Meer dames die voor de eerste gaan?

@littletiffie Ja, raar he dat het opeens zo'n obsessie kan worden. Ik heb dat precies zo. Ik had al heel lang een erg actieve kinderwens maar mijn man was er nog niet aan toe. Tot nu dus! Al die tijd hou je jezelf voor: duurt nog wel even, heb geduld, komt echt wel een keer. En dan opeens is de pil weg en kun je overdag aan niks anders meer denken dan zwanger worden! Wat overigens totaal geen nut heeft maar dat terzijde... Haha

@Caro89
Je hebt gelijk! Gewoon op het gemak genieten van alle momenten, en dan zal het ene waar je op aan het wachten bent wel komen :)

@Brobro
Ik denk dat iedereen wel een beetje ongeduldig is! Hoe ik daar mee om ga... euhm eerst en vooral mij uiten op dit forum! Aangezien we willen dat dit een verassing blijft voor onze omgeving is dit forum ideaal. Hier kan je praten met toekomstige moeders die hetzelfde meemaken. Maar ik heb anders ook wel een fantastische vriend die zelf ook kei hard uitkijkt naar kindjes, wat me nog ongeduldiger maakt!
En idd je lichaam moet nu terug wennen aan je eigen hormonen. Dit kan bij de ene langer duren dan bij de andere.

Ik heb trouwens vandaag mijn eerste echte mentruatie! jeeej bijna 12 jaar geleden :D. Ik heb 35 dagen moeten wachten op mijn 1ste mentruatie na de pil, maar verschiet niet dat het ook soms langer kan duren! :)

groetjes!

@Sa1807 Oooh wat fijn dat je je eerste menstruatie hebt gehad! Kan me voorstellen dat dat toch heel erg goed voelt, je lichaam weet nog helemaal hoe het moet! Hopelijk blijft dan vanaf nu ook fijn regelmatig. Was je 12 jaar geleden ook regelmatig?

Groetjes!

@Brobro
Ja het is zeer fijn! Awel ik weet eigenlijk niet meer of ik regelmatig was voor de pil. Ik weet wel nog dat mijn menstruatie veel korter was dan mijn onttrekkingsbloed tijdens de pil. Dus nu hopen dat het weer zo is want meer dan 7 dagen bloeden is niet zo fijn :D

Maar nu even iets anders. Het Zika virus dat zich aan het verspreiden is in Zuid Amerika en Latijns Amerika zorgt weer voor  problemen!
Mijn vriend en ik hebben onze reis al vast liggen en wij gaan in juni in Amerika rondtrekken. En er wordt voorspelt dat het ook daar gaat verspreiden. Nu het was de bedoeling om pas na die reis zonder condooms seks te hebben, maar ik maak me wel een beetje zorgen nu. Het kan maar eens zijn dat ik daar het virus oploop zonder er ziek van te zijn en wie weet snel zwanger ben. Ik ga zeker voorzichtig zijn tot na de reis om toch niet al te vroeg zwanger te worden!

@Sa1807 Wat fijn dat je je eerste menstruatie hebt gehad! Hier hetzelfde verhaal :) nu een cyclus van 26 dagen dus ik hoop dat het zo blijft. Ik merk wel dat ik nu iets rustiger ben. Toen ik net gestopt was met de pil, was ik bijna dag en nacht informatie aan het opzoeken over de zwangerschap etc. Het valt mij ook op dat er steeds meer vrouwen om mij heen zwanger zijn. Kan ook zijn dat ik er nu natuurlijk meer op let.

Maar wat gaaf zeg, een vakantie geboekt naar Amerika. Maak anders voor de zekerheid een afspraak met jouw huisarts en vertel hem over jullie kinderwens en de geplande vakantie. Hopelijk kan hij je wat geruststellen.

Wat leuk hier allemaal.

Ik en mijn vriend zijn ook bezig om zwanger te worden. Heb 1 keer de prikpil gehad op 9 November, ben tijd niet ongesteld geweest, en 1,5 week geleden had ik ineens donker rode/bruine afscheiding. Weet niet of hij al uitgewerkt kan zijn? normaal pas na 12 weken.

@Sa1807, heel fijn voor jou! Laat ons duimen voor de toekomst :) Ik zit normaal in een cyclus van 26d, dus morgen is voor mij een grote dag :s. De angst zit er helemaal in.

@Michelle, normaal 12 weken... Reageert niet elk lichaam op een andere manier? Ik denk dat die 12 weken een gemiddelde zal zijn.

Komt wel allemaal goed hoor!

Goedemiddag dames,

is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum gekeken heb. Leuk om te zien dat er weer nieuwe dames bij zijn gekomen!

Afgelopen tijd een flink lange cyclus gehad op een gegeven moment bijna 80 dagen, laatste keer ineens met 54 dagen doorgekomen totaal onverwacht.

Nu zou ik gemiddeld genomen dit weekend me nod moeten hebben dus even afwachten. Ik hen me de laatste tijd niet teveel mee bezig gehouden want ik maakte mezelf helemaal gek anders.

nu ongeveer een jaar verder en nog steeds niks opgeschoten. Las dat hier ook nog niemand een positieve test heeft gehad helaas.

over een paar weken is mijn schoonzus uitgerekend dus ben heel benieuwd naar haar kleine mannetje:)

veel succes iedereen.

Terug
Bovenaan