Meiden tussen de 21 en 25 jaar en zwanger!!

Hoi m88

Mijn zwangerschap van mijn eerste kindje was niet gepland, ik had een goede baan op kantoor.

Ik ben met zwangerschapsverlof gegaan, en daarna gestopt met werken, mijn relatie toen hield na een aantal jaren op, het hield geen stand. Toen leerde ik mijn huidige man kennen, waar ik nu mee getrouwd ben en verwachten we ons kindje in april, mijn dochter is nu inmiddels al 7.

Ik heb tijdens mijn relatie met mijn man een opleiding gedaan tot nagelstyliste, en dank zij mijn man een goedlopende nagelstudio.

Het werk is goed te combineren met kinderen omdat het aan huis is, en zo hoef ik niet te vechten met kinderopvang en dergelijke,

groetjes daisy
10w+5d

Hoi M88!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik was zelf bijna 23 toen ik zwanger was (ben nu 29). Mijn man was toen 24. Hij werkte fulltime bij een vervoersmaatschappij en ik was aan het afstuderen aan een docentenopleiding. Doordat ik heel erg op een blauw/roze wolk zat sinds ik wist dat ik zwanger was heeft het afstuderen wel wat vertraging opgelopen, maar uiteindelijk ben ik dus wel afgestudeerd. Toen ik 5 maanden zwanger was heb ik nog 2 maanden voor de klas gestaan maar dat was geen succes. Dat kwam niet door de zwangerschap maar omdat lesgeven toch niet mijn ding bleek te zijn. Daarna heb ik een tijd geen werk gehad en toen de kleine 5 maanden was ben ik parttime gaan werken op een kantoor (16 uur). Helaas zat mijn man in die tijd regelmatig tussen 2 banen in (steeds een halfjaarcontract en daarna niet verlengd) en dus hebben we het regelmatig finaniceel lastig gehad maar uiteindelijk is alles goed gekomen en ons zoontje is inmiddels alweer 5,5 jaar. Op dit moment werk ik ook weer ongeveer 16 uur en mijn man fulltime.

Laat maar horen als je nog vragen hebt,

groetjes Patricia

Hoi Patricia (en alle anderen)

Fijn om te horen dat er meer zijn die zwanger zijn geworden terwijl studie nog niet af was. Ik moet me er misschien ook niet zo'n zorgen over maken. Maar dat vind ik makkelijker gezegd dan gedaan.
was jou zwangerschap gepland? en hoe reageerde je omgeving? wat vonden ze ervan dat je je studie nog niet af had en nog geen vaste baan had?
Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Groetjes,

marloes

Ik ben net naar de dokter geweest. Hij deed een echo en heb het hartje al zien kloppen! volgens hem ben ik misschien al 6 weken. Daar had ik echt niet op gerekend. Volgende week mag ik weer komen voor een echo.
Deed jullie huisarts dit ook? of hadden jullie je eerste echo bij de verloskundige?

gr

Marloes

hallo marloes, en allemaal.
ik ben milou en ben 22 mijn vriend is 26.
wij zijn nu 25 weken en 3 dagen zwanger, van de eerste (een jongetje). het is fantastisch om jong moeder te worden , vind ik zelf. in mijn omgeving zijn de meningen verdeeld. mijn familie zag het al heel lang aankomen en de mensen die iets verder van mij afstaan zijn (waren ) iets minder enthousiast.
ik heb geleerd dat je je daar niet zo veel van aan moet trekken. je bent niet de enige die zwanger is op jongere leeftijd dan gemiddeld.
ik zie het gewoon zo, dat iedereen die ouder zwanger is gewoon iets te laat zijn. en wij zijn precies op tijd.

wij hebben strax nog steeds de energie om leuke dingen met ze te gaan doen. en de opas en omas zijn ook nog vaak piepjong, hartstikke leuk tog???

liefs mimi, succes verder

Wat leuk Marloes :d
wij hebben vandaag 4d echo gehad superleuk..
bij ons doet de huisarts geen echos maken moet je voor na verloskundige..
Hoop dat je vlug wat minder last hebt van de kwaaltjes geniet er lekker van meis!

Hey meiden! Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen!

Ik ben 23, mijn vriend 28, en ben 26 weken zwanger van de tweede (jongetje).. Ben bij de eerste een week voor m'n 21e verjaardag bevallen..
Allebei de zwangerschappen waren gepland.. Mijn vriend werkt fulltime en ik ben lekker thuis bij de kleine meid..
Onze naaste omgeving reageerde ontzettend enthousiast, de rest vond het erg vroeg en vonden mij erg jong.. Maar ach, bijna 5 jaar en 2 kinderen verder zijn we nog steeds samen en heel wat verder dan diegenen die ons er toen niet klaar voor vonden!

Groetjes,
Charelle

Terug
Bovenaan