Meer dames die voor de eerste gaan?

Misschien is dat wel een goed idee om elke maand een test te doen.

Bedankt voor het meedenken!

Hela mdks,

Dat is behoorlijk lastig als je nog geen regelmatige cyclus hebt. Maar om zwanger te worden hoef je niet persé een regelmatige cyclus te hebben! :)

Ik zou persoonlijk niet elke maand zomaar een test doen, ik zou daar meer gestresseerd van worden telkens hij negatief is. Maar ik begrijp volkomen hoe lastig het is als je lange cyclussen hebt. Ik denk als je echt twijfelt je zeker een test moet doen, maar vergeet niet dat het nrml kan zijn!

Ikzelf heb nu voor de 3de keer mijn menstruatie na stoppen van de pil. Mijn cyclus zit op 34-35 dagen. Tot hier toe al alle 3 keren.
Mijn huisarts zegt dat het nog steeds kan zijn dat ik ineens een langere cyclus kan hebben. En dat ik geduld moet hebben dat het gemiddeld een jaar duurt om zwanger te geraken. Wij gebruiken momenteel nog wel condooms en gaan deze zomer pas echt beginnen.

Ik wil vooral een steun zijn naar alle toekomstige mama's: ontspan genoeg en geniet van het leven! Een kindje komt meestal op de momenten dat je het niet verwacht. Gezonde stress is goed, andere stress niet :)

Hoi,

Ik ben nieuw hier, zal me even netjes voorstellen :)

Ik ben Malou, 29 jaar. Sinds kort de kinderwens aan het proberen in de praktijk te brengen... In november gestopt met de pil en sinds februari ook gestopt met condooms :) Tot nu toe al vrij snel een normale cyclus, 30, 33 en 31 dagen gehad. Heb nu net maar eens ovulatietesten gekocht om te kijken of ik daar wat mee kan...

Het lijkt me leuk om hier mee te praten.

Hej Skippy (Malou),

Welkom op het forum! Het is idd leuk om hier vrijuit te praten.
Fijn om te horen dat ook jij een iets langere cyclus hebt! Ik zei vorige keer dat de mijne rond 34-35 dagen zit, maar nu ik het eens goed heb nagezien is het eigenlijk 31-32-32 geweest. Ik heb een kalender gekocht waar we goed bijhouden wanneer ik mijn menstruatie heb en wanneer niet. :) Hoe hou jij het bij?

Hou ons op de hoogte!
Heel veel succes in ieder geval :).

Hallo dames,

inmiddels mijn menstruatie gehad na 102dagen!! Contact gehad met mijn huisarts. Die vond het niet zorgwekkend dat mijn menstruatie zo onregelmatig is het is vooral erg lastig.

hij stelde voor om ons indien gewenst door te sturen voor een vruchtbaarheids onderzoek aangezien we al iets meer als een jaartje bezig zijn.

Elke maand testen ben ik niet van plan, denk ook dat ik daar juist gedemotiveerd en doemdenkend van word. Dus volgende test is op 102+7 dagen tenzij ik natuurlijk eerder ongesteld word.

iedereen veel succes en geniet van het weekend.

Hallo dames,

Via een ander onderwerp op dit forum zijn Mereldegroot en ik een whatsapp-groep gestart voor toekomstige moeders. Zo kunnen we makkelijker informatie uitwisselen en ervaringen delen. Lijkt het je leuk om ook mee te kletsen, mail dan je nummer naar <span style="line-height: 1.5;">merel_de_groot@hotmail.com. </span><span style="line-height: 1.5;">Zij voegt jou dan toe aan het gesprek. Liefs! </span>

Terug
Bovenaan