Meistoppers 2008! Deel 2

@ Bloemetje: jeetje meid, wat zul jij geschrokken zijn... Ik heb zelf gelukkig nog nooit zo iets meegemaakt, maar het lijkt me doodeng. Ik kan me voorstellen dat je nauwelijks durft te slapen (maar ik hoop dat je het toch gedaan hebt?). Succes ermee, het zal wel langzaam moeten slijten...

@Mama v M: maatje 68!? Wauw, die groeit als kool, ha ha. (Eveline zit echt nog prima in 62, maar we hadden al vastgesteld dat ze niet supergroot is)

Tja, verder gaat het hier nog steeds niet echt lekker. Lactatiekundige heeft me wel gerust kunnen stellen dat met gewicht (en BV) niet aan de hand is. Eveline heeft echt geen kenmerken van een kindje dat calorieen tekort komt, ze volgt haar eigen unieke lijntje en dat zag je wel vaker bij kindjes met een fors geboortegewicht. Ze doet het op alle fronten goed (lengte, ontwikkeling, etc), dus komt ze niets tekort. Ze vond Eveline ook niet mager, maar gewoon slank. Echt mager zag er heel anders uit, zei ze, al kon ze zich voorstellen dat het voor mij zo voelde omdat ik maatje Christian (fors en stevig) gewend ben.

En verder? Eveline's drinktechniek is niet geweldig, waardoor ze wat minder efficient is. Slechts gedeeltelijk kan ik daar iets aan doen, het andere ligt gewoon aan Eveline zelf. Dit betekent dat ze er langer over doet dan waarschijnlijk noodzakelijk is. Ik heb wat tips gekregen en een plan om Eveline te 'trainen' wat effectiever te gaan drinken. Andere advies was speen wegdoen. Niet zozeer dus om Eveline meer te laten aankomen, maar om het voeden voor mij makkelijker te laten verlopen.

Ben vol goede moed begonnen, maar ergens halverwege de middag strandde het geheel al een beetje. Eveline is weer (3e weekend nu :-((, ik word een beetje moedeloos) erg hongerig en ben om de 1-2 uur aan het voeden (en slapen is weer bal overdag). Ik zou het dus weer een regeldag noemen, maar dat zou dan de 8e zijn in 16 dagen, dus of je dan nog van regelen kunt spreken? Op de dagen dat ik niet werk zit ik bijna standaard op de 10-12 voedingen, is echt niet leuk meer. Het zou natuurlijk sprongetje kunnen zijn (daar heb ik het tot nu toe op gegooid), maar ik weet niet of het misschien toch een andere oorzaak heeft (op de dagen dat ze KDV gaat zit ze, met de flesjes, wel op haar normale 8 voedingen...) en of het nog lang gaat duren. Als het wel sprongetje is kan het nog een paar weken duren... Ben aan het dubben of ik niet het ritme van KDV niet thuis ook voort moet zetten en dus een aantal voedingen standaard gaan kolven? Of kolf ik eigenlijk te weinig en loopt productie terug, waardoor Eveline het hele weekend weer nodig heeft om het op te krikken? Ik weet het gewoon even niet meer. Probeer de rest van weekend adviezen van lactatiekundige nog en dan overleg ik maandag wel weer even met haar.

(oh ja, ze vond dat ik weinig steun in mijn directe omgeving had wat BV betreft, dus ik was een echte heldin dat ik het al zo lang op deze manier volhield. Ik moest maar heel trots op mezelf zijn, ik had echt doorzettingsvermogen, zei ze...)

Karin,
Fijn dat lactatiedeskundige je op die manier zo kan helpen. Fijn dat ze zei dat je echte heldin bent. Jammer dat je weinig steun krijgt met de bv. Idd erg knap dat je het zo volhoudt, het lijkt me erg heftig als het zo gaat.
Hopelijk werken de tips van haar. En anders idd weer overleggen.

En ja, hier erg geschrokken, maar het gaat weer goed met dr. Ze is weer zichzelf. Tot gisteravond was ze erg moe en suf, maar volgens ha omdat ze veel inspanning heeft geleverd met wat er gebeurd is.
Jana heeft bij opa en oma erg goed geslapen. En ik ben in bed gaan liggen en was vertrokken, maar wat wil je, was 22u wakker :s vanaf dat het gebeurd was tot ik vannacht na de bbq weer in bed lag. Was dus helemaal verrot.
Had gistermiddag niet de tijd gehad om te kunnen liggen.

19 juni moet ik naar gyn, krijg ik een spiraaltje. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn. Normaal had ik altijd pil of prikpil, maar ik weet dat het met drukte dr nu wel eens inschiet. Dus, zekere voor onzekere :) Ben benieuwd wanneer ik weer ongesteld word. Vloeien is nu al bijna 2 weken voorbij. En aanstaande dinsdag is Jana alweer 6 weken.

