hey meiden,
ben ik ook weer eens.
JULIA HARTELIJK GEFELICITEERD!!!! en dus echt tot de eindstreep volgehouden....met een zoon als beloning. knap gedaan hoor en een mooie 7ponder. wat zal je trots zijn (en terecht)
geniet van je kraamtijd!
bloemetje, nog even volhouden dus meid. nog hooguit 4 dagen he! of misschien heeft het strippen nu toch wel geholpen en ben je nu druk bezig (of vannacht). Kan me wel voorstellen dat het nu heel zwaar voor je is. je had al zoveel bekkenpijn en dan de hond in huis en er uit moeten.....
zorg wel dat je genoeg rust houd waar mogelijk, want die energie zal je nog nodig hebben!!! Ik blijf duimen dat het nu eindelijk doorzet!
mooiedromen: en al je foto's weer ingeplakt? ik neem dat soort dingen heel vaak voor want vind het eigenlijk superleuk, maar ben er gewoon vaak te lui voor als ik even niks te doen heb...maar vandaag was het er wel een lekker dagje voor idd. af en toe een flinke bui en wat zon tussendoor...(in het noorden dan)
en lekker naar de boot, dat schommelen vind hij dus wel lekker?! lijkt me wel!
groot gelijk dat je je schema met voedingen zo aanhoud. zolang hij genoeg binnen krijgt en goed groeit, waarom niet. en zeker als je dan weer een nog kleiner kindje ziet, hihi, dan lijkt die van jezelf al bijna groot he

gaat het verder ook allemaal goed met jou en jullie? kom je qua energie weer een beetje in balans?
karin: zo, regeldag is wel de moeite geweest zeg! 10xvoeden! pfff, daar kan toch geen enkele moeder tegenop? lijkt me logisch dat je alleen daarvan al gebroken zou zijn!
en intake op kdv. tja, dat weten ze daar ook wel. ouders vinden het idd soms moeilijk uit te leggen maar ik neem aan dat ze gewoon duidelijk doorgevraagd hebben toch? doe ik altijd wel tijdens de intake (als hoofdleidster dus). het gebeurd nl heel vaak dat bvkids op verzoek krijgen maar vaak geven ouders wel aan dat ze minimaal zoveel tijd en maximaal zoveel tijd ertussen willen, maar soms ook helemaal niet. dan uitsluitend op verzoek en zelfs bvkids in schema (maar dat vind ik wel erg knap aangezien de voedingswaarde van de bv niet altijd gelijk is en je kindje uiteraard niet altijd evenveel honger heeft..)
het ritme van thuis is wel handig door te geven, bijv slapen eten spelen slapen..... schrijf anders desnoods op wat eventueel handig is als ze haar willen troosten en wat je thuis doet zodat ze iets kunnen terugvinden als ze het even niet weten.
ieder kindje is toch weer anders en op het kdv moeten ze ook haar eerst even leren kennen.
vlinder: flinke meid heb jij al zeg! beetje brutaal misschien, maar ik zou het leuk vinden als je een foto van haar bij onze hyves wil zetten...ben zo benieuwd!!
enne, misschien vervelende vraag, maar had jij ook al aambeien tijdens de zwangerschap? ik heb namelijk altijd al last met stoelgang, maar nu idd 1 of 2 aambeien. ze doen niet echt zeer ofzo, maar als ik dus een grote boodschap heb gedaan veeg ik regelmatig bloed mee af (stukje ingescheurd of van aambei ofzo, op toilet heb ik wel pijn zeg maar)
tja, ik denk alleen altijd heel snel, dat gaat wel over...en houd er nu gewoon rekening mee dat het na de bevalling pas over gaat. kan geen kwaad toch? (hoop ik?)
mama2006: hoe is het verder met jou? en met je bekken? krijg je genoeg rust gevonden met je werk en je dochter? ik vind dat nl zo al moeilijk. werk nog wel fulltime, maar heb thuis niet echt verplichtingen (tja, het huishouden zelf en de kat, maar met beide helpt mijn vriend ook heel veel hoor)
mamavanmarijn: ow wat schattig die knullen van jou, dat ze zo heerlijk zorgzaam zijn over "Veertje". Zelfs met het hele gezin voeden dus, hahaha. ik zie het al helemaal voor me. Lijkt me erg gezellig bij jullie! En nu echt even 1000% aandacht voor je meisje. heerlijk toch ook wel! die jongens vermaken zich idd toch wel bij opa en oma met al die beestjes!
Toen Marijn nog alleen was had je ook alle aandacht voor hem (neem ik aan) en vond je dat waarschijnlijk helemaal niet zo rustig

maar ja, nu ben je ondertussen in zo'n gezellig druk huishouden gegroeid. lijkt me een heel verschil!
enne, wat betreft die tips over die vragen van iedereen....denk dat ik die week geen hyves reageer, idd alleen de telefoon opneem als ik daar zin in heb (lang leve nummermelder) en anders springt het antwoordapparaat idd wel aan.... maarre, ik zal dan ook vast wel meer hier zijn. daar heb ik dan toch meer tijd voor en kan ik ook heerlijk van me af schrijven.
wensvoordrie: wat heerlijk he, een goede 20weken echo!!! zeker na jou onzekere start! enne, weet je wat het wordt (al wil je het dan misschien toch nog wel voor jezelf houden....)
en nu ben je dus op ameland. heerlijk hoor. wij zijn er afgelopen zomer ook midweek geweest en gaan er met hemelvaart weer heen! lekker dichtbij vanuit groningen en omdat je dus met de boot oversteekt toch echt even helemaal weg....
Zeker met de kids moet dat wel goedkomen als het weer een beetje mooi blijft hier in het noorden..
wat ik me eigenlijk af vraag he meiden. iedereen heeft het aan het einde helemaal gehad en wil dolgraag bevallen....wil je dan ook echt bevallen of vooral die kleine onderhand zien. Want ik ben ook echt razend benieuwd naar die kleine in mijn buik. ben inmiddels toch al meer dan 27 weken.
maar dat je uitkijkt naar de bevalling zelf kan ik me nog niet zo goed voorstellen......wel naar het resultaat dus. Al hoorde ik van verschillende moeders op mijn werk wel dat ze het toch een heel bijzondere ervaring vonden. hoe hebben jullie dat ervaren?
en morgen komen ze de babykamer leveren!!! en de box en wandelwagen en maxicosi....gaan we alles donderdag in elkaar zetten. Heb er echt zin in!!!!
De kleine in mijn buik blijft zo heerlijk beweeglijk. een paar weken geleden heb ik een groeispurt gehad en had ie lekker de ruimte. Nu heb ik het gevoel dat mijn buik niet zoveel gegroeid is afgelopen weekjes maar die kleine wel en nu een beetje klem ligt soms....
was gisteren zelfs best pijnlijk, stond zoveel spanning op mijn buik! en die kleine maar trappen en draaien. ook net of ie in de diepte lag zeg maar. dus met rug achter en handjes en voetjes voor. van de ene kant heerlijk, maar de maagzuur was minder.
ach ik geniet er vooral nog heerlijk van hoor en merk ook duidelijk dat iedere week / fase toch weer een andere beleving in mijn buik is. Heerlijk!
nou, ik ga nog even op de bank liggen, moet weer even plat. (mag eigenlijk niet meer dan een half uur achter elkaar zitten ivm mijn bekken en ik geloof dat dat nu alweer overtreden is)
tot volgende keer weer meiden!!! (hopelijk zelfs morgen, om bloemetje te feliciteren, maar ik moet ook weer hele dag werken+'savonds vergadering, bah!)
liefs leeuwtje