Meistoppers 2008! Deel 2

hi bloemetje,

dat huilen met tijd en wijlen hoort er een beetje bij. Of je moet het idee hebben dat ze ergens pijn of last van heeft. ALs het echt 'uitgillen' is zeg maar. Maar gewoon lekker bij je dragen. Jana is nu een maand, dus het kan zomaar een groeispurtje zijn, zul je zien dat ze dadelijk een maat groter met kleding heeft en lekker begin te lachen ineens.... heel frapant zo'n groeispurt. Maar ik hou Veerle gewoon lekker bij me dan overdag. Beetje extra knuffelen zeg maar.

Julia, ik kolf nu niet meer af, maar bij Marijn en Thomas had ik van die steriele plastic zakjes van Avent die je kunt dichtritsen zeg maar. Datum erop en in de vriezer. Werkte erg goed.
Nu weet ik niet wat er in de winkels te krijgen is. Is volgens mij ook afhankelijk van het systeem en merk kolf wat je hebt. Even checken op hun site misschien??

Wassen is gelukt, het schoonmaken niet zo, kan me er niet toe zetten. Ben met Marijn lekker buiten met aquaplay aan het spelen. Kennen jullie dat? Zo leuk, met bootjes, watermolens en hijskranen in een waterbaan. Superleuk om mee te doen... hahahaha.... dat wordt vanavond dweilen ;((

liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Dat idee had ik ook al. Vandaag is ze weer de rust zelfde, slaapt weer erg veel. Echt gek. En idd, zou zomaar groeispurt kunnen zijn, ronde welke leeftijden zijn die dan?
Merk dat ze opeens meer drinkt vandaag. Ze kan sinds eergisteren opeens dr hoofdje heel goed optillen. Echt zo mooi. Ligt ze tegen mn borst aan, tilt ze koppie omhoog en gaat naar me kijken, zo lief.
Nu slaapt ze bijna tot aan elke fles. Dus, misschien idd groeispurt geweest. Had het ook al gezegd tegen man gisteren.

En gezellig meis, leuk met Marijn buiten.
Ik aan de schoonmaak. Eten staat klaar,papierwerk is gedaan,gestreken, nu ff met ons meisje dorp in, nog wat brieven posten, daarna fles geven en dan proberen te stoffen,stofzuigen en dweilen. En dan het weeken, GENIETEN. Heerlijk weer. :)

Liefs

@ wens voor 3: schiet al op, 24 weken! Jammer dat je je nu zo moe voelt, denk goed aan jezelf hoor, je hebt nog jaren genoeg waarin je hard kunt werken. Baby en 2 kids vreten ook energie, laat staan werk (en stress en gezeik daar...). Ik hoop dat je snel een beetje kunt bijkomen.

@ Julia: spannend, he, dat eerste flesje... Is goed gegaan begrijp ik!
Wat betreft bewaren, ik heb in kraamtijd van Christian al het advies gekregen (van de kraam) om de melk in ijsblokzakjes in te vriezen. Is snel weer ontdooid en, niet onbelangrijk, je kunt het doseren (een blokje is dan 10-15 ml), zodat je nooit te veel ontdooid (want dat moet je dan weggooien). Zo heb ik het toen gedaan en zo doe ik het nu nog... Is alleen niet steriel, maar volgens mij is dat ook niet nodig, ik meen me te herinneren dat ik deze tip ook wel op borstvoedingsforum heb gezien.
(tot nu toe hebben Christian en Evelline er niets van gekregen... ;-))

@ Mama v Marijn: nee, aquaplay, dat ken ik niet, klinkt leuk maar een behoorlijk waterballet... Christian vermaakt zich voorlopig nog met zijn auto's en ballen (die ook van de glijbaan afkunnen, dat vindt hij hilarisch). Maar het is heerlijk weer, net de was weer binnengehaald, was echt in no time droog! En het hele weekend is hetzelfde voorspelt, hmmmm....
Heerlijk dat je zo van je meisje kunt genieten he? Ze slaapt goed, zo te lezen!

@ Bloemetje: klinkt idd als een groeispurtje... Er is een boek, dat veel jonge moeders kennen, dat 'oei, ik groei' wordt genoemd, waarin sprongetjes in mentale ontwikkeling worden beschreven, die vooraf gegaan worden door dag(en) (tot weken) van huilerigheid, humeurigheid en hangerigheid... Het is niet echt heel wetenschappelijk, maar ik heb er toch wel wat aan gehad, want bij Christian waren ze goed te herkennen en ook altijd in de periodes die het boek beschreef. De eerste is rond de 5 weken (en hoe oud is Jana nu ;-)), dan volgen er nog rond 8 weken, 12 weken, 19 weken etc.
De regeldagen van borstvoeding vallen meestal ook in zulke periodes. Het is wat mama v Marijn zegt, huilerige fasen horen er (helaas) helemaal bij. Zelfs bij Christian zijn er nu nog heel duidelijk fasen waarin alles lekker loopt en fasen waarin hij jengelig, dwars en moeilijk is. Heeft allemaal met het groeien te maken... Groot worden gaat niet zomaar, ha ha!
Toen ik eenmaal begreep dat het een soort 'groeipijnen' waren, kon ik het gehuil veel beter aan en ook loslaten en er aan toegeven, in de wetenschap dat het vanzelf over gaat en dat hij/zij me gewoon even nodig heeft.