Liefs

Hi Karin,
fijn dat je de lactatiekundige hebt gezien en gesproken. Had je nog overlegd over eventueel een flesje KV voor de nacht of vroege avond? Heb dat zelf toentertijd bij Thomas gewoon gedaan, nooit overlegd met iemand .......
Ben benieuwd hoe ze daar in staan. En verder die drinktechniek, tja een speen gebruik ik zelf niet, heb ik bij alle drie nooit gedaan. Zou ze toch een soort van zuigverwarring opgelopen hebben door de speen? ( of hoe heet dat??)
Fijn dat je wel wat steun gevonden hebt. En dat regelen, tja ik kan alleen maar zeggen dat de regeldagen hier ook best veel zijn hoor, maar  10 tot 12 voedingen is natuurlijk wel aan de maat. Ik tel de voedingen nooit van Veerle maar als ik nu zo terugtel zoals vandaag dan voed ik om 6.30, 11.00, 13.00 en 17.00, dus tot nu toe 4 en dan nog om 2300 en vannacht rond 400 uur ofzo, dus zeg maar 6 of 7 voedingen. Veerle wordt maandag 11 weken. Maar ze drinkt ook lang hoor, meestal doe ik overdag 45 minuten over de voeding ( beide borsten) en 's nachts een half uurtje ofzo.
Maar ze drinkt wel heel heftig en zuigt snoeihard. Maar ze kan haar zuigbehoefte ook alleen maar aan de borst doen en niet aan de speen, ze heeft nu wel haar handje ontdekt om te sabbelen en met wat geluk plopt er een vinger naarbinnen... hahahaha, de kleine schat.

Waarom heb je zo weinig steun van je omgeving? Vind je man het niets ofzo? Ik vind het sowiezo knap van ALLE vrouwen als ze na 3 maanden nog BV geven, zeker met kolven erbij.

En Bloemetje, helemaa verrot?? Ja kan me voorstellen door de schrik .... nou vannacht maar even bijtanken. en jana alweer 6 weken, tja Veerle wordt maandag alweer 11 weken, waar blijft die tijd he?

liefs mama van marijn

Hoi,

Mama van Marijn,
Veerle alweer bijna 11 weken. Ja, de tijd gaat hard. Erg hard.
En vannacht maar ff bijtanken, Jana gunt ons altijd een lekkere nacht van een uurtje of 7 soms wel 8 dus heerlijk. Ga ook maar vroeg op bed vandaag. Meestal ga ik na de laatste voeding, maar die is vandaag 12u, bij opa en oma is dr schema wat in de war gegaan. Dus latertje vandaag. Dus hoop eigenlijk dat ze morgenochtend wat vroeger wakker word, dan zitten we weer in ons schema. :)

Liefs

goedemorgen dames,

Hoe is het vannacht gegaan Bloemetje met Jana? Goed hoop ik en zelf lekker geslapen?
Hier heeft Veerle vannacht 3x ( !!!) gedronken. Heeft ze echt nog nooit gedaan zoveel. Ik hoop dat dit een eenmalige actie was van 'r.... voel me toch wat moe nu....
En Karin hoe is het met Eveline gegaan gisteravond en vannacht?

fijne dag en tot snel schrijfs weer

mama van marijn

Hi,

Mama van Marijn,
pff, heftige nacht dan zeg als ze dat normaal niet doen. Regeldagje? Of gewoon honger?
Hier vannacht redelijk goed geslapen, wel af en toe wakker geschrokken dat ik dacht wat te horen, maar steeds lag ze lekker te slapen.
Heb nu handdoek achter dr liggen, maar toch rolt ze weer op dr rug. Heb dr ook eentje voor dr buik, ze ligt nu niet lekker met dr nek en rug. Dus denk dat we vanmiddag ff gebruik gaan maken van de koopzondagen, op jacht naar zo'n speciaal kussentje. Dan ligt ze toch natuurlijker. En voelt mama zich beter.
Weet dat je het bij babydump kan krijgen, maar die is niet open. En prenatal, geen idee of ze het daar hebben.

Liefs

hi bloemetje,

ik heb dat slaapdingetje toen bij prenatal gekocht. jammer dat ik het heb weggegooid, anders had ik het naar je opgestuurd hoor!!
Dat brengt me trouwens op het volgende. Veerle heeft al heel veel leuke kleding dat ze niet maar aankan. Wil jij dat misschien hebben? Wellicht vind je dat niets, dan is het ook goed, maar veel in maat 56 en 62 past haar al niet meer. Jana denk ik nog wel. Laat maar weten, dan mag je dat hebben.

Veerle heeft volgens mij geen regeldag, maar gewoon honger denk ik ...ze is namelijk niet hangerig en huilerig, ze eet gewoon heel vaak .... bij regeldagen zijn ze ook een beetje chagerijnig omdat er niet genoeg melk is ....
Loop wel tegen een ander probleem aan, Veerle oefent iedere zondag met de fles. Maar vandaag lukte het niet er melk uit krijgen. Ze kon niet de juiste zuigbeweging maken .... ooh oooh oohh. vanavond nog een keer proberen... maar anders ben ik mooi in de aap gelogeerd.

ik hou je op de hoogte
Mama van marijn

het is toch gelukt met de fles... gelukkig. Om 20.00 uur heb ik Veerle de fles gegeven en ze heeft na 3 minuten hannessen met de speen toch goed gepakt en leeggedronken.. pffff weer een opluchting... ik ga nu lekker slapen ....
tot snel weer

mama van marijn

Terug
Bovenaan