Mei 2009: voor het eerst zwanger

Hoi Allemaal!!

Ben echt heel lang niet meer geweest, heb echt veel gemist denk ik.

We hebben woensdag onze 20 weken echo gehad en alles was prima, ik loop precies goed met het aantal weken dat ik zwanger ben en wat het kindje groeit.
We weten ook wat het gaat worden, we waren echt mega nieuwsgierig.
Wat een ervaring is dat zeg, we hebben echt werkelijk alles gezien.

Juul, ik ben ook misselijk geweest tot zeker aan de 18 weken, erna is het minder geworden en heb er nu helemaal geen last meer van, voel me nu zelfs heel fit.
Dus niet teveel mee bezig zijn, ik snap dat het vervelend is, maar neem de dagen zoals ze komen, je kunt het toch niet veranderen, je moet hier even doorheen.

Groetjes,
Joyce

Voor iedereen de beste wensen voor 2009!!
En dat iedereen een gezonde baby mag krijgen.

Hoe gaat het allemaal met jullie buikje? Die van mij is nu echt goed aan het groeien krijg ook van iedereen te horen dat ik al een mooie ronde buik heb.

Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is of jullie al een naam weten, wij nog helemaal niet. Wel ben ik al aan het denken maar het lijkt erop dat we het moeilijk eens kunnen worden.

Groetjes Kim

Dag allemaal!
@ Juul: dat die misselijkheid je een beetje labiel maakt kan ik begrijpen, moedeloos kon ik ervan worden! Ik hoop dat het ophoudt!

Ik heb maandag de 20-weken-echo! De beide moeders (oma's) gaan ook mee, we doen verder geen pretecho's enzo. Ik hoop eigenlijk dat ze mee naar binnen mogen, zal nog wel even bellen. Ben blij dat ik in de ochtend een afspraak heb...

We hebben verf en behang gehaald en ik ben non-stop aan het schoonmaken.
Ik rookte namelijk eerst nog wel eens een paar sigaretjes per dag, maar het lukte maar niet om helemaal te stoppen. Nu dus al drie dagen helemaal niks en voor mij is dat een hele prestatie. Ik voelde me zo schuldig en ongemakkelijk bij ieder pijntje. Ik dacht telkens: "zie je wel, nu is het mis, eigen schuld".
Nu zijn we natuurlijk niet weer op 0, ik heb natuurlijk gerookt, maar dit geeft toch al een stukje meer rust. Ik hoop dat maandag alles in orde is.

Ik begin nu een aardige buik te krijgen, is wel leuk!
Ik vind het zo leuk dat mensen nu kunnen zien dat ik bij onze sekte hoor!

Nou, rustig aan allemaal. Ik heb nog even vakantie, dinsdag helaas weer aan t werk, ik heb zo geen zin! Vakantie hebben kan ik erg goed!

X
Natalie

HoiHoi,
Allereerst jullie ook de beste wensen voor 2009 en dat alles maar wat voorspoedig mag verlopen dit jaar. Wordt best een spannend jaar.
Begin nu stiekem wel met aftellen.

Jeetje vervelend dat er nu nog sommigen last hebben van misselijkheid. Lijkt me ook zeer lastig.

Haha ze kunnen het bij mijn nu ook wel zien dat er een buikje aan het groeien is. Wordt er nu ook op aangesproken. Best leuk die reacties.

Heb gister de laatste meubeltjes geverfd. (Verf op waterbasis, best handig. De kwasten zijn ook zomaar schoon en de verf is direct van de handen af te krijgen) Vandaag de radiator in het kinderkamertje nog even. Met de deuren en ramen tegen elkaar open. Moest kunnen zei onze huisarts, maar goed ventileren en niet een hele dag erin gaan zitten. Was maar een half uurtje werk gelukkig.

Gister zijn we saampies nog naar baby-dump geweest. Wat kun je daar een spul krijgen zeg. 1 grote stelling vol met alleen maar aankleedkussens. Nou dan kun je je wel voorstellen wat de rest allemaal nog was in die winkel. We hebben ook maar direct flink ingeslagen.

