Meistoppers 2008! Deel 2

Hoi! Hier even een kort berichtje tussendoor. Vandaag de 20-weken echo gehad en alles was goed. Joepie! Nu ga ik nog blijer de tassen pakken: we gaan morgen lekker een weekje uitwaaien op Ameland.

Fijn weekend allemaal en Julia en bloemetje: als ik weer lees hier, zijn jullie mama!

ooh meiden
ik lezen op deel 1 en deel 2 maar nog geen beebies!!!!!!!!
Wel gestript lees ik, nou hopelijk komt het goed op gang dit weekend.
Succes hoor en zet 'm op!!!
En bloemetje, hard werken is het altijd hoor, als het hoofdje goed ligt of minder gunstig, ik weet niet wat dat betekent, maar als het echt niet goed zo liggen, laten ze je niet zomaar bevallen neem ik aan..... zet 'm op hoor! Je houdt je hartstikke goed zo al bijna een week overtijd. Met je bekkenpijn, petje af hoor!!! Ik hoop voor jou op een snelle en fijne bevalling.

En julia ook gestript, nou jij ook succes hoor!!! Wie zal er eerder zijn, jij of bloemetje??
ook jij een veilige en goede bevalling gewenst!!

hier alles goed. Veerle alweer een maandje nu. En slapen gaat alweer wat beter, ze heeft gewoon  een paar ' off '   dagen gehad denk ik. Veel huilen, jengelen, maar nu is ze weer een stuk rustiger.

nou fijn weekend allemaal

liefs mama vna marijn

ik vergeet jou helemaal wens voor drie ( was niet de bedoeling).
Wat fijn dat de 20 weken echo goed was. Wat een opluchting en blijdschap geeft dat he?
Weet je al wat het wordt? Had jij nu ook 2 jongens? ( tja mijn zwangerschapsdementie is in volle omvang nog steeds aanwezig).
Ik vind het ongelofelijk snel gaan bij je, alweer op de helft joh!
Nu heb je hopelijk weer vertrouwen terug in je eigen lichaam en deze zwangerschap.

nou liefs mama van marijn

Nou, nu weet ik ook echt wat regeldagen zijn, ha ha... Heb er net 2 achter de rug, 10 (!) voedingen per 24 uur en (voor haar doen dan) weinig slapen, veel huilen en schoot hangen. Eveline heeft echt de helft van de tijd aan de borst gelegen en soms ook hard huilend met tepel in de mond, boos en ongeduldig... Ik voelde zelf echt dat ik niet genoeg melk had. Ze kwam dus ook in nacht vaker en helaas was dat net een nacht dat Christian ook enorm spookte (waarschijnlijk vanwege doorkomende kies), dus heb 2 nachten echt nauwelijks geslapen, ze hebben zich lekker afgewisseld :-((...

Maar... afgelopen nacht hebben ze beide als roosjes geslapen en Eveline heeft voor de 3e keer doorgeslapen, nu van 22:00-6:00 uur!! En vandaag komt ze heel netjes om de 3 uur (nog nooit gedaan) en zit ze op een schema van 6 voedingen (ipv normale 8!). Ben benieuwd of dit haar nieuwe ritme gaat worden? Zou wel erg lekker zijn, ha ha!

Vandaag intake gesprek op kinderdagverblijf gehad, maar was best lastig om uit te leggen hoe haar dag eruit ziet, aangezien alles gewoon op verzoek gaat, eten, slapen. Ik weet eigenlijk ook niet hoeveel voedingen ze daar zal willen en of ik dat wel bij elkaar gekolfd krijg op het werk, we zullen zien. Heb in ieder geval al afspraken gemaakt wat voor flesvoeding ze eventueel als het nodig zou zijn mag krijgen. En verder ben ik wel erg benieuwd hoe het gaat straks. Ik hoop dat ze net zo lekker went als Christian, zonder problemen.

@ Mama v Marijn: wat fijn dat Veerle goed gegroeid is (en dat je snel weer buiten de deur stond, ha ha!). En dat ze nu ook een lange ruk slaapt. Wat grappig trouwens, dat blijkbaar de meeste kindjes dat doen, die eerste lange ruk tussen 19:00-0:00 uur. Heeft Eveline ook gedaan, en nu ook Merijn en Veerle.
Maar lijkt me idd wat hectiek, dat halen en brengen van school en dat kleine meisje dat telkens meegesleept moet worden. Ik kan me voorstellen dat het wel wat onrust veroorzaakt voor zo'n ukje.

@ Mooie dromen: klinkt toch prima, dit schema? Bij mij op CB zeiden ze dat kindjes van Eveline's leeftijd 5 voedingen moesten zitten, waarbij een nachtvoeding niet meetelt. Dus eigenlijk 5+1... En daar zit je nu toch prima op, niet? Ik hoop dat Merijn snel gaat schuiven en de nachtvoeding gaat overslaan.
Maar fijn dat je ouderschapsverlof is goed gekeurd, nog wat extra tijd om lekker van je mannetje te genieten (en te rusten van gebroken nachten).
(en grappig, jij ook in Gouda geboren!? Wat een klein wereldje, ha ha!)

