Meiden... beloof me één ding:

Tja, wat zal ik er van zeggen...
Ongelooflijk dat dit kan gebeuren...
Zelfs al moet ik ff iets snel in de winkel halen sjouw ik de kids nog mee,  vergeten, ik snap dat niet...

Groetjes Marina.

Ik vind het natuurlijk ook diep en dieptriest en zit ook vol ongeloof, maar aan de andere kant vind ik ook dat er wel heel snel geoordeeld wordt terwijl het achterliggende verhaal helemaal niet bekend is.

Deze moeder heeft nog 2 kindjes die ze op school (of op 2 scholen dat weet ik niet) had afgezet en moest door naar haar werk. Wie weet of ze niet snachts een verschrikkelijk bericht heeft gehad dat er een naaste is overleden en dat ze uit plichtsgetrouw toch naar haar werk wilde, maar de hele situatie eigenlijk niet aan kon.

Of wie weet werd ze wel de hele nacht gestalkt door haar ex-man (stel dat ze gescheiden is), waar  door ze al tijden niet slaapt en het allemaal maar in haar uppie moet zien te rooien.
Of...of... nou verzin maar een situatie...

Waar is trouwens die vader in het hele verhaal?? Daar is vast ook een  verklaring voor, maar ik hoor niemand zeggen: Wat is dat voor vent die zijn vrouw 3 kinderen laat weg brengen en daarna naar haar werk laat gaan?

Deze vrouw zal de rest van haar leven verder moeten met een gevoel dat ze zich zelf waarschijnlijk nooit zal vergeven. Die straf is al hoog genoeg zonder dat heel nederland over haar heen valt, laat staan...

En ja, in een auto wordt het heeeeel snel heeeeel warm. Zo gaan er ook elke zomer weer vele honden dood. Die honden worden niet vergeten, maar bewust in de auto achtergelaten tijdens een boodschap, zonder raampje open of water in de buurt.  
Deze hondeneigenaren zijn vaak wel echt dom!

Zo, dat is eruit!

Wat ik niet snap.....waar zijn de instanties waar de kleine heen zou gaan?
Als ik Kian niet kom brengen bij m'n schoonmoeder gaat ze ècht bellen hoor! En ik weet niet hoe dat op een kdv werkt, maar daar houden ze toch ook bij wie er komen die dag? Lijkt mij.
Verder oordeel ik helemaal niet. Ik vind het alleen verschrikkelijk. Ik kan het me niet voorstellen dat het me zou overkomen, maar ik zei ook meteen, misschien had ze wel ruzie met haar man, is haar vader net overleden, stond de buurvrouw vloekend bij het hek, en kon ze de rekeningen echt niet meer betalen. Dan kan het gebeuren dat je op de automatische piloot overgaat. En als je kleintje dan lekker ligt te slapen...
Kan het me nog niet voorstellen, maar ja, het kan.
LiefsNelleke

Ja, ik sluit me een beetje aan bij Daisy en Nelleke....
Ik kan me niet vooooooorstellen dat het me ooit zal gebeuren, maar ja, in de hitte van de strijd.... Lees even het stukje van Nelleke haar moeder... DIe vergat in al het gedoe één kleine bij het zwembad... Kijk, dat kan geen kwaad, maar daar is ze ook niet voor veroordeeld (toch Nelleke?) Ik denk ook dat we niet moeten oordelen zolang we het hele verhaal niet kennen, maar wel dat we hiervan moeten leren en zorgen dat zoiets ons nooooit overkomt...

Liefs Annet

Bijna vergeten.... Ik vraag me iid wél ernstig af waar de rest van de werled dan uithangt!
Ik bedoel, iemand moet idd toch merken dat een van de kleintjes niet op het kdv is verschenen???

Wij hebben gelukkig geen auto, maar ik heb hier wel over gedroomd toen Wieteke net geboren was. Ik had haar in de auto laten liggen in een parkeergarage en toen ik terug wilde om haar op te halen waren er heel veel trappen/ deuren en blokkades. Toen ik terugkwam bij de auto was Wieteke helemaal opgezwollen. Gelukkig was het een droom........en vind ik het helemaal niet erg dat we geen auto meer hebben.
Het lijkt me verschrikkelijk als dit je overkomt en onvoorstelbaar.
Hier moet ik nooit te lang bij stilstaan.......en maar flink genieten van onze dochter.

Groetjes,
Geeske mv Wieteke

Hoi Nelleke,

Ik werk al jaren op een kdv, de kinderen kunnen gebracht worden tussen 7.30 en 9.00 uur. Wij hebben een weeklijst met de namen van de kinderen, daar staan ook kinderen op die bijv. een dag geruild hebben. Zo weet je precies wie, welke dag op welke groep aanwezig moet zijn. ( wij hebben 5 groepen )
Ons hoofd van het kdv komt elke morgen om 9.15 uur ff nakijken of iedereen er is. Zo niet dan gaan wij als leidsters rondbellen.( Vaak bellen ouders zelf ff als ze iets later komen.)  Wij hebben een privenummer, nummer van beide ouders op het werk, vaak van ieder een mobiel nummer en als laatste hebben wij ook nog 2 contactpersonen ( opa, oma of evt. een buurvrouw ).

Ik weet natuurlijk ook niet wat er precies is gebeurd maar ik snap niet dat het kdv niet gebeld heeft.( als dat zo is ) Dit was even te verduidelijking hoe wij te werk gaan als kinderen niet op komen dagen.

Groetjes Marina.

Sorry hoor, ik zit met verbazing te lezen. Als je niet ten alle tijde in staat bent voor je kind te zorgen dan moet je hulp vragen!!! Dus ook als je niet stabiel in je schoenen staat omdat de buurman boos is... oid wat geoppert wordt.
Wat hier gebeurd, daar is geen excuus voor mogelijk. Neemt niet weg dat ik enorm met de moeder te doen heb. Dat komt nooit meer goed, pffff.
Wat maakt het uit waar de vader is. Als de moeder de taak op haar neemt om het kind naar de opvang te brengen dan kan je daar toch op vertrouwen als vader. Snap die vraag niet hoor?

Het is werkelijk de ergste nachtmerrie, zo onbegrijpelijk...

Terug
Bovenaan