Ja wij zijn ook druk aan het nadenken over een naam. We willen wel graag vernoemen en ook 2 namen. Voor een jongetje zijn we er wel uit. Alleen een naam voor een meisje nog niet helemaal. En aangezien we niet willen weten wat het wordt moeten we daar nog even over gaan nadenken.

Zo zijn jullie weer even up to date over het noorden des lands.

Groetjes Mirjam

Hallo allemaal

Ik heb net al jullie berichten doorgelezen. Blij dat ik dit forum gevonden heb, hier zijn het tenminste een beetje normale berichten. Ik woon in Schotland en daar is ook wel een forum, maar daar voel ik me toch niet echt bij thuis. Gaat het meer over waar je de nieuwste designerkleertjes kan kopen en hoe erg men er naar uit kijkt als de baby er is zodat ze weer uit kunnen met hun vriendinnen en kunnen drinken.

Wie ben ik? Ik ben baby M's mama, 33 jaar, en morgen 21 weken zwanger van de eerste baby. We zijn 16 mei uitgerekend (volgens de verloskundige). Ik denk zelf dat dit niet precies klopt, maar na de echo op 10 weken en op 12 weken bleek dit zo te zijn nav de grootte. Door omstandigheden begin Augustus, waarbij we het erg druk hadden, en toen mijn beste vriendinnetje overleed weet ik dus redelijk zeker dat baby M toen niet precies gemaakt is! Maar goed, we zien het wel. Het komt er vanzelf wel uit.

De eerste weken voelde ik me constant ziek. Eigenlijk ging het 's ochtends wel, maar na lunch werd ik misselijk en dat bleef de hele dag/avond zo, dus veel at ik toen niet. Met 10 weken had ik wat bloedverlies, dus kregen we een echo en daaruit bleek dat het ok was. Het was zo cool om de baby te zien! Toen met 12 weken weer een echo (gepland), waarbij we wat foto's kregen en goed konden zien hoe de baby er toen uit zag. Dat vonden we echt super. Helaas krijg je hier geen 20 weken echo, tenzij je er zelf voor betaald bij een echo studio. Maar dat is echt heel erg duur (zo'n 300 Euro) en om eerlijk te zijn, kan dat er nu dus even niet af.

We hebben het eind november aan de ouders verteld. Die van mij reageerden echt heel enthousiast, die van mijn lief niet echt. Maar die hebben al een kleinkind die ze niet of nauwelijks zien door een vervelende echtscheiding dus vinden ze het moeilijk om enthousiast te zijn vanwege de nare gevoelens die het toch oproept. Maar mijn zwager heeft ze later, toen wij weg waren, gevraagd of ze blij waren en toen zeiden ze wel dat ze erg blij waren. Ik was wel erg teleurgesteld en mijn lief ook, maar goed, dat is niet anders. Ik hoop dat het beter zal gaan als de baby er is.

Intussen voel ik de baby dus ook, al ben ik vanochtend naar het ziekenhuis geweest omdat ik erg ongerust was. Ik had de baby namelijk al een paar dagen niet gevoeld. Ik had niks tegen mijn lief verteld, want ik wilde hem niet ongerust maken voor het geval baby M zich ineens weer zou melden. Maar gisteren nog niks dus toch maar verteld. Hij was (uiteraard) erg boos dat ik het zo lang voor me had gehouden en we hebben allebei nauwelijks geslapen. Maar vanochtend in het ZH hebben we voor het eerst het hartje gehoord, en alles is dus ok! Grote opluchting (en dikke tranen van mij).

Op 15 weken hebben we een bloedtest gehad om te kijken wat het risico voor Down en die andere ziektes was, en daaruit bleek dat ik in de lage risico groep val. Een vruchtwaterpunctie hoeft dus niet, al mag je dat hier wel als je wilt ongeacht je leeftijd. Mijn volgende afspraak is pas over 2 weken. Ik vind het wel raar dat ze hier zo weinig afspraken doen.

Ik ben nog niete cht dik, al zitten mijn (gewone) broeken wel wat strak de laatste week. Dus een maatje groter gekocht in de winkel. Nog geen speciale kleding gekocht, ik zie wel hoe dat gaat. Ook bh past gewoon nog. Ik weet niet precies hoeveel ik ben aangekomen, maar veel zal het denk ik niet zijn. Daar kom ik over 2 weken wel achter (onze weegschaal thuis is erg onbetrouwbaar).

