Meiden... beloof me één ding:

Het is écht té erg voor woorden.
Ook ik snap niet hoe je je kind kunt vergeten af te zetten bij de oppas en dan 4 uur in de auto laat zitten.
Je gaat toch ook denken;'vergeet ik niet iets',snap je,dat je voelt dat je een 'traject'gemist hebt die ochtend?
Ik wil nog wel even inhaken op Esmé haar reaktie over het nooit weggaan als je kindje ligt te slapen.
Dat is heel makkelijk praten als je maar één kindje hebt!
Als je er twee hebt en  je moet   4 keer op een dag de oudste  halen en brengen van en naar school  piep je wel anders.
Delano wer onrustig van het constant uit bed geplukt worden om zijn broer weer op te halen.
Nu laat ik hem dus liggen als hij slaapt.
Moet er wel bij zeggen dat ik voor boodschappen ed.wacht tot hij wakker is,maar voor school,lekker laten liggen.
Groetjes Tanja

Hoi Toulouse,

Ik ben ook niet op zoek naar een excuus, maar ik vind het zo makkelijk om direct maar te oordelen dat het een slechte moeder is terwijl de omstandigheden helemaal niet bekend zijn. Tuurlijk schrik je van zo'n bericht, ik ook. En ik wil het ook niet goed praten, maar je kind verliezen is wel de grootst mogelijke straf die je voor een "vergissing" kunt betalen. Waarom moet half nederland daar dan nog een portie bovenop doen?

En die vader  haal ik erbij omdat niemand het daar over heeft. Wie zegt dat die vrouw de taak op zich heeft genomen? Had ze een keus? Had ze misschien geen keus? Was ze niet in staat om voor zich zelf te zorgen en voor haar drie kinderen? Waarom grijpt de vader dan niet in? Een "buitenstaander" kan dat beter beoordelen dan iemand die zelf in de misere zit. Wellicht is die vrouw al jaren aan het overleven geweest terwijl de vader zappend voor de tv zit, wie zal het zeggen? Het is zo makkelijk om direct je (in het algemeen hoor, niet persoonlijk!) oordeel klaar te hebben staan. Maar wat schiet je er mee op??? Iemand in een hokje geplaatst, zo klaar - is dat het idee?

Afschuwelijk!   en onbegrijpelijk! Echt heel triest.. niet teveel over nadenken..

quote: Lillian reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-05-2007 07:51:08'));

Dat dat 2 keer gebeurd is wel heeeeeeeeeeel toevallig, krijg er bijna andere gedachten bij dan een ongeluk. Maar wat mij helemaal verbaasd van het 2e geval is dat het kind dus smorgens vergeten is en bij de pauze al dood is. Leraren hebben pauze rond een uur of 12.....dus kind heeft 4 uur in de auto gezeten. Hoe kan een kind van 11maanden na 4 uur in een auto gezeteen te hebben al overlijden? Er is in Rotterdam zelf een kleinere babay geweest die een paar dagen naast zijn dode moeder had gelegen....hoezo overleeft die wel na een paar dagen? Ik vind het heeel apart!

Omdat het in een auto met de zon erop kokend heet ordt en daarom kan het in een paar minuten al gebeurd zijn.

je moet met zonnig weer daarom nooit kinderen of dieren achterlaten in eens tilstaande auto. Zelfs niet voor een paar minuten.

Miep

Even om op Miep34 terug te komen. Het 'geval' in Baarle Nassau vind ik wel echt heel raar want die dag was het niet echt heet. De auto stond in de schaduw. Het kindje was 11 maanden en dan binnen een paar uur dood. Ik vind het toch eigenlijk ook wel een beetje raar... Denk zelf dat het bijna onmogelijk is bij een 'gewoon gezond' kind.
Maar het is idd makkelijk oordelen.....

Het is gewoon te erg voor woorden...

Terug
Bovenaan