Mei 2009: voor het eerst zwanger

Hoi meiden,

Ook ik heb vandaag de 20 weken echo gehad en gelukkig was ook bij ons alles goed. We weten niet wat het wordt, want dat wilden we niet weten. Ik denk zelf dat het een jongen wordt en mijn vriend + mijn vader denken een meisje, dus ben benieuwd wie er gelijk krijgt. Maar toch nog niet zo benieuwd om het te willen horen vandaag....
De echo duurde bijna 45 min en uk was erg actief, dus ze vinden het niet gek dat ik al meerdere weken veel last heb van buikpijn (bandenpijn en onderste dwarse buikspieren) en moe (kost veel energie zo'n kind en die pijn kost ook energie....). Maar we hebben het er wel voor over als je dan ziet wat er in je buik groeit.

Nathalie ik heb ook vorige week 's ochtends voor de eerste keer tijdens mijn zwangerschap mijn ontbijt eruit gegooid, totaal onverwacht. Heb na een half uur gewoon weer wat gegeten en verder nergens last van gehad, dus tja denk dat ons lijf gewoon af en toe een beetje vreemd is (zwanger he, hihi).

groetjes Miranda

Hallo allemaal,
Wat ontzettend leuk om al die enthousiaste reacties over de 20 weken echo te horen! Ik kan niet wachten, maar in verband met de feestdagen kunnen wij pas op 12 januari terecht en dan ben ik bijna 22 weken zwanger. Duurt dus nog even, maar als ik het zo lees hebben we dan nog echt wat om naar uit te kijken.
Over vreemde kwaaltjes enzo:
Deze week kreeg ik ineens binnen een halfuur zó'n pijn aan mijn stuitje! Ik kon gewoon niet meer uit mijn stoel komen. Ik ben een tijdje op een zachte stoel gaan zitten en toen was het ook wel weer over. Heel vreemd, je stuitje voel je nou nooit (ik niet althans, ben daar als kind wel eens op gevallen maar dat was voor het laatst). Ik had het daar over met mijn zus en die zei dat zij dat ook heel erg gehad heeft. Schijnt een typisch zwangerschapskwaaltje te zijn. Ook al deed het even heel zeer, ik vind het toch wel weer leuk omdat je aan dat soort dingen merkt dat er wel degelijk heel veel gebeurt in je lichaam. Verder voel ik me namelijk ontzettend goed, energiek, vrolijk en vooral trots :)
Nou, iedereen veel geluk gewenst en geniet van alle bijzondere gebeurtenissen!

HoiHoi,
Ha leuk dat er ook meer nu voor de 20-weken echo zijn geweest. Was voor ons een super ervaring om dan eindelijk weer de baby te kunnen zien.
We willen niet weten wat het wordt. Moet een verassing blijven.
Zelf heb ik wel het gevoel dat het een jongen wordt, maar dat zullen we rondom 1 mei wel zien.
Heb nu de afgelopen dagen maar wat rustiger aan gedaan. Kon nu weer. De drukte is weer voorbij. Voel nu gelukkig geen pijn meer in mn beide zijdes.
Ook tillen doe ik nu minder. Mn mannetjes mest om de dag de paardenboxen voor me uit en haalt netjes de boodschappen uit de auto voor me. Dus dat kan niet beter.
Gelukkig is hij er om me af te remmen, anders had ik denk ik gewoon door gegaan.
Moet toch nog maar wat meer naar mn lichaam gaan luisteren en ook naar mn man hihi.
De groetjes. Zal nog maar weer even een dagje werken. Dan hebben we weer weekend.

Mirjam

Hoi Dames,

Wat leuk om al die positieve verhalen te lezen over de 20 weken echo's, ik heb er al de hele week goede zin door.

Vandaag heb ik lekker ruim twee weken vakantie gekregen was er nu voor mijn gevoel wel even aan toe. Ik heb een kleinschalig kinderdagverblijf aan huis, ik vang ongeveer 6 kindjes per dag op en merk de laatste weekjes dat het tillen me soms wat zwaar wordt.
Gister had ik ook een paar kindjes achter elkaar getild en had steekjes rond mijn navel, moest toen echt even zitten.