Ik heb ook nog niet veel voor de baby gekocht. Ik heb wat kleertjes van Jip en Janneke gekregen van mijn zus toen ik vorige maand in NL was, en zelf wat gekocht, en nu in de uitverkoop vast een winterjasje voor volgend jaar gekocht en wat kerstkleertjes. Vandaag kreeg ik van iemand een baby badje, dat was wel leuk. Om eerlijk te zijn vind ik de kleertjes hier in de winkels niet zo leuk. Alles is of heel snoezig roze of lichtblauw. Andere kleurtjes zijn er eigenlijk niet (behalve wit). Ik wil veel liever leuke vrolijke felle kleurtjes. Ook omdat we niet weten wat we krijgen en om ons kindje nou gewoon dan maar helemaal in babyblauw te steken... Iemand tips voor leuke online sites waar je niet te duur wat leuke kleertjes kunt krijgen? (Door de koers van de pond/Euro is alles nu best duur voor ons in NL).

Verder niet zoveel te vertellen. Ik ben behoorlijk nerveus over alles (ik ben een echte piekeraar) en heb eigenlijk het gevoel dat ik het allemaal alleen uit moet zoeken (ik ken hier ook geen andere zwangeren / moeders met kleine babies. Al onze vrienden zijn nog helemaal niet aan babies aan het denken). Dus ik ben blij dat ik dit forum ontdekt heb. Van mijn zus heb ik lekker veel bladen gekregen uit NL (OVN en WJO). Dus dat is wel leuk.

Als iemand vragen heeft dan hoor ik het wel!

Hallo,
Goh wat is het toch rustig met de mei dames. Druk aan het inkopen en klussen?
Hier qua inkopen en klussen zijn we aan de laatste loodjes toe.

@Baby M's mama: Wat leuk dat je vanuit Schotland de Nederlandse sites volgt.
Vreemd is het wel dat er zoveel verschil is in Nederland en Schotland.
Europa willen ze 1 hebben, maar er  zijn op dit gebied volgens mij maar weinig overeenkomsten.

Hier zijn zo af en toe bij de Kruidvat wel leuke dingen te krijgen en via Marktplaats wordt ook veel kleding aangeboden. Het probleem bij jullie is dan denk ik het verzenden. Of familie in NL moet wat gaan verzamelen en dan een keertje meenemen.

Ja jammer zeg dat je schoonouders nog net echt enthousiast zijn. Wonen zij bij jullie in Schotland of hier in NL? Voor mijn ouders is het de eerste. Vooral mn moeder kan haast niet wachten....

Nou eerst maar weer de groetjes.
Mirjam

Hoi

Inderdaad erg rustig!

Mijn schoonouders wonen hier in Schotland. Stukken dichterbij dan mijn ouders, dus zien we ze vaker. Des te jammer dat ze zo lauw reageerden.

hallo dames

Ik zat steeds op het andere forum van de mei dames te lezen blijken jullie hier nog te zitten :D

Leuk om te lezen dat het allemaal na omstandigheden goed met jullie gaat.

Hier gaat het ook goed het verven van de babykamer is klaar morgen ga ik behangen en dan kan de kamer een grondige schoonmaakbeurt verwachten en vrijdag komen de meubeltjes en kunnen we inrichten.

Ik ben ook al aardig aan het shoppen geweest als ik wat leuks tegen kom kan ik het echt niet laten liggen erg hoor hahaha.

Voor de rest zit er veel leven in me buik vooral s.avonds als ik op de bank ligt heerlijk gevoel alleen van   buitenaf is het nog moeilijk te voelen.

Als ik op me werk ben en heb me uniform aan is het nog moeilijk te zien dat ik zwanger ben althans voor de mensen die het niet weten, maar ik denk maar zo je moet het wel allemaal meeslepen dus ben aan de ene kant wel blij dat ik nog niet tonnetje rond ben :D

Wel voel ik me 100% topvrouw voel me supper goed en kan me werk nog goed uit houden wel heb ik sterk me gevoelens dat ik de 40weken niet uit ga zitten en dat het kindje eerder geboren gaat worden waarom weet ik niet wel raar.

Terug
Bovenaan