Meistoppers 2008! Deel 2

Hoi,

Mama van Marijn,
Fijn dat Veerle de fles pakte. Je oefent nu om zo straks over te kunnen schakelen op fles als bv minder goed gaat?
En prikjes gehad, oh zo vervelend lijkt me dat. Zo een geplaag. En dan nog met dit weer.
Idd, leg Jana nu ook in rompertje af en toe in bed, dan wel rompertje met lange mouwen. Ook temperatuur ik haar wat vaker met dit weer. Omdat ik niet goed op mijn gevoel durf te vertrouwen.

En ik neem medicijnen,maar lijken minder goed te werken. Ook heb ik idee dat me reuma weer gaat opspelen. Pff, tja, had ik tijdens zwangerschap minder, maar lijkt nu weer terug te komen, heb erg pijnlijke pols, soms zo pijnlijk dat het verzorging van Jana wat lastiger maakt, maar het lukt gelukkig nog wel.

Verder alles goed hier.

Liefs

Dag dames,

Vandaag is onze zoon alweer 1 maand oud!!!!!!!!!!
Wat gaat de tijd snel zeg, het kleine is er al helemaal vanaf!
De BV gaat goed, wel vermoeidend hoor. Hij valt vaak in slaap en dan weet ik nooit of hij voldaan is en de komende uren slapen gaat of dat hij snel wakker wordt en meer wil.
Ik gebruik af en toe een speentje als hij volgens mij goed gedronken heeft en jengelig blijft. Vaak slaapt hij dan snel in. Toch geeft t me dan weer een schuldgevoel... waarom huilt hij nou, heeft ie dan nog honger...

Wat hij ook vaak doet tijdens het drinken: plotseling wordt hij boos...gaat voortdurend happen, steeds met zijn gezichtje tegen mijn borst en mond wijd open, maar neemt de tepel niet vast en loopt rood aan. Vaak kalmeert hij wel weer snel maar dat weet ik niet of hij zo doet omdat hij niet meer verder wil drinken of dat hij nog honger heeft.
Moeilijk hoor, het leven van een kersverse moeder!!!!

Het KDV is geregeld. We krijgen per juli een aantal wendagen. En over 8 weken moet ik weer werken!!!  Moet er niet aan denken!!!!!

Fijne avond nog!
Julia

JMV: van harte gefeliciteerd meid met je knul en wat een kleintje zeg!!! geniet ervan!

Ik wil ff op het verhaal van bloemetje reageren: als er in de brief van de uitkeringsinstantie 9 juli staat, moet je de eerst volgende werkdag weer werken, dit betekend dat je vrijdag 10 juli pas hoeft te werken! en als je niet op vrijdagen gaat werken dan betekend het zelfs dat je nog later kan beginnen!!!! dit kan je eve navragen bij de uitkeringsinstantie!

Ik zou namelijk vrijdag 1 mei weer moeten beginnen, kreeg een brief dat mijn uitkering tot 9 mei (zaterdag) zou lopen, heb gebeld en  ik hoefde dus pas 11 mei (maandag) te beginnen!
Ik ben trouwens tot 4 weken doorgewerkt voor uitgerekende datum en Mirthe is 1 week en 2 dagen te laat geboren!!!

Succes ermee maar je baas mag inderdaad niet geld vangen voor het feit dat jij nog verlof hebt en je wel laten werken hoor!

En die personeelsadministratie kletst ook maar uit z'n nek hoor!

Liefs Sabina

PS ik ga ff babyzwemmen!

Hoi,

Vlinder,
Ik ga denk ik eind van de week langs me werk. Eventjes Jana laten zien, en neem die brief mee. Die ga ik hem dan laten zien.
Heb uitkeringsinstantie gebeld, ze zeiden dat hij me dan idd mag inroosteren, maar wel in overleg. Dat heeft hij dus niet gedaan. Dus vrijdag denk ik maar ff daarheen en even gesprek met hem vragen.
En kijken hoe we dr uit komen.

Hier gaat het super.
Gisteravond hebben we Jana dr laatste fles over laten slaan, we moeten dr altijd wakker maken en ze drinkt dan erg weinig. Dus we dachten, we laten dr gewoon lekker doorslapen. En kijken wel wanneer ze komt. Om tien uur ging ze op bed. En half zes heb ik dr wakker moeten maken. Heerlijk zeg. Nu ga ik wel de flessen overdag wat meer geven. Want ze moet wel voldoende voeding krijgen.
Maar heerlijk, alleen jammer van het noodweer. Van tien tot half vijf heeft het hier geonweerd. Pfff, geen oog dicht gedaan, het ging me tekeer :s

Liefs

Zo, moet even van me afschrijven hoor!!!!!!!!!!!!
Ik heb nu al een pesthekel aan het CB!!!!!!!!!!!!
Ben er nog niet eens geweest, bureaucratie ten top!
Er zijn hier verspeid door de stad verschillende bureaus en we zijn ingedeeld bij een bureau ver weg! Terwijl er hier eentje is om de hoek vlakbij het park waar ik regelmatig naar toe wandel. Ideaal dus.
Maar ja, ons postcode past bij dat andere bureau en van hoger hand mogen ze BLA BLA BLA.
Nu heb ik gemaild naar de leidinggevende, maar nu moet ik per se een brief schrijven...
Heb helemaal geen zin om er uberhaupt nog heen te gaan...
Ik weet t, ik zeur om niks, maar ik ben zo chagrijnig!!!

Julia,

Waar slaat dat nou op? Dat je naar bureau moet dat verder weg is :s Vind dat heel raar. :s
Moet jij met je kind verder omdat zij geen plaats zouden hebben? :s
En dat je dan nog brief moet schrijven. Hoop dat ze je wel in het andere kunnen indelen, is toch een stuk makkelijker.
Succes meid, ik zou hier trouwens ook chagrijnig om zijn hoor!

Liefs

LANG LEVE HET CONSULTATIEBUREAU !!!        

wat een verhaal zeg, tja ik kan alleen maar zeggen dat je blij bent als je kind niet meer hoeft te gaan als hij 4 jaar is, het CB ben je beter kwijt dan rijk.
Wat een ambtenarij zeg met die indeling. ongelofelijk en het is zoals je schrijft: je bent er nog geeneens geweest... hahaha ... ben benieuwd wat je er dan van vindt.

Nou hier alles goed. Veerle heeft geen last gehad van haar eerste inentingen, wel wat meer gedronken, vannacht 2x gekomen voor melk ipv 1x, maar verder is ze haar blije tevreden zelf .....

nou veel liefs
mama van marijn

Hi allemaal,

hoe  is het met jullie? Hier een fijne rustige dag. Veerle slaapt heel goed vandaag, wellicht toch wat naweeen van de spuitjes maandag.
Ik heb een andere vraag? Hoe staat het met afvallen/lijnen na de bevalling?
Zelf ben ik flink aangekomen tijdens de zwangerschap en wil eigenlijk toch echt gaan beginnen met afvallen. Met borstvoeding moet je natuurlijk wel uitkijken ivm afvalstoffen ed, maar een halve tot 1 kilo per week mag wel volgens borstvoeding.nl.
Ik wil eigenlijk 20 kilo gaan afvallen om weer op mijn oude gewicht te komen, en wil geen half jaar wachten .... dus ga maar eens beginnen maandag.
Iemand een goed advies?

mama van marijn

Terug
Bovenaan