JMV van harte! Inderdaad een klein mensje qua gewicht, maar dat komt straks wel goed. Geniet van elkaar!

Net terug van weekje weg, even wennen met plannen van de fles, maar ging goed. Hij sliep in onze kamer, die grensde niet aan de buren, en wij in stapelbed....maar goed, voor de nachtrust beter. Vannacht was het helaas half4, dus ga zo slapen, ben alweer moe!

Lees morgen alles door, groetjes!

Afvallen...wij doen meestal Sonja Bakker. Het werkt wel en je went aan de vaste eetmomenten.

Julia, wij hebben hetzelfde CB om de hoek maar wij ziten aan andere kant van de stad. Normaal trek je een grensgebied door het midden van het deel, zij doen boven en onderkant....heel dom.

Karin, wat een pittige 3 maanden spurt! Is het nu weer rustig met de kleine?

Bloemetje,gaat goed zo te lezen bij jullie, geniet ervan!

Merijn draait zich nu op zijn zij, en door naar buik, wordt dan boos want hij komt niet terug. Ik heb lakens gezien dat je het bedje gewoon hoog kan opmaken, hij trapt nu alles los, ligt in grote bed sinds gisteren. Hij doet het prima, huilt alleen als er wat is, en kan rustig een uur in de wipper bij ons zitten. Heeft hele verhalen tegen de spiegel, ik lach me rot. Groeit alleen snel uit zijn kleren....

goedemorgen allemaal,

nou hier zijn de waterpokken uitgebroken, Marijntje heeft stippen op zijn buik en rug, op zijn gezicht gelukkig niet zoveel. Lastig hoor om er af te blijven voor hem door de jeuk. Hij heeft er verder weinig last van. Ik hoop dat Thomas het ook krijgt, zijn we daar ook weer vanaf ;))))
Veerle is nog wel heel klein om het te krijgen, maar ja, kans is wel heel groot dat ze het ook krijgt met al dat geknuffel en gekus de hele dag.
Nou ja, tegenhouden doe je het niet he?

Vandaag een drukke dag voor de boeg, al mijn studievriendinnen komen op verlaat kraambezoek met hun kinderen. Gelukkig is het lekker weer en kan iedereen in de tuin spelen.

En Merijn al draaien op zijn rug, ooh ooh wat gaat het snel zeg. En dat hij boos wordt, herken ik nog wel van mijn jongens, die frustratie dat hun lijf niet doet wat ze willen !!!!

nou fijne dag allemaal

mama van Marijn

Hoi

Mama van Marijn,
Waterpokken gearriveerd. Oh, vervelend, maar idd, dan zijn ze dr maar vanaf. Alleen Veerle is nog erg klein. Maar kans is erg groot dat zij het ook krijgt.
En gezellige dag gehad gisteren?

Mooie dromen,
Fijn dat het zo gezellig is geweest. Leuk he. Wij gaan over twee weken naar Duitsland, een weekend, vind het erg spannend hoor.

Zo, gisteren hele dag weg geweest. Van half negen s ochtends tot tien u s avonds.
We zijn een dag naar me ouders geweest. Eerst bij me moeder, daar lekker gegeten s middags. Op kraamvisite geweest. Kindje wat twee weken jonger en kilo lichter is. Zo wat een verschil met onze meid zeg. Wow, echt groot.
Daarna naar me vader, en eind van de dag naar me opa en oma waar zowat hele familie aankwam om Jana te zien. Jana had net dr huilmoment, honger,moe, warm. Iedereen wou dr uit dr wagen tillen.Nou niet dus, alleen ik als ze erg overstuur raakt. Anders word het vaak nog erger. Vonden ze niet fijn en helemaal niet lief van mij. Maar ja, onze dochter. Ze vonden het ook zo zielig dat ze nog uur moest wachten voor de fles. Tja, of nu fles en spugen waar ze beroerd van word(omdat het te snel is) Of ff zeuren omdat ze niet meer kon slapen. Uiteindelijk heeft ze zich toch in slaap gehuild. Haha, vond ik zo leuk om te zien dat ze keken, ow, je hebt gelijk.
Tja, niet voor niets ons kind he :)
Jana heeft geen een keer gespuugd, alles binnengehouden. Super he. Was daar zo bang voor. Maar alles bleef er netjes in. En dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht

Vanmiddag willen man en ik ff weg, en wil oma graag oppassen, ze bood het zelf aan. Als Jana nou komt, kunnen jullie ff weg. Weet nog niet of we dat gaan doen. Vind het zo moeilijk me meisje achter te laten. Al is ze in goede handen. Maar denk dat manlief het wel graag wil.

Liefs

Zo,
Gisteren is Jana voor het eerst een paar uurtjes bij opa en oma geweest. Terwijl wij naar een festivalletje in de buurt gingen. Me man wou zo graag gaan. En me schoonmoeder belde zaterdag op, als jullie willen gaan, breng dr maar. :)
Het was eigenlijk best wel gezellig. Maar zo moeilijk omdat kleine meisje daar achter te laten. Ik weet dat opa en oma goed zijn voor dr, maar toch is het erg moeilijk. Ze heeft ook alleen maar geslapen daar, dus nog mooier toch? Geeft me beter gevoel voor volgende keer. Vrijdag, een bbq, en me man wil dr liefst bij opa en oma laten.

Ik moet oefenen he, binnenkort alweer werken.

Liefs

Terug
Bovenaan