Ik voel nog steeds de baby niet echt heel duidelijk dit vind ik wel jammer, zo nu en dan   denk ik wel eens wat te voelen maar weet het nog steeds niet zeker.

Morgen gaan we de babykamer bestellen hier verheug ik me al de hele week op.

Een fijn weekend.
Groetjes

Ben ik ook weer ff, al paar dagen niet echt lekker. Maar zet niet echt door ofzo. Denk niet dat dit griep is ofzo. Maar dat het wel bij zwangerschap zal horen. Dus we doen het er maar gewoon voor hè. Idd aparte kwaaltjes allemaal.

Ik krijg ook steeds meer drang om met de babykamer bezig te zijn, want mijn vriend heeft nu nieuwe werkkamer dus de toekomstige babykamer is leeg. Tis dat ik me vandaag wankel en misselijk voel, maar anders was ik gaan behangtrekken, hahah.

20 weken echo is idd heel mooi en iets wonderlijks. Ik ga ff een douche nemen en frisse neus halen. Ff naar de winkel, rond kijken voor dingen waar ik misschien zin in heb qua eten en drinken, want heb totaal geen trek, en eet veel te weinig, dus dat moet ff anders.

Fijn weekend alvast! Liefs Nathalie

Hallo allemaal,

Jaja het gaat allemaal door hier. Als je even niet geweest bent moet je heel wat achterstand inhalen.
Wat leuk dat jullie allemaal de 20-weken echo al gehad hebben, allemaal begin mei uitgerekend zeker. Ik ben pas eind mei uitgerekend en heb de echo dus ook pas half januari.....kan niet wachten!

Verder ben ik nog steeds erg misselijk en daar baal ik van. Ik leg elke keer de grens wat verder...eerst dacht ik met 12 weken zal het wel minder worden, daarna 14 weken, toen 16 weken maar ik ben maandag al 17 weken en nog is die misselijkheid er. Hebben meer van jullie daar last van? Ik word er zelfs een beetje labiel van....wil zo graag genieten maar met die vreselijke misselijkheid is dat soms best moeilijk.
Ik weet dat ik positief moet blijven maar af en toe ben ik bang dat het mijn hele zwangerschap zo blijft...pffff!!

Liefs Juul

@Juul:Wat vervelend dat je nog steeds zo misselijk bent zeg! Je hoort het wel eens meer, ik kan me goed voorstellen dat je het heel erg zat bent. Ik hoop dat het snel voorbij is! Zelf heb ik eigenlijk helemaal geen kwaaltjes (meer), alleen een enkele keer een beetje last van mijn stuitje maar dat duurt kort. Ik ben trouwens de 21 mei uitgerekend dus ook nog geen 20 wk echo gehad ;-) We kunnen ons er nog op verheugen!

Vandaag maar weer eens op de weegschaal gaan staan, uit nieuwsgierigheid. Ik wil niet teveel vet erbij krijgen, maar ook me zeker niet al te druk maken om mijn gewicht tijdens deze mooie en spannende periode. Het is immers niet voor niets dat je aankomt in gewicht! Ik krijg nu ook écht een buikje *trots* Ik ben nu bijna 19 weken zwanger en 4 kilo aangekomen. Ik vond het nog best netjes, maar het is moeilijk in te schatten. Hoe is dat nu bij jullie?

Allemaal veel succes en heel fijne feestdagen!

Bibelebonsje (inmiddels met een bergje)

Hallo Allemaal,

Juul wat vervellend dat je nog steeds misselijk bent, ik was er zelf met 13 weken vanaf. Maar heb al eens eerder gehoord dat sommige vrouwen er langer last van houden, ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent.

Bibbelebonsje ik ben zelf nu 8,5 kilo bijgekomen dit is voor mij best veel ik ben altijd smal geweest, maar gelukkig volgens de v.k is er nog niks aan de hand.

We hebben zaterdag de babykamer besteld erg leuk!
De kamer komt in de eerste of tweede week van maart, dus nu beginnen met de kamer schilderen enz.

Zaterdag heb ik veel last gehad van de kleine die tegen mijn blaas aan zat te duwen, dit had ik nog niet eerder gehad en was een erg raar gevoel.
Heb nu ook steeds meer het gevoel dat ik soms zo wat voel bewegen.

Groetjes Kim

Terug
Bovenaan