maanden! Dan kunnen ze echt nog niet zelfstandig zitten en met het ruggetje kunnen ze de schokken nog niet opvangen op de fiets. En die voelen voor die kleintjes toch heel anders aan dan voor ons... Ik zou oppassen als ik jou was.

Wij wachten dus ook totdat Mats zelf kan zitten. Dus deze zomer zal het nog geen fietsen worden.

Groetjes Martinique

als een kindje zelf kan gaan zitten en ook stevig zit kunnen ze mee op de fiets
daarvoor echt nog niet doen,
het is heel erg slecht voor de rug en idd de nek,
bbrrr zou het echt niet eens durven nu nog
ik heb een fietskar gekocht, maar jens vind het niks dat gestuiter

mama van jens 19 weken!

Hoi, ik heb ook de baby-mee (maxi-cosi drager) voor achterop, ik vind het ideaal en Daan ook. Hij valt in slaap als mama zich moe aan het fietsen is. Je moet alleen niet gaan shoppen, want je loopt wel met de maxi-cosi te zeulen en je kan weinig dan meer meenemen. Ik vind het nu nog veel te vroeg, ik heb ook nare verhalen gehoord over kindjes die te vroeg in het zitje mee gingen. Groetjes

Hier ook een baby-mee-fan! Ideaal om toch samen te kunnen fietsen. Ik moet alleen nog zo'n quinny zap drager kopen voor op de fiets (zou dat kunnen als de baby mee er ook al op zit?) dan kunnen we ook echt samen gaan shoppen op de fiets, haha!

Sorry, ik wil niet lastig zijn, maar dit is echt heel onverstandig!!!

Al lijkt hij nog zo steving te zitten, z'n nek- en rugwervels zijn nog lang niet sterk genoeg om alle schokken op te vangen!!

Echt, stop ermee!

Zodra hij uit zich zelf kan gaan zitten of vanaf een maand of 9 kan het wel.

poeh wat een verhaal over die baby die de fiets tocht niet heeft overeefd
had er de eerste keer overheen gelezen!

ik ben vandaag dusn hooguit tien minuutjes om het huis gaan fietsen en nou is die van mij ruim6,5 maand en motorisch erg goed ontwikkeld maar toch schrik je hier van

je zou het aantal minuten moeten aanpassen dat je fietst aan de aantal minuten dat je kind zelfstandig kan zitten.

dus langzaam opbouwen en de meeste kinderen kunnen dit pas met 9 maamden
je hebt er natuurlijk ook vroege bij maar toch zeker opppassen inderdaad

Nou ja, Heaven, zo eenvoudig is het niet helemaal. Zelfstandig zitten kan je kind niet als hij/zij na 5 minuten omvalt. Ik las eerder dat de nekwervels het nog niet aankunnen vóór negen maanden, dat heb ik ook telkens gehoord bij mijn oudste twee. Het nekje is gewoon nog niet stevig genoeg. En ik ken ook een "geval" waarin de ouders dachten dat hun kind sliep.... Die van mij zijn nooit eerder dan negen maanden en terwijl ze goed konden zitten op de fiets gegaan En zelfs dan was het alleen voor hele korte stukjes! Marieke gaat nu in de maxicosi in de fietskar, zonder kan ik niet, ik moet immers mijn oudste van en naar school halen/brengen. Het is te ver om tussen de middag even te lopen. Had ik die niet gehad, dan hadden we een ander oplossing moeten zoeken. Maar nu al op de fiets in een stoeltje? Nóóit!

Sabine

hee sabine 34

ik denk dat mijn verhaal verkeerd is overgekomen op jou.

ik bedoel alleen te zeggen dat ook wanneer je kind 9 maanden is je het geleidelijk moet opbouwen dus het aantal minuten moet aanhouden dat hij zelf kan zitten

dat was het advies van CB namelijk

en verder is de grens van 9 maanden maar een gemiddelde telt dus niet voor alle kinderen

maar goed dat veel ouders deze grens handhaven maar uitzonderingen kunnen altijd

Terug
Bovenaan