Mei Moeders

Hallo Dames, He Eilatan

Ik las net je berichtje. Wij hebben bijna 2 weken geleden de echo al gehad. Ben op 1 mei uitgerekend, dus eigenlijk van de mei-dames ook haast overal eerste mee he.

We hadden bij onze echo een folder gekregen. Typ even een stukje voor je over ter info.

De 20-weken echo wordt ook wel structureel echoscopisch onderzoek (SEO) genoemd. Met de 20-weken echo wrodt onderzoek gedaan naar lichamelijke afwijkingen bij een ongeboren kind. Bij deze echo wordt uitgebreid gekeken naar de ontwikkeling van de organen van het kind. Ook wordt gekeken of het ongeboren kind goed groeit en of er voldoende vruchtwater is. Voorbeelden van afwijkingen die bij deze echo kunnen worden gezien:
-Open ruggetje
-Open schede
-Waterhoofd
-Hartafwijkingen
-Breuk of gat in het middenrif
-Breuk of gat in de buikwand
-Ontbreken of afwijken van de nieren
-Ontbreken of afwijken van botten
-Afwijkingen aan armen of benen.

Mn man wist van niets voordat we naar de echo gingen. Ik was best zenuwachtig. Was die nacht ook telkens wakker. Gelukkig was er bij ons niets. Na de tijd zei mn man ook. Als ik had geweten dat dit allemaal zou worden bekeken had ik misschien ook niet lekker geslapen. Om me heen hoor ik maar weinig negatieve reacties. Dus blijf positief!!!!

Hier gaat alles verder prima. Gister had ik wel pijn. Mukkus lag de hele tijd tegen mn blaas aan te drukken. En dat is dus net zo'n gevoel als het wachten met naar de wc gaan omdat de blaas vol is. Die steken die je dan krijgt had ik zowat de hele dag. Voelde niet lekker. In de namiddag draaide het volgens mij omdat de steken toen over waren. Nu voel ik me gelukkig weer kiplekker. We gaan straks lekker aan de pannekoeken.

Nou dames de groetjes eerst maar weer zou ik zeggen.

Mirjam

Hallo medezwangeren,

Hier ben ik ook weer eens. Baal dr zo van dat er nog geen eigen forum is voor de meimama's!

Hier gaat alles gelukkig prima. Alweer ruim 21 weken zwanger.
Overmorgen hebben we de 20-wekenecho. Toch wel weer spannend hoor!

M'n buik begint ook eindelijk te veranderen van vet naar baby  Heb zaterdag nog even geshopt voor wat positiekleding, want m'n gewone kleren beginnen eindelijk te klein te worden. Viel nog niet mee hoor, heb een vrij grote maat, omdat ik vrij stevig ben zeg maar. Was echt moeilijk om een broek te vinden. Gelukkig toch nog geslaagd bij Prenatal.

De baby beweegt momenteel echt veel, voel het echt de hele dag door. Geweldig gevoel hè!!!

Nou, zal woensdag even melden hoe de echo is gegaan.

Hoop dat bij jullie ook alles goed gaat.

Liefs Annemarie

Hoi Annemarie,

Drama he om met een maatje meer fatsoenlijke kleding te krijgen? Tenminste dat is mijn ervaring. Daarbij heb ik vrij korte benen en ik weiger te lopen in omgeslagen pijpen. Qua bovenkleding draag ik nog vaak mijn eigen kleding, dat zit nu strakker maar dat mag en soms koop ik wat uit de gewone etam collectie, dat valt strak, maar dat kan nu die buik mag je nu wel zien (na de bevalling niet meer). Maar qua broek, pfff, ik werd er helemaal gek van. Bij Wehkamp de ideale zwarte broek gevonden, zonder extra opgezet stuk, ideaal, maar verder een beetje spijkerbroek was lastig. Het is gelukt maar om te zeggen dat het heerlijk zit nee.
Dus mocht iemand nog betaalbare (!) tips hebben, graag!

