Meistoppers 2008! Deel 2

he Karin,

wat een verhaal zeg, en ja ik kan me wel voorstellen dat je je ontzettend rot voelt en in een fikse huilbui terecht komt. Maar aan de andere kant, je doet toch wat het beste is voor Eveline? Dus geen verwijten gaan maken naar jezelf hoor!! Je doet het supergoed met je BV en je kolven en alle energie liefde en aandacht die je haar geeft.
Wanneer ze echt aan het 'afvallen' is zou ik persoonlijk voor de nachtvoeding of vroeger avondvoeding haar een fles kunstvoeding geven. Dan is de melkproductie het laagst aan het einde van de dag   en kan ze lekker de nacht in met een flinke volle buik.
Je kunt dat zelf eventueel als ze in bed ligt afkolven om de productie op peil te houden.

Toen Thomas geboren werd, heb ik dat nl. ook gedaanl. Hij was ruim 5100 gram bij de geboorte en had zo'n honger en viel zoveel af dat mijn BV dat niet kon bijhouden. Ik ben toen 1 fles per dag gaan geven in de vroege avond zeg maar 1800/1900 uur en de rest gewoon BV. Na  3 maanden kon de fles eraf en heb ik alleen nog BV gegeven.

Probeer jezelf wat te ontzien en een oplossing te vinden. Helemaal stoppen met BV wil je niet schrijf je, dus misschien is een extra fles wel een oplossing voor je.
Pfff, kan me je frustratie goed invoelen hoor.....

Heb wel een andere vraag aan je. Ik heb zo'n last van mijn handen, carpulair tunnel sydroom ofzo iets? Het gaat niet weg nu ik bevallen ben, heb jij tips?
Veel slapende vingers, tintelingen die zelfs pijnlijk worden na een tijdje.
Niet fijn dus .... had gehoopt dat het na de bevalling weg zou gaan .... helaas.

hou je haaks he?

liefs mama van marijn

Mama van marijn,
Je bedoelt het carpaal tunnelsyndroom  Ik heb het even voor je opgezocht want ik ben geen neurochirurg of neuroloog.  
Ik hoop dat ik je vraag ook mag beantwoorden....

Je hebt 3 therapieen: operatie, injectie met corticosteroiden (prednison) of spalken.
In de zwangerschap komt het CTS vaker voor onder invloed van hormonen. Je zou  verwachten dat CTS vanzelf weer over gaat na de bevalling en een operatie is dan natuurlijk het laatste wat je overweegt.

CTS-symptomen die optreden tijdens de zwangerschap, verdwijnen erna vaak spontaan (Stevens 1992), vooral als ze begonnen zijn in het laatste trimester (Padua 2002, Stolp-Smith 1998). Padua et al. (2001) vonden dat 46 % van een serie van 63 onbehandelde zwangeren een jaar na de bevalling spontaan klachtenvrij was geworden.
De helft verdijnt dus spontaan binnen een jaar, nou dat vind ik niet veel! Maar dit is maar in 1 studie aangetoond hoor! Dus heel betrouwbaar is het niet. De richtlijn zegt: eerst proberen met een spalk en/of injectie met steroiden en als dat niet helpt pas opereren. Ik weet niet hoeveel last jij ervan hebt, maar ik zou in eerste instantie met een spalk beginnen als je er iets aan wilt doen en het zal vast wel overgaan.

Karin,
Wat balen! En je hebt je zo ingezet, dat was uit je verhalen goed op te merken!! Maar ik ben natuurlijk geen expert als jij en mama van marijn. Ik ben nog maar 6 weken mama...
Ik zou bang zijn dat dat flesje KV wat MvanM voorstelt misschien het begin van het einde van de BV wordt. Is het niet een idee om een paar dagen vrij te nemen en dan zelf een soort regeldagen te beginnen en haar heel vaak aan te leggen? Om op die manier de productie op te krikken. Of denk je niet dat het een productieprobleem is? Wat zou het anders zijn?

Groetjes Julia

Hoi,

Pfff,

wat ben ik geschrokken Jana gaat voorlopig nog niet op dr eigen kamer! En raad iedereen aan je kindje echt bij jou op de kamer te nemen eerste tijd.

Jana had gisteren om half tien laatste fles met dat verdikkingsmiddel
gehad. Om iets voor drie schrikken we wakker dat ze bijna aan het
stikken was, ze moest spugen maar kreeg het er niet uit, ze was
helemaal wit. Bijna blauw aan het worden. Meiden wat ben ik
geschrokken. Gelukkig werden we op tijd wakker en hebben we goed
gereageerd. Maar ik weet zeker. Jana blijft nog hele tijd bij ons op de
kamer. En zie het ook niet zitten dr weg te brengen vanavond. Vanmiddag
moet ik al naar dokter voor mezelf, dus ook eerst ff dit aangeven. Dit
is niet normaal, en het lijkt me niet dat je van verdikkingsmiddel zo
gaat doen. Van cb moest ik dit proberen, maar dat verdikkingsmiddel geef ik dr niet meer vandaag.   dr zat nog niet eens hoeveelheid in die ze mag. En vandaag blijft ze lekker bij me beneden. Laat dr lekker in de box slapen. Ben zo bang dat dit nog een keer gebeurd en ik te laat ben. Kan ook niet meer slapen nu. Heb gevoel dat ik moet waken

