Zo, even weer een momentje kunnen vinden.
Bij de orthopeed was alles goed! De li heup is wat onrijp tov rechts, maar hij vond dat nog binnen de norm vallen. Zijn ervaring was dat dit vanzelf goed komt, dat ze 'erover heen groeit' als het ware. Hij vond niet dat er sprake was van een afwijking die nu behandeld moest worden. Wel moeten we terug voor een nieuwe foto als ze 6 maanden is, dan zou alles er normaal uit moeten zien. Als dan de li heup nog steeds 'achterloopt' dan moet er wel behandeld worden, maar die kans achtte hij heel klein! Dus vooralsnog is er niets aan de hand, jippie!
Op KDV een lang gesprek gehad en een beetje een beeld gekregen wat er gebeurd is. Een combinatie van miscommunicatie, slechte supervisie, personeelstekort en prive problemen... Ik begrijp hoe het gebeurd is, maar dat neemt niet weg dat het gewoon niet had mogen gebeuren! Ik heb alles uitgesproken met de verantwoordelijke leidster van die dag, die zich dit incident heel erg heeft aangetrokken (terecht) en zich uitvoerig verontschuldigd heeft. Tussen haar en mij is de lucht geklaard, zand erover. Maar ik vind wel dat het management hier iets mee moet doen, om te voorkomen dat zoiets nog eens gebeurd. Zij hebben tenslotte de ongunstige situatie gecreerd waarin die (onervaren) leidster makkelijk zo'n fout kon maken. Ga volgende week gesprek met lokatiemanager proberen te regelen.
Verder ook weer een beetje in de clinch gelegen met andere leidster over Eveline's schema, of liever het ontbreken ervan. De afspraak was op verzoek 120 ml BV om de 2-4 uur. Eveline is nu 6 dagen geweest en heeft 5 van die dagen heel netjes 3 flesjes gehad (en dus de andere 4-5 voedingen gewoon thuis!), maar de laatste dag kwam ze wel om de 2 uur en had dus 4 voedingen bij hun gehad. En meteen beginnen ze te steigeren :-(, want dat is 'teveel' werk voor ze... "Zo kunnen we niet werken, hoor." Ze wilde mijn toestemming om grotere flesjes te geven, zodat ze het wel 3 uur zou "volhouden", op deze leeftijd was 150 ml tenslotte normaal, want ze konden niet continue flesjes geven, het duurde ook zo lang met de flessenwarmer en ze hadden ook nog andere kindjes, hoor... Zucht. Alsof ik (en Eveline) dit 'expres' doen! Ik vind het geen probleem om het flesje groter te maken (was ik zelf al van plan, maar ze waren me net voor), tenslotte is ze (als het goed is, ;-)) weer gegroeid en heeft ze ook meer nodig, maar de manier waarop ze dit nu aangekaart hebben... belabberd. Ik had niet gedacht dat moedermelk op KDV zo'n onwil zou opwekken.
Het is zo jammer, want ik heb eigenlijk al bijna 2 jaar hele goede ervaringen met ditzelfde kinderdagverblijf! Vervelend dat het met Eveline nu zo 'mis' lijkt te lopen...
Gisteren mijn 30e (!) verjaardag gevierd, was erg gezellig en het weer heeft goed meegewerkt, ha ha! Het was alleen jammer dat Eveline ook weer aan het regelen is, dus om de 2 uur voeden, weinig slapen en vooral in de avond erg onrustig en huilerig (ws ook van al het bezoek en de drukte, daar is ze toch wel gevoelig voor). En vannacht ging ze natuurlijk gewoon door, 3 nachtvoedingen moeten geven, echt heel stug om de 2 uur... Ben toch wel moe nu! Voorlopig wil ze nog steeds om de 2 uur drinken, dus we zullen wel op (minstens) 10 voedingen uitkomen.
Morgen hebben we een verjaardag van een (aangetrouwde) oom van mijn man, 2 uur rijden... Ik zie er wel tegenop. Eveline doet het sowieso minder goed als ze langer dan 15-20 minuten in auto zit en dan in vreemde omgeving met drukte en vreemde mensen komt. Altijd als we bij mijn ouders zijn (1 uur rijden) dan huilt ze veel meer, komt moeilijk in slaap en drinkt erg onrustig. Ik ben bang dat het met die lange reis en al die vreemde mensen (is altijd een drukke verjaardag, 20 mensen minstens!), ook 2 keer zo erg wordt en ik de hele middag met een onrustig kind zit (die misschien dan ook nog steeds aan het regelen is!), omdat dat wij zo nodig op visite wilden... Vind ik eigenlijk wel een beetje zielig en ik word al moe bij de gedachte. Maar mijn man vindt het bijna niet bespreekbaar om niet te komen (hechte familie) en denkt dat het wel losloopt... Moeilijk.
@ Mama v Marijn: jeetje, meid, wat een akelig verhaal van Thomas! Dan staat je wereld echt even stil, lijkt me ja! Gelukkig heeft hij er niets aan over gehouden, maar pfff, wat zal het lastig zijn geweest om weer wat vertrouwen in KDV te krijgen...