Ik ga me zo klaar maken voor mijn 20 weken echo.Al is de baby met 17 weken nog helemaal bekeken en gemeten met de echo blijft het toch altijd weer spannend vind ik. Jammer dat er hierna waarschijnlijk geen echo's meer volgen. Moeten we echt wachten tot hij geboren wordt.

groetjes, keesje

Hoi Keesje,

Ja, bovenkleding gaat idd nog wel. En rokken heb ik 3 jaar geleden een paar zelf gemaakt, toen ik zwanger was van onze dochter. Maar broeken is idd een ramp.
Heb nu ook een zwarte gevonden idd bij Prenatal.
Wou eigenlijk ook een spijkerbroek, vooral voor m'n werk, maar die heb ik dus ook niet kunnen vinden. Bij Miss Etam wel 5 positiespijkerbroeken gepast, maar omdat ik ook stevige benen heb, kom ik er gewoon niet in
Nog wel gekeken op de site van www.ingro.nl maar daar kon ik niks naar mijn smaak vinden. Die hebben wel grote maten positiekleding, maar dus momenteel niks wat ik mooi vind.

Veel succes en plezier met je 20-wekenecho. Idd, dat is als het goed is de laatste echo voor je je kindje in het echt ziet. Wel jammer hè!

Liefs Annemarie

Jahahaaaaa!
We doen het weer!

Hoe gaat het met iedereen?
Hier gaat ie goed!
Afgezien van dat ik inmiddels een enorme hekel begin te krijgen aan al die adviezen en
het gezeur...Hoe vaak ik nu al niet heb gehoord:
"Nou, geniet er nog maar even van, zo samen, dat is zo voorbij"
Wat is zo voorbij? Alsof ons een groot ongeluk is overkomen!!!
Natuurlijk is het zometeen niet allen rozengeur en maneschijn, maar we hebben hier toch voor gekozen en we hebben er zin in!

Met kerst een vrachtwagenlading aan cadeautjes voor de kleine gekregen, de uitzetlijst slinkt al aardig.
Bugaboo is onderweg, Paul Frank bekledingsset komt in februari, de rug houdt het nog, de bigboy beweegt volop en maandag de 20 weken echo.
Geen klagen dus...

Wel even afwachten of ik de jaarwisseling in wakkere toestand meemaak,
wat kan ik slapen zeg!

Natalie

Hallo! Hoop dat jullie allemaal een fijne kerst gehad hebben!
Hier is weinig te melden... Maar ik ben vandaag officieel op de helft: precies 20 weken, dus reden om te vieren :) Hoewel ik me vanochtend wel weer rot schrok. Ik vond 20w wel weer een mooi moment om me nog es te wegen en de weegschaal besloot dat er (in totaal) nu 5 kg bij is. Op zich niets om me zorgen over te maken, maar 1,5w geleden zat ik nog maar op 3,5kg bij... Nu ja, de buik is ook echt wel aan het groeien en de feestdagen zullen er ook wel weer voor iets tussen zitten zeker ;-)
Allemaal een prettig nieuwjaar gewenst!!!!
Indra

He, we posten net tegelijkertijd... Maar je bericht doet me meteen aan iets denken dat ik vergat: slaap!
Hoe doe je dat, zo slapen??? Ik ben op zich wel moe, maar wordt meestal 6u later al wakker met rugpijn.... Ik slaap al op mijn zij (ik ben normaal gezien een buikslaper), met een kussentje tussen de knieën, eentje onder de buik én 2 onder mijn hoofd, maar toch vind ik precies dé houding niet... Iemand tips?

Hi Indra!
Daar heb je inderdaad wel een punt.
Ik lig gewoon veel op bed, dat is het!
Het duurt bij mij ook wel veel langer dan normaal om in slaap te komen.
Ik zit er toch zwaar over te denken om een voedingskussen aan te schaffen.
Volgens velen is het niet nodig, maar ik ben dat geklooi met losse kussens wel zat.
De dame op het plaatje ligt zo lekker te pitten met dat enorme ( dure maar leuk uitziende) ding tussen haar benen.

Ik ben er wel een beetje bang voor dat dit ongemakkelijke liggen alleen maar erger gaat worden...

Natalie

Terug
Bovenaan