Meiden tussen de 20-25 jaar zwanger

Hallo meiden,

Ik ben 23 jaar heb een vriend en we wonen samen. We hebben beide een vast contract maar waren nog niet echt bezig met kindjes. We wisten natuurlijk wat ''het risico van het vak'' is (en vooral omdat ik niet tegen anticonceptie kan, flauwvallen ed, echt alles qua ac al geprobeerd en veel dokterbezoeken gehad).
Na uitblijven van mijn menstruatie bleek na testen dat ik zwanger ben!
Hoewel we natuurlijk altijd wel ergens wisten dat dit kon gebeuren kwam dit toch even als een shock, maar we hebben besloten om er helemaal voor te gaan!

Nu merk ik dat het best moeilijk is om in contact te komen met meiden die ook wat jonger zijn (en zwanger zijn).

Mij lijkt het heel leuk om samen ervaringen te delen! En vooral omdat het allemaal toch best spannend is!

hallo nienv,

ik ben 3 maanden geleden bevallen van onze zoon Sem.
Ik was toen nog 24 en was ook niet gehaal gepland maar zoals jullie hebben wij besloten het beste er van te maken en zou het niet anders meer willen.
Mijn zwangerschap was er een met de typische kwaaltjes tot 16 weken kotsmisselijk helaas vooral sochtends en als ik in de bus of auto zat.
Daarbij kwam later dat mijn lieve mannetje lekker tegen mama's ribben aanlag en dat na loop van tijd wat problemen gaf in elke positie die je aanneemt.
Zelf heb ik gekozen geen zwangerschapscursus te doen en als ik terug kijk had ik dit wel beter gedaan want ik denk wel dat je dan relaxter je bevalling ingaat ( tot zover dat mogelijk is )
Er komt heel veel op je af en het is een 8baan van emotie die je in die 9 maanden hebt.........
Ik prijs me zeer gelukkig dat op mijn uitgerekende datum onze kleine man geboren is. 6 augustus om 00:20 begonnen de weeen en om 16:40 is onze zoon geboren.
Ik wens je heel veel geluk en succes samen.
Tip: praat met elkaar ook al is het wat kleins maar het kan echt een verschil maken

Spannend! Ik ben zelf net 23 en als het goed is ruim 8 weken zwanger. Ik had ook even een pil pauze ingelast ivm vervelende klachten. Aangezien we net samen een huis hadden gekocht durfde we het risico aan. Niet wetende dat het direct op een zwangerschap zou uitdraaien, een verrassing voor ons maar vooral voor de mensen om ons heen. We kunnen nu al niet wachten tot het zover is! Vorige week al een vroege echo gehad ivm bloedverlies van ruim een week, jeetje wat spannend is dat zeg. Het wurmpje nog niet eens gezien en nu wil je het al niet meer kwijt. Gelukkig hebben wij wel steun van onze familie . Ben jij ook zo ontzettend moe? Ik ben blij als het 19.00 en ik mezelf zo rustig aan kan verplaatsten naar bed om daar vervolgens pas de volgende morgen pas weer uit te komen. En de misselijkheid maar achterwege te laten. Nooit gedacht dat een zwangerschap zoveel kwaaltjes met zich mee kan brengen! Hoe ver zou jij nu ongeveer zijn? Lijkt me ook leuk om ervaringen te delen. 
Groetjes Laura

Hoi Patricia, 
Leuk dat je reageert.  En van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sem!!
Vervelend van de kwaaltjes.. ik mag tot nu toe nog wel afkloppen. Ben af en toe misselijk maar is ook zo weer over, ongesteldheidskramp in mijn onderbuik en licht zeurende lage rugpijn.
Had je veel moeite met het omschakelen? Ik vind het idee nog wel even wennen hoor! Ik merk nu al dat het inderdaad veel verschillende emoties met zich meebrengt, dit zal nog wel meer/erger worden.
En bedankt voor de tips, ga er zeker wat mee doen! 
Veel geluk met je lieve mannetje 

Hoi Laura!
Super spannend hè! Ohhh dat bloedverlies, eng! Was alles wel goed?
Wij hebben gelukkig ook heel veel steun van familie. Hebben het nu alleen onze ouders nog maar verteld maar zij zijn er erg blij mee, en zullen straks voor ons klaar staan! 
Ik ben ook inderdaad redelijk moe maar ik moet zeggen dat ik ook erg verkouden ben dus dat ik denk dat het eerder daaraan ligt. Verder inderdaad misselijkheid wat buikkramp en soms lage rugpijn, maar ik mag niet klagen voel me eigenlijk wel top :)
De vk had berekend dat ik nu ongeveer 6 weken zwanger zou zijn. We hebben 21 + 23 nov de eerste echo, heel spannend!
Heb jij het al meerdere mensen verteld? of wacht je daar nog even mee?
Groetjes

Hej nienv.
Omschakeling was zeker even zwaar ik had geen idee of ik bet moeder zijn aan zou kunnen denk de standaard twijfel als je er achterkomt zeker als je het niet verwacht. Was namelijk aan de prikpil dus dan snap je er helemaal niks meer van .....
K had net een baan met geen vaste aanstelling en ik woonde net samen gelukkig zit ik nog steeds bij dezelfde baas met wel vaste aanstelling inmiddels maar ik was de eerste maanden emotioneel niet de gezelligste laten we het daar op houden hahaha. Maar ook dat gaat voorbij en ik kan je echt zeggen zodra je kindje in je armen ligt ben je alles vergeten . klinkt cliche vond ik namelijk ook no way dat het zo is dacht ik hahaha

Hey Nienv,
Ik ben 22 jaar en 31+4 dagen zwanger van ons eerste kindje.
Bij ons was het een bewuste keuze, beide een vast contract en samen een huis gekocht.
Ik ben in januari ook zwanger geweest en dit was een kleine verrassing, bewust met de pil gestopt destijds maar waren iets sneller zwanger dan verwacht. Echter kwamen we er met 9+2 weken achter dat het kindje geen hartslag had.   Hierna besefte ik las hoe graag ik het wilde en zijn ook meteen verder gegaan met resultaat, 2 maanden later bleek ik opnieuw zwanger te zijn!!
Ik ben nu voor 3 januari uitgeteld en we krijgen een meisje!                                      Ik snap jou punt wel, want van mijn vriendinnen ben ik de eerste en dat is toch lastig om dan dingen te delen en bespreken. Mijn vriend is 29 en bij zijn vriendengroep begint iedereen wel langzaam aan kindjes en ik deel veel met de dames van die groep.
Groetjes!                            

Hoi Nien! Ik was 23 zwanger en ook nog 23 jaar tijdens de bevalling in
maart. Nu weer zwanger en ben ik weer uitgerekend in maart, precies 1 jaar later. Ben nu 24 jaar haha. 
Ik begrijp je shock wel hoor! Maar het is zo iets prachtigs. Ook dat jullie nog zo jong zijn is geweldig leuk voor je baby en voor jullie later. 

Gefeliciteerd trouwens met jullie zwangerschap! 

Terug
Bovenaan