Pff, wat eng meiden. Wat als we niet wakker waren geworden, dan was ons meisje dr niet meer

Karin,
Wat een verhaal meid, erg moeilijk. Zeker als je ziet dat je meisje afvalt.
Ben het met mama van Marijn en Julia eens. Jij doet echt wat het beste is voor je meisje! Dat kan je in elk verhaal van jou lezen. Goed dat je hulp probeert te zoeken van lactatiedeskundige. Hoop dat zij jullie kan helpen.
Dikke knuffel voor je!

Liefs

Liefs

Hoi Bloemetje

Ik herken je verhaal, mij dochter Sanne had hetzelfde.......
Dan hoorde we rare geluiden door de babyfoon en ik als een gek naar boven. Daar lag Sanne helemaal blauw, ogen weg gerolt. Ik heb naar mijn man geschreeuwd dat ie wat moest doen, maar na een tijdje kwam ze weer bij en was er niks aan de hand.
Ik heb vaak midden in de nacht met icare aan de telefoon gezeten om te kijken wat ze had en wat ik kon doen, want ik durfde haar niet meer alleen te laten.
Er is nooit wat uit gekomen, ze heeft het wel vaker gehad en toen probeerde im haar te kalmeren en dan trok ze weer bij. Wij dachten dat het kwam doordat melk weer omhoog kwam en zij in haar slaap niet wist wat ze er mee moest doen en in paniek raakte en stikte.
We hebben toe het hoofdeind van het matras omhoog gedaan en dat hielp.

Dus ik kan me heeeeeel goed voorstellen dat je bent geschrokken en Jana niet meer alleen wil laten.
Ga inderdaad maar even naar de dokter, dat kan nooit geen kwaad

Groetjes Vera

Ooh lieve Bloemetje wat erg zeg, wat zul jij geschrokken zijn en stijf staan van de angst.
Ik weet als Veerle wat raar hikt of ademt ik direct uit mijn bed spring. En het is inderdaad beter de eerste maanden de baby op je kamer te hebben. Veerle is nu 10 weken en slaapt nog steeds bij ons. Ik vind het een fijn gevoel haar zo dicht bij me te hebben. Dat zul jij nu nog sterker hebben.

Wat raar van dat johannespitmeel, ik heb het zelf nooit gebruikt, maar dit zou het toch niet mogen doen toch? Check even bij de dokter vandaag. En lekker je meissie in de wandelwagen bij je in de woonkamer hebben, krijg je weer een beetje vertrouwen terug!!
nou lieverd, pak Jana nog maar eens lekker vast en probeer uit te zetten in je hoofd "wat als ........" .... Ze is er nog en win je vertrouwen weer een beetje terug door haar dicht bij je te houden de hele dag.
Vind het heel sneu voor je, zo'n schrik, vreselijk.... Een hele dikke knuffel van mij!!!

Julia bedankt voor je info, dat spalken zal het dan wel worden en hopen dat ik tot die 46% behoor. Ik heb er behoorlijk last van, ook achter de computer vooral en dat is lastig aangezien ik veel schrijf voor mijn werk...

Karin hoe is het nu bij jou?

Hier alles prima met iedereen, Veerle past al in maat 68 ( HAHAHAHA, lekker vrouwke)

liefs Mama van Marijn

Hoi,

Dank jullie dames.

Ben bij ha geweest.
Hij zei ze wss heeft moeten spugen maar met dr hoofdje omhoog lag, naar plafond keek, en daardoor het niet weg kreeg en dit het gevolg was.Hij noemde het brute pech. Wel dat verdikkingsmiddel blijven geven, ze heeft het wel nodig, want drinkt rustiger, is meer voldaan, en ja, merk toch dat ze weer beter boert.
Ik ga dr vanaf nu wel op dr zij leggen, want dit wil ik niet meer meemaken, en ha zei dat dat ook helemaal geen probleem is op de zij. Dus ga maar eens kijken voor zulke kussentjes.

Pfff, ben zo geschrokken. en idd, moet niet proberen te denken wat als. Maar toch blijft dat beeld door je hoofd gaan.
Vanavond moet ze naar opa en oma, wij hebben bbq, ze is in goede handen daar, en ga ook zeggen dat ik wil dat ze totdat ze naar bed gaan bij hen beneden blijft. Wil dat ze haar goed in de gaten houden, en vannacht in kinderwagenbak laten slapen, bedje dat zij hebben is ouder en zakt beetje door. Dus wil dat ze in die bak ligt. Willen ze het niet, dan neem ikdr mee en ga ik weer naar huis. Maar ze zullen vast wel doen wat wij vragen.

Liefs

Terug
Bovenaan