@ Vlinder: Ja, ik dacht jij zult vast in hetzelfde ziekenhuis bevallen zijn, ha ha! Ik weet niet meer zo veel van Waddinxveen, ik was 6 toen we verhuisden, maar ik heb gewoond op de Groensvoorde (?) en volgens mij was het spoor dichtbij. De basisschool heette (toen in ieder geval) "de Klimop".
Nou, je meid groeit echt als kool, dan begrijp ik goed dat maatje 62 stukken beter zit! Flinke dame, hoor. Weet je waar ze een beetje zit in de groeicurve? Eveline zit nu precies op het gemiddelde, terwijl ze dus bij de geboorte bij de grootste 2% hoorde! En ja, die prikjes, zielig he... Al kan ik erg goed tegen (net zoals dat achterlaten op KDV?), ik weet waarom het moet en ach, die pijn is ook zo weer weg. Vervelend dat Mirthe er toch wat last van lijkt gehad te hebben.
Hoe is het met je aambei, lijkt me geen prettige behandeling, maar ik hoop dat het wel goed helpt. Ik heb ook nog wel wat last van aambeien, maar is al echt stukken minder geworden. Ik heb in ieder geval (gelukkig!) geen chirurg nodig!

@ Bloemetje: pfff, wat een gewacht. En nu gestript. Zoals je beschrijft, lijkt het idd niet aan te slaan. Je moet echt binnen 24 uur iets gaan merken, hebben ze mij verteld. Bij Christian begon de bevalling 11 uur na het strippen en ik had meteen toen ik bij de gyn wegging al harde buiken en (veel) bloederig slijm. Bij Eveline heb ik helemaal geen bloedverlies of slijmverlies gehad en begon bevalling 24 uur na strippen, dus toen heeft het niets gedaan.
Maar ja, nog maximaal een weekje? Ik hoop dat kindje nu toch echt snel komt! Al het voorwerk heeft in ieder geval wel een beetje geholpen, beginnende ontsluiting en half verstreken..

@Julia: jeetje wat balen, ik hoop dat strippen iets voor je gaat doen vannacht en anders... heel veel succes met de inleiding! Ik hoop dat jij nu toch ook snel je kindje mag vasthouden!!

Hoi dames,

Julia,
Ook gestript dus. En vandaag naar het zh. Ben benieuwd wanneer
je word ingeleid, hopelijk vandaag nog? Maar je denkt zelf van niet?
In ieder geval, succes en fijne bevalling!!!!

Wens voor drie,
Heerlijk een goede 20-weken echo. Jij ook alweer op de helft zeg.
Wat gaat dat snel :) En heerlijk genieten van jullie weekje weg.
Dat komt vast goed. Veel plezier.

Mama van Marijn,
Nee, nog geen baby's, die april baby's zitten muurvast volgens mij.
Hahahaha. Ik denk dat Julia nu wel eerst is hoor.
Het strippen heeft hier niets in gang gezet. Althans, het rommelt al sinds
donderdag, maar word niet heftiger. Heb wel continu gevoel naar toilet
te moeten maar kan niet. En drukkend gevoel op baarmoedermond, rechtop
zitten gaat erg moeilijk. Want dat doet vaak echt pijn.
En ja, haha, hard werken is het zowiezo. Hihi. En het kon geen kwaad hoe het
hoofdje ligt, anders laten ze me idd niet gewoon bevallen.

Karin,
Lijkt idd dat het strippen niet heeft geholpen. Jammer, maar ja, had het ook
wel beetje verwacht. We wachten geduldig af. Al word dat steeds moeilijker.
Het word echt zwaar nu. De nachten slaap ik nog heel weinig, dus overdag
best moe. Gisteravond ff boodschappen gedaan met manlief, zo,
ik was helemaal op toen we thuis kwamen, en dan heb ik nog niet
eens wat gedaan :s
Fijn dat het goed gaat met Eveline. En spannend hoor, gesprek op KVD.
Wat komt dat weer snel voor jou het werken. Al zin in?

Mooie dromen,
oeps, vervelend, was je ook heel je stuk tekst kwijt zeker?

Zo, was het weer ff.
Liefs.

Bloemetje,
41weken + 1 dag

Nog steeds geen baby's???

Zet hem op meiden!!!

Ff een snel berichtje, moet zo naar de stad cadeautje kopen vor mijn neefje en dan op verjaar visite naar Eindhoven... pfff end weg!

Ik ben donderdag naar chirurg geweest en het was weer hetzelfde als twee jaar geleden: een scheurtje in de anus en een zweertje erbij... auw....
Zalf gekregen die ik 6 x daags moet aanbrengen, movicolon om de ontlasting zachter te maken en over 6 weken terug....

Karin: Mirthe zit aan de bovenlijn met haar groei! ps groensvoorde is super dichtbij waar ik woon en vlgs bestaat die school nog steeds hoor ;)

Nou ik ga ff shoppen tot snel,

Liefs sab

Hoi,

Hehe, nee nog steeds niet Vlinder. Baby's laten op zich wachten he deze maand haha. Nog max een week voor mij, en Julia is nu als het goed is hopelijk wel bijna bezig :)

Lekker shoppen, wij zijn net ook ff half uurtje geweest, pff, helemaal gebroken nu, dus maar lekker rustig de rest van de dag doorbrengen.

Liefs

Terug
